Toen de honden aan de lijn en via de duinen naar een soort van boerderij gewandeld, waar je lekker iets kunt nuttigen en lekker buiten kunt zitten. Kom ik daar, is geloof ik heel Heemskerk uitgelopen. Druk druk en nog eens druk. Kipjes die overal liepen, lammetjes die net geboren waren, twee ezeltjes, massa's kinderen en ouders en opa's en oma's. Maar ja, ik had mijzelf wel een kop cappucino beloofd. Ik zag dat er binnen een rij stond voor de bestellingen en ik had wel drie labjes aan de lijn.
Ach, moet kunnen. Dus ik naar binnen en netjes in de rij gaan staan. Hondjes hartstikke braaf. Toen ik de bestelling op gaf zag ik wel even de wenkbrouwen van de serveerster omhoog gaan. Want bestellen was tot daar aan toe, maar ik moest het kopje ook nog meenemen naar buiten want daar was een soort van klein weilandje met allemaal tafels en stoelen.
Kopje in de rechter hand, drie labjes aan de linker en gewoon gaan. Kom ik buiten, alle tafeltjes en stoeltjes aan het begin en in het midden bezet. Dus moest ik langs mensen met kinderen, mensen met honden ( nog steeds met het kopje in mijn rechterhand) helemaal naar achteren om bij een vrij tafeltje te komen.
Met een streng:"Volg en netjes!!" begon ik mij een weg te banen. En wat denken jullie?? Niet een druppeltje gemorst.
Bij de tafel aangekomen gingen Nino en Toosje braaf liggen, Nulay ging zitten en die vond alle koolmeesjes heel erg spannend.
Op het moment dat ik ging zitten schreeuwde er ergens van een andere tafel een man:" Knap hoor, mij lukt dat niet eens met één hond". Tja, wat moet je daar nou op zeggen? Ik heb heerlijk in het zonnetje van mijn cappucino genoten en ben daarna weer naar de auto gegaan. Ze zijn niet altijd even braaf, maar ...... als het erop aankomt laten ze mij toch echt niet in de steek.