Naar de dierentuin met Asta

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Naar de dierentuin met Asta

Ongelezen bericht door AnP »

Ik had gisteren nog een dagje vrij na mijn verjaardag en toen bedacht ik me dat wel naar de dierentuin konden. Dus spullen gepakt, extra handdoeken mee en in de auto richting amersfoort.
Daar aangekomen was asta gelijk bij de ingang al erg aan het snuffelen, blijkbaar rook het daar al erg lekker :D want ik werd bijna het park ingesleurd terwijl ik stond te betalen.
We begonnen gelijk goed, bij de beren ging asta heel hard kwispelen tot de beer zich omkeerde en een poot tegen het glas zette 8) toen stond ze achter me. Dappere dodo. Daarna doorgelopen naar het hyenaverblijf waar asta eerst nieuwsgierig stond te kijken tot de hyena langs kwam lopen je zag haar echt denken :shock: zo die is groot :shock:
De vogels vond ze ook wel erg leuk, de olifant die ff buitenkwam die vond ze van een afstand wel wat groot maar ook interessant. Of het waren de olifantenkeutels want miepie deed een inbreekpoging...
Bij het tijgerverblijf heb ik erg gelachen. Die lagen te schuilen naast het glas en toen vond asta ze erg leuk en interessant. Toen ze gingen lopen blafte ze een paar keer, dappere dodo :oops: de tijgers keken niet op of om.

Het leukste waren 2...eh afrikaanse gazelles? We liepen richting het verblijf en ze stonden te schuilen. Toen ze asta zagen kwamen er 2 aangelopen en die zijn 2 rondjes rondom het verblijf meegelopen :D je zag ze denken hoe komen we daar nu bij.... :D

Bij de otters was het bijna etenstijd en een herrie dat ze maakte, ze zaten niet voor het glas dus asta had zoiets van dat wil ik wel zien en sprong tegen een muurtje op om eroverheen te koekeloeren, en kwispelen. De otters vond ze erg leuk.

Het meeste geschrokken is ze (en ik ook) in het binnenverblijf van de neushoorns. Eentje vond asta lekker ruiken en die dacht laat ik die eens nader inspecteren en BANG tegen de boomstammen beuken om erbij te komen :shock: en asta gaf een blaf en toen beukte de neushoorn er nog maar eens tegenaan. Toen ben ik weggegaan :oops:

Het was erg leuk ondanks de regen, ik ga nu een keertje met beter weer zodat we alle dieren kunnen zien. Nu waren er veel binnen. Maar om te proberen deed ze het prima. Ze heeft een paar keer geblaft en was erg populair bij 2 (verstandelijk) gehandicapte mannen en het paard van de huifkar (waar asta bang voor was maar ik ging ff aaien).

Daarna naar huis, 's avonds naar de behendigheid en vanochtend vertikte ze het om op te staan :confused: snap ik niet hoor. Zaterdag wandeling met mensen van het forum en wandeling met vriendinnetje in midden-delfland, zondag hetzelfde :D ze was erg blij dat ik naar mijn werk ging vandaag.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Klinkt toch wel gezellig! :D Nog gefeliciteerd (Wist niet dat je jarig was :oops: ) :feest3:

Zijn er meer dierentuinen waar honden mee naar binnen mogen? Lijkt me prachtig om een keer te doen samen met Ziva ook :) Burgers Bush mogen ze niet in dat weet ik dat is echt heel jammer is zo prachtig daar!
Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

zo een heel verhaal :D
lijkt me leuk eens naar een dierentuin te gaan waar honden in mogen, alleen vraag ik me wel eens af of je daar die dieren niet mee van streek maakt :confused: Bijvoorbeeld die neushoorn :(
Heb je geen foto's gemaakt??
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nee hoor, die neushoorn was volgens mij meer nieuwsgierig, ik heb ff zitten googlen en neushoorns kunnen kennelijk slecht zien, doen alles op reuk dus waarschijnlijk was het niet de bedoeling om tegen de boomstammen aan te komen. En ik denk dat het ook erger klonk dan het was, zijn grote (lompe) dieren. Ik denk dat wij meer onder de indruk waren :oops:
Een verzorger die bezig was met eten brengen in het verblijf reageerde er niet eens op.

Ik heb geen enkel dier gezien dat bang was behalve een paar vogels die een beetje wantrouwig leken, en daar ben ik gelijk bij weggegaan. De dieren die aandacht voor asta hadden waren meer nieuwsgierig. De meeste negeerden haar. Ze zijn het ook gewend want in amersfoort en rhenen mogen honden mee naar binnen en ik heb er meerdere zien
lopen.

Bij de dieren waar je niet het binnenverblijf in mag (olifanten), kan je je hond buiten vast zetten als je dat wil. Er zijn even uit mijn hoofd 2 binnenverblijven waar je met de hond niet in mag.

Ook afhankelijk van hoe je hond is, asta heeft bij de tijgers een ff geblaft en nog een keer maar verder niet. Als je een keffer hebt is het misschien minder handig, of een hond die gaat staan uitdagen??

Ik heb foto's maar die moet ik nog op internet zetten. Nog niet aan toegekomen en heb er ook niet zo heel veel (was aan het regenen)

@zootje, bedankt :) weet ik heb ook niet gezegd dat ik jarig was. Volgens mij mocht je tot een paar jaar geleden ook in burgers met de hond naar binnen.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Nog gefeliciteerd idd!
Je hebt een leuk, lang weekend met Asta gehad zo te horen!
Wij zijn naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen geweest met Keo.
Burger's Bush mogen ze idd niet meer binnen. Keo vond de beren ook eng, ging blaffen :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bedankt :)
De volgende keer ga ik naar rhenen met mooier weer maar het was erg leuk om te doen :D nog ff de foto's van de week online zetten
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Ben benieuwd naar de foto's :D
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Een heel avontuur :D
Plaats reactie