balletje in de sloot...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Esther1974

balletje in de sloot...

Ongelezen bericht door Esther1974 »

Net met Beau bij ons achter op de dijk lekker balletjes gegooid. Maar ja, onderweg komt ie dan natuurlijk lekkere luchtjes tegen dus loopt met bal in zijn bek richting slootkant en laat het balletje los. Dat doet is dus wel vaker en nu ook weer rolt het balletje in het water. Meestal kon ik hem er dan met de ballengooier weer uitvissen maar nu was ie te ver weg. En die lullo staat er dan naar te kijken en drinkt eens wat water. Maar ja, van zwemmen heeft ie nog nooit gehoord dus..weg balletje.
Sta ik even daarna met een man te praten met Beau aan de riem omdat die man ook een hond aan de riem heeft, staat Beau ineens tot aan zijn buik in het water!!!! Het lijkt wel alsof Beau aan de riem wel een beetje durft pootje te baden. Maar los doet ie dat niet. Aan de ene kant vind ik het niet erg maar aan de andere kant lijkt het me wel eens leuk en in dit geval handig als ie gaat zwemmen. Dit gaat me nog heel veel balletjes kosten :wink: :wink:
Beau is al kleine pup zijnde, toen ie nog in het nest was, in het water gevallen en volgens mij achtervolgt hem dat nog steeds......

gr Esther
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Die gekke Beau toch :lol:
wie weet gaat hij het toch nog leuk vinden straks om te zwemmen het begin is er nu in ieder geval :D
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Misschien gaat hij het vanzelf een keer proberen :) Heb je al eens geprobeerd met iemand te wandelen die een hond heeft die het leuk vind om te zwemmen? Vaak hoor je dat het na een paar keer werkt :)
Esther1974

Ongelezen bericht door Esther1974 »

Charella schreef:Misschien gaat hij het vanzelf een keer proberen :) Heb je al eens geprobeerd met iemand te wandelen die een hond heeft die het leuk vind om te zwemmen? Vaak hoor je dat het na een paar keer werkt :)
Ja, dat hebben we al eens geprobeerd. Maar Beau staat vanaf de kant toe te kijken en rent vervolgens achter de kletsnatte hond aan als deze weer op het droge is!!! Maar dat is al een tijdje geleden dus ik zal weer eens een poging wagen.

gr Esther
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Cay zwom ook niet en van de een op de ander dag spontaan in een keer ....
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

roef durfte tot vorig jaar ook niet te zwemmen,tot we op vakantie in frankrijk samen het water in gingen en toen was het wel ineens leuk :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

hoi lany is ook een keer als pup zijnde in het water gevallen en dorst toen ook niet meer te zwemmen. Maar dit voorjaar sprong ze zo in een keer het water in en we kunnen nu niet meer ewoon langs een sloot lopen want in iedere sloot plas moet ze in om te zwemmen. dus beau vertel waar je ballen liggen en lany gaat ze halen
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Bram durft ook nog niet echt te zwemmen. Het water vindt hij heerlijk, alleen wel de voetjes op de vloer :D Ook hij is een keer in het groene krooswater terecht gekomen, koppie onder gegaan, een behoorlijk geschrokken. Dus misschien is het voor hem ook nog die angst die hem weerhoudt.

Maar omdat het water hem echt wel trekt, verwacht ik dat het deze zomer toch wel zwemmen wordt hoor. Want inderdaad anders kost het heel veel balletjes. :D

Succes! Misschien helpt het als je er straks (als het water iets warmer is) zelf ook in gaat en hem vanuit het diepere naar je toe lokt. Zo hebben we het onze Max in het verleden ook geleerd.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Onze Max is 16 weken oud en rent al het water in. Vrienden van ons hebben een ander ras (weet even niet welk). Dit hondje ging al snel achter Max aan het water in. In het begin een beetje bang maar erna ging het al goed.

Ik denk dat Beau het vast wel druft als er nog een hondje in gaat. Anders kan je in de zomer zelf de zee in gaan met hem en de riem om.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Jenny

Ongelezen bericht door Jenny »

Onze Luna vind 't het helemaal geweldig. :D

Eerst alleen met d'r pootjes en opeens ging ze vol in. :shock:

Afbeelding
Afbeelding
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Wij hebben Kira moeten leren zwemmen. Niet elke hond kan zwemmen. Met een lange lier over een plas en bij de jachttraining aan een touw. Nu vindt ze het geweldig. Maar ga van de zomer naar een plas of zee en al spelender wijs komt Beau echt wel in het water hoor!!

Succes
Joppe

Ongelezen bericht door Joppe »

Joppe durft ook niet. Die loopt zelfs om de kleinste waterplas heen! :lol:
Zelfs met drinken uit een plas/sloot doet hij heel omslachtig, om zijn poten maar droog te houden. :giechel:
Vgl. mij heb ik geen lab maar een vermomde paashaas ofzo.
Ga binnen kort weer eens wandelen met een collega, haar lab springt echt in iedere sloot die je tegenkomt.
( lijkt me ook weer niet zo handig, dus wil eigenlijk wel aanleren alleen op commando in het water te gaan!)
Rocco

Ongelezen bericht door Rocco »

Rocco zwemt ook niet..pootje baden wel en hij rent het water in zolang het geleidelijk afloopt...Vorig jaar met een stafford gespeeld en die nam een snoekduik de sloot in.. rocco op zn buik langs de kant..eerst 2 voorpoten (en steeds onzeker naar mij kijken ) en uiteindelijk stond hij in de sloot.. Tot de stafford nogal ruw op hem afgespetterd kwam ..toen vond ie het wel mooi geweest :D..hoop dat ie het ooit nog leert...met zn dikke halflange vacht is het wel lekker om af te koelen ook...
Plaats reactie