Jits heeft (bijna) 3 oren ...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Jitske-Esther

Jits heeft (bijna) 3 oren ...

Ongelezen bericht door Jitske-Esther »

maandagavond, een lekker lange wandeling in het bos gemaakt. eigenlijk ruim lang, op het einde zag ik geen steek meer.
En Jits blijkbaar ook niet.
Toen ik thuiskwam moesten ze even in het inkomhalletje op de handdoeken blijven liggen, om op te drogen. Ze hadden namelijk elke plas grondig onderzocht.
Toen ik dan even passeerde zag ik enkele bloeddruppels op de grond. Ik dacht in eerste instantie aan Happy, nog wat late druppels van haar loopsheid ?
Later die avond, toen ik het licht aandeed in de living, zag ik echt OVERAL enorma bloedplekken. Zelfs tegen de gordijnen, tegen de meubels kleine spetters, maar op de grond echt grove druppels.
Oei, dit kunnen geen naweeën zijn van een loopsheid.
Vlug een witte handdoek uit de kast gehaald en elke plekje van Happy haar lijfje onderzocht, niks te vinden.
Dan Jits onderzoeken, op haar poten niets, toen haar kopje ... oei, bloed ...
Bij nader onderzoek bleek dat Jits een snee van 2 cm had in haar oor, echt het puntje in 2 gesplitst.
het bleef maar bloeden, goed gewassen, ontsmet, wat druk opgezet om het bloeden te stoppen, maar niks hielp. Dan maar de DA gebeld, wat kan ik hieraan doen ?
Ze adviseerde om Jits rustig te houden, en proberen er een verbandje aan te doen zodat er druk opbleef en het zou stoppen met bloeden.
Dus een propere keukenhanddoek rond haar hoofd, dan nog een T-shirt kapotgeknipt om een passende mouw te hebben (ik had geen windels in huis)
en zo heeft ze dan de nacht doorgebracht.
Ikzelf ben wel ongeveer elk uur uit bed geweest om even te checken of alles nog goed was en nog goed zat.
Tegen de morgend was het verband er toch afgeraakt, en hing er natuurlijk overal nog meer bloed. (lekker in mijn lederen zetels) Maar haar oortje bloede nog steeds.
Dan maar hup, alles bij elkaar pakken, geen eten geven en naar de DA gereden.
Tegen dat ik daar was, was het gestopt met bloeden, en stond het ook weer mooi dicht, tegen elkaar geplakt.
Dus werd er best niet genaaid, want dan zou het weer gaan bloeden.
haartje werd een beetje dubbelgeplooid en bij elkaar geplakt met bruine plakband. Nu heb ik dus een choco labje met een lichtbruin (half) oortje ...
Gelukkig heeft ze er niet echt pijn aan ...
Vrijdagmorgen moet ik terug naar de DA ter controle. Ze zullen dan kijken of het eventueel toch genaaid moet worden.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

arme jitske :( dat moet toch pijn gedaan hebben...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Ja een oor kan heel lang bloeden, heb je net mooi alles dicht, 1 keer schudden en weer open, weet er alles van :)
Hopen dat het mooi aan elkaar groeit!
Groetjes Lisanne
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Bah wat een situatie! Wel fijn dat het uiteindelijk toch zelf dicht is gegaan zeg maar mooi tegen elkaar aan... :) Hopelijk geneest het snel!

Heb je enig idee hoe het gekomen is dan of niet?
Jitske-Esther

Ongelezen bericht door Jitske-Esther »

Zootje schreef:Bah wat een situatie! Wel fijn dat het uiteindelijk toch zelf dicht is gegaan zeg maar mooi tegen elkaar aan... :) Hopelijk geneest het snel!

Heb je enig idee hoe het gekomen is dan of niet?
waarschijnlijk prikkeldraad die her en der verstopt ligt ... :(
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

:shock: Sjezus... Bah..

Nou ik hoop dat Jitske snel opknapt zeg.!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat sneu zeg! Heel veel beterschap!

Enne ik hoop dat de vlekken uit de meubels gaan 8)
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

O wat een schrik! Hopenlijk komt ze er niet aan......
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016
Monique66
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Monique66 »

O,wat zielig. :roll:
En ze kunnen al zo flapperen met hun oren hoop dat het blijft zitten.
Plaats reactie