Hoe vervoeren jullie je hond/honden in de auto
-
- Speurneus
Hoe vervoeren jullie je hond/honden in de auto
Mijn mannetje heeft voor mij een andere auto gekocht die makkelijk is om de honden te vervoeren een Renault Kangoo. Nu is het zo dat ik hem wel een beetje netjes wil houden dus mijn vraag is hoe vervoeren jullie de hond?? Ik zit te denken om een softbench te kopen zodat ik niet zoveel haren aan de bekleding krijg. Iemand advies????
Groetjes van Erna
-
- Speurneus
Ik heb Iz in de achterbak met een rekje zodat ze niet naar voren kan springen. En natuurlijk zodat ze, als ik heel hard moet remmen, niet door de voorruit schiet...

Heb je ook geen haren op de achterbank en voorstoelen...

Heb je ook geen haren op de achterbank en voorstoelen...
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

Bull terriër : Shiva 3-8-2010
-
- Speurneus
In de achterbak van onze auto heb ik een grote plastic hondenmand staan. Past precies. Zo blijft ook de achterbak redelijk netjes en heeft Bram een lekker plekkie om te liggen.
Een geintegreerd hondenrek zorgt ervoor dat Bram niet naar voren kan, zodat ook de veiligheid gewaarborgd is... En de auto verder ook hondschoon
blijft.
Een geintegreerd hondenrek zorgt ervoor dat Bram niet naar voren kan, zodat ook de veiligheid gewaarborgd is... En de auto verder ook hondschoon

Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
-
- Middelgrote hondenneus
Op de achterbank, in een degelijk harnas voor de veiligheid.
Achterbank is bedekt met een beschermhoes, daaroverheen een fleece dekentje of een grote handdoek.
Als we met meerdere personen in de wagen zitten zit de hond tussen de voorzetels en de achterbank op de grond. Plaats genoeg, Skoda Superb
Achterbank is bedekt met een beschermhoes, daaroverheen een fleece dekentje of een grote handdoek.
Als we met meerdere personen in de wagen zitten zit de hond tussen de voorzetels en de achterbank op de grond. Plaats genoeg, Skoda Superb

>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

-
- Speurneus
- Contacteer:
Goeie vraag en ik lees mee! Mijn ouders staan op het punt om een stationwagen VW Passat (ofzoiets) te kopen; er moeten 4 honden in kunnen. Ik vrees dat 3 ervan de auto gaan afbreken en ze zijn doodsbang van de bench ofzo dus dat gaat hier nog wat geven ...

-
- Speurneus
-
- Speurneus
Los in de auto durf ik niet meer! Er heeft hier eens een stukje gestaan op het forum van een labje die door de auto was 'gevlogen' ten gevolge van een ongeval. De eigenaar heeft de hond in moeten laten slapen ivm het letsel dat deze hond had. 

Wij hebben een Citroën Berlingo, dus bijna dezelfde auto.
De honden gaan altijd achterin.
Ik heb er een op maat gemaakte kunstleren matras van 8 cm dik (zie voor meer info mijn profiel) ingelegd. Zo liggen de honden altijd lekker en als ze smerig de auto ingaan, is dat geen probleem, want het matras kan ik gewoon met een vochtige doek weer afwassen en klaar is Kees.

(de auto is al ouder dan 3 jaar en ziet er nog steeds picobello uit, toch?!)
De honden gaan altijd achterin.
Ik heb er een op maat gemaakte kunstleren matras van 8 cm dik (zie voor meer info mijn profiel) ingelegd. Zo liggen de honden altijd lekker en als ze smerig de auto ingaan, is dat geen probleem, want het matras kan ik gewoon met een vochtige doek weer afwassen en klaar is Kees.

(de auto is al ouder dan 3 jaar en ziet er nog steeds picobello uit, toch?!)
Is die brandblusser .. for just in case ..
Nah, het ligt er een beetje eraan, we zijn hier gelegenheids mee liftende auto rijders, aangezien we zelf niet over een auto beschikken (missen we ook niet echt, alles is hier op loop afstand!)
Als ze met m'n moeder mee rijdt in haar auto, dan zit ze gewoon op de achter bank, dat kan niet anders, aangezien het nogal een kleine auto is (toyota aygo) ..
In de auto van m'n zussie wordt het een verhaal appart .. Twee labradors achterin, die (omdat ze niet echt rechtop kunnen zitten, laat staan staan .. ) Door een kleine glas strook heen kijken, die op in de achterklep verwerkt zit van een toyota prius) .. En dat laatste geeft nogal een grappig gezicht op .. Dan zie je twee half bukkende labradors, die een poging doen om naar buiten te kijken!

Nah, het ligt er een beetje eraan, we zijn hier gelegenheids mee liftende auto rijders, aangezien we zelf niet over een auto beschikken (missen we ook niet echt, alles is hier op loop afstand!)

Als ze met m'n moeder mee rijdt in haar auto, dan zit ze gewoon op de achter bank, dat kan niet anders, aangezien het nogal een kleine auto is (toyota aygo) ..
In de auto van m'n zussie wordt het een verhaal appart .. Twee labradors achterin, die (omdat ze niet echt rechtop kunnen zitten, laat staan staan .. ) Door een kleine glas strook heen kijken, die op in de achterklep verwerkt zit van een toyota prius) .. En dat laatste geeft nogal een grappig gezicht op .. Dan zie je twee half bukkende labradors, die een poging doen om naar buiten te kijken!

-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Wij hebben autokennels voor elke hond in de vorm van veiligheidskooien. Dit zijn aan drie zijden gesloten kooien, met een deurtje van stalen spijlen. Het grote voordeel heb ik ervan dichtbij mogen meemaken: vriendin van me kreeg een aanrijding met haar auto. Iemand reed de achterbak binnen en zij knalde daarop op haar voorganger. De auto was total loss. De kooien van de honden hadden geen enkel deukje, en de honden zelf kwamen dus ook met de schrik vrij
Door de afgesloten zijdes kunnen ze zich niet verwonden aan spijlen, en de kooien deuken niet, waardoor ze dus niet gekreukt kunnen worden in een botsing. Ik vind het een heel veilig idee, plus dat ze de auto niet kunnen slopen en een eigen plekje hebben waar ze lekker kunnen slapen. Onze guppen zien het ook echt als hun mandje: ze springen elk in hun eigen kooi en nestelen zich lekker in een hoekje. (Juna heeft een deken erin liggen, Fust niet want die sloopt de boel
)

Door de afgesloten zijdes kunnen ze zich niet verwonden aan spijlen, en de kooien deuken niet, waardoor ze dus niet gekreukt kunnen worden in een botsing. Ik vind het een heel veilig idee, plus dat ze de auto niet kunnen slopen en een eigen plekje hebben waar ze lekker kunnen slapen. Onze guppen zien het ook echt als hun mandje: ze springen elk in hun eigen kooi en nestelen zich lekker in een hoekje. (Juna heeft een deken erin liggen, Fust niet want die sloopt de boel

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012