Ervaringen KC Den Bosch?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Zootje

Ervaringen KC Den Bosch?

Ongelezen bericht door Zootje »

Hallo!

We zijn vorige week begonnen (2e les voor de rest eerste gemist ivm wintersport) bij de KC Den Bosch voor hondentraining vervolgcursus met Ziva..
Maar, wij hebben eigenlijk nogal onze twijfels..

Waarom?
- Ze hebben geen eigen terrein, naast de snelweg in een wijkje op een veldje naast water en op industrieterrein
- 1 man die rondloopt en toezicht houdt e.d. die leert Ziva af te springen door haar te roepen en vervolgens echt een knietje te geven, best hard.. En dan gewoon continu roepen en knietjes geven :mad:
- We hadden mail contact gehad, werden ingeschreven en hoorden verder helemaal niets tot we zelf alles vroegen zondag..

We hebben dan wel al betaald maar toch.. Ik twijfel er nog over..
En kreeg net een PB'tje met iemand met slechtere ervaringen..
Dus was heel benieuwd of er meerdere mensen ervaringen hebben met KC Den Bosch?

Vind het echt nog een groot twijfelgeval...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik heb er geen ervaring mee maar zoals ik het lees klinkt het niet echt leuk!
Suc6!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

nah de methode, vind ik nix mis mee, zijn andere manieren maar dit is er 1 van dus om daar de hele vereniging voor af te kraken...

maar als je het niet naar je zin hebt ga je naar een andere dan heeft het al geen enkele zin om verder te blijven
al me kinders uitgevlogen
Zootje

Speurneus carola ik kraak helemaal niet de hele vereniging af ik vraag gewoon naar ervaringen van andere omdat wij onze twijfels hebben..

En sorry dat ik de methode slecht vind maar ik vind het belachelijk om een hond een knietje te geven en om zo slecht gedrag af te leren daar sta ik totaal niet voor..

Nogmaals, ik vraag gewoon ervaringen...
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik heb zelf ook eens twijfels gehad bij een hondenvereniging.Na 3 lessen ben ik toen toch maar ergens anders gaan informeren en daar nooit spijt van gehad.Als het goede gevoel er niet is dan ga je meestal ook niet lekker naar de lessen,vandaar.En dat van dat knietje...mij is geleerd om dan een flinke stap naar achteren te zetten en daarbij "laag"te zeggen.Maar iedere club heeft zo zijn methodes natuurlijk.Dit is dus mijn ervaring,denk er nog maar eens goed over na.
Groetjes Jessica
Zootje

Ja ik begrijp dat je er een goed gevoel bij moet hebben maar we hebben er gewoon weinig ervaring mee en misschien is het wel 'goed' zo..
Nogmaals dat knietje ben ik volledig tegen, idd weg stappen, 'laag' zeggen en negeren tot ze laag is dan uitbundig belonen, zo pakken wij dat aan en dat doet ze goed..
Met die knietjes werd ze steeds drukker...

Vind het wel een lastige situatie, we gaan as zondag sowieso we kunnen niet na 1 keer zeggen van jammer jongens dit wordt niks, we willen het nog even aan zien en alternatieven zoeken en bekijken natuurlijk..

Maar ben gewoon enorm benieuwd wat jullie er van denken en eventuele ervaringen!

Bedankt!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik ben ook al een keer van hondenschool veranderd, omdat de eerste school geen goede faciliteiten had, ze hadden veel te vaak vakantie en we leerden te weinig nieuws.
Nu bij een school waar ik wel tevreden ben, sluit meer aan bij mijn wensen, maar is wel 4x zo duur...dat heb ik er voor over.
Ik denk dat het per persoon verschilt wat hij wil/verwacht van een hondenschool, dus als je je irriteert ga eens bij een andere kijken hoe zij het aanpakken. Er zijn er genoeg. :wink:

Oh ja ik heb geen ervaring met jouw hondenschool...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Zootje

We zijn er toch wel van overtuigd dat we gaan overstappen.. We hopen dat we nog terecht kunnen bij waar we zaten (wat verder rijden maar hebben we er voor over) want daar hadden we het naar ons zin, goede trainers, eigen locatie, goede methode en daar deed Ziva alles perfect en altijd rustig, hier nu daarentegen is een ramp. Honden staan continu naast elkaar, een trainer heeft zn eigen hond aan het hek vast zitten de hele tijd en blaft continu, groep van 8 met 2 trainers (waarom deel je dat niet op?!) en nou goed te veel afleiding omdat alles te dicht op elkaar gebeurt..

Dus.. Hopelijk gaat het lukken..
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

ik snap het hoor, dat je dit geen fijne methode vindt! Ik heb met Max ooit een apporteercursus willen doen, waar ze werken met slipkettingen, dat deed ik niet. Dat mocht dan (gelukkig maar :? ) maar hij hield niet zo van apporteren en toen ik bij de 2e les even weg liep om iets te pakken en de instructeur zo'n enorme ruk aan zijn lijn gaf dat ie brak en Max ineen dook ben ik enorm uit mijn dak gegaan en ben gelijk van het terrein afgelopen om nooit meer terug te komen! Dan maar geen cursus...Het moet wel leuk zijn voor mens maar vooral voor de hond en je moet je prettig voelen bij de instructeur. Dat is in jouw geval duidelijk niet zo, dan moet je lekker op zoek naar iets waarbij je dat wel hebt :wink:
Zootje

Jeetje! :shock: Ze werken hier nog net niet met slipkettingen maar het corrigeren gebeurt echt continu met een enorme ruk idd aan de riem...
Wij hebben geleerd dat je nooit mag trekken aan de riem :S

Maar, hier, doet iedereen dat :S
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Zootje schreef:Jeetje! :shock: Ze werken hier nog net niet met slipkettingen maar het corrigeren gebeurt echt continu met een enorme ruk idd aan de riem...
Wij hebben geleerd dat je nooit mag trekken aan de riem :S

Maar, hier, doet iedereen dat :S
op zich is een keer een ruk aan de riem geen probleem (wel afhankelijk van de hond en het karakter 8) ) maar niet continu en ik vind het zeker niet bevordelijk dat bij de cursus zomaar bij iedere hond toe te passen...
Zootje

Jeej we kunnen weer terug naar waar we zaten! Morgenavond eerste les en dan donderdag theorieavond en tsja :lol: :D BLIJ!
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

Jammer dat je het niet getroffen hebt met de training/trainer en de methode die wordt toegepast. Het is idd vrij verouderd om de hond met rukken ed te gaan corrigeren, heeft een hond ook nagenoeg niet nodig. Ik houdt er in ieder geval helemaal niet van en raad het mensen af.
Probeer maar een plezierige en leuke band met je hond op te bouwen waarbij jij het allerleukste bent van de hele wereld voor je hond!

succes

Rick
Afbeelding
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:shock: Wat een negatieve ervaringen zeg......... de genoemde methodes worden niet veel meer toegepast volgens mij. :confused: Bijna overal wordt toch op een postieve manier -met belonen dus- getraind?

Ik ben blij dat je een beter plekje hebt gevonden hoor. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Zootje

Tsja dat vinden wij ook... Dat je heeeeel af en toe corrigeert wanneer het echt echt nodig is bijv. bij agressief gedrag en uitvallen dat gaat nog, maar continu omdat het anders niet mee wil lopen gewoon kei hard aan die riem snukken dat vind ik zielig.. Moeten ze eens bij die mensen doen... En die knietjes tsja sorry dat vond ik echt het allerergst.. Lokken en zij komt braaf alleen te enthousiast, en dan wordt ze weg getrapt (knietje) dat vind ik echt verschrikkelijk!

Tevens het terrein naast de snelweg vond ik niks maar tsja als de training en methoden prima waren kon ik daar wel mee leven... Nu is het elke week een half uur rijden ofzo maar dan hebben we wel goede training de methode die we al kenden en alleen maar positief belonen.. In Haaren :)

Wij zijn er inderdaad ook van om gewoon een goede band met Ziva te hebben en te houden en niet te verpesten door haar te straffen op deze manier... :)
Plaats reactie