Lara heeft een bultje op haar ooglid
-
- Erelid
Lara heeft een bultje op haar ooglid
Onlangs zagen we bij Lara een bultje op haar bovenste ooglid. Belle heeft al jaren zo'n bultje. En al jaren even groot. Maar het bultje van Lara is in een paar weken tijd van niets tot wel flink geworden. Het irriteert blijkbaar ook, want haar oog is niet meer zo mooi wit, maar wat rood geirriteerd. Aanstaande vrijdag wordt het bultje verwijderd.
De DA adviseert uit voorzorg om, gezien haar leeftijd, vooraf een bloedonderzoek te laten doen. Dan wordt gekeken of haar nieren en andere organen, geen last van de narcose hebben.
Is dat normaal? Moet ik me zorgen maken? En hebben jullie wel eens hetzelfde gehoord?
De DA adviseert uit voorzorg om, gezien haar leeftijd, vooraf een bloedonderzoek te laten doen. Dan wordt gekeken of haar nieren en andere organen, geen last van de narcose hebben.
Is dat normaal? Moet ik me zorgen maken? En hebben jullie wel eens hetzelfde gehoord?
Groetjes,
Désirée

Désirée

-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
Geen ervaring. Geef de pechvogel een dikke knuffel van me 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
- Contacteer:
Dat is heel goed van je DA om vooraf toch even een algemeen bloedonderzoekje te doen. Adviseerde de DA waar ik destijds werkte ook als dieren onder narcose moesten en zeker als ze al wat ouder waren.
Gewoon doen dus.
Succes vrijdag!
Gewoon doen dus.
Succes vrijdag!

Groetjes: Mariëlle & Yari
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
-
- Erelid
-
- Speurneus
-
- Speurneus
Onze golden retriever Tinka had toen ze ouder (12) werd plots 2 bultjes op haar onderste ooglid. De DA schreef zalf voor (naam weet ik niet meer helaas) en de bultjes verdwenen binnen 2 weken. Het leken net wratjes en irriteerden haar oog ook. Ze ging er van tranen. 1 bultje was best groot (4mm), andere kleiner. Ze waren dezelfde kleur als haar ooglid.
Kayla had vorig jaar een bultje in mei, geen traanoog of rood oog, was ook plotseling op komen zetten. (2mm doorsnee ongeveer).
DA (andere dan toen bij onze golden) wilde het even aankijken. Juni leek het wat groter te worden (nog steeds geen last) en de DA wilde het weghalen als ze gesteriliseerd zou worden (zou begin juli gebeuren). Voor die tijd was het net zo snel als het gekomen was weer weggetrokken.
Geen idee wat voor bultjes het waren, tot op heden is het niet terug gekomen.
Wel fijn dat ze vooraf een bloedonderzoek doen, meten is weten voor ze onder narcose gaat.
Sterkte vrijdag!
Kayla had vorig jaar een bultje in mei, geen traanoog of rood oog, was ook plotseling op komen zetten. (2mm doorsnee ongeveer).
DA (andere dan toen bij onze golden) wilde het even aankijken. Juni leek het wat groter te worden (nog steeds geen last) en de DA wilde het weghalen als ze gesteriliseerd zou worden (zou begin juli gebeuren). Voor die tijd was het net zo snel als het gekomen was weer weggetrokken.
Geen idee wat voor bultjes het waren, tot op heden is het niet terug gekomen.
Wel fijn dat ze vooraf een bloedonderzoek doen, meten is weten voor ze onder narcose gaat.
Sterkte vrijdag!