Suzette weer gebeten...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Suzette weer gebeten...

Ongelezen bericht door esther-sarah »

Loop ik net met Suzette in het plantsoen naast mijn huis, voor het laatste rondje van vandaag; kom ik een paar buurvrouwtjes tegen met hun honden. Twee honden los... Eén van de honden komt aanlopen en valt out of the blue Suzette aan. En niet zo'n klein beetje ook. Baasje kon het hondje niet te pakken krijgen, maar hondje bleef jagen.

Ik zei dus "als je hem niet pakt geef ik hem een schop". Das niet aardig van mij. Dat ik zei dat ze haar hond misschien beter aan de riem kon houden (net als Suzette); dat was ook niet aardig van me.

Toen het baasje haar hond te pakken had, optilde en aaide zei ik "das niet handig, een dominante hond die aanvalt oppakken en aaien". Dat was ook niet aardig van me. Ik was een chagerijnig onaardig mens (gekuiste versie), ze was blij dat ze nu nooit meer iets tegen mij hoefde te zeggen. Haar zoontje schreeuwde nog even dat ik een 'dikzak' ben, maar dat wist ik al. Oud nieuws.

Ik keek Suzette na. Twee bloedende gaatjes in haar hals. Dus ik zei "hij heeft haar goed te pakken gehad, dus je mag even kijken, en dan weet je dat je een rekening kan verwachten als ik naar de dierenarts moet met haar".

Baasje bood haar verontschuldigingen aan voor de wond, maar bleef erop hameren dat IK raar gereageerd had. Toen ik zei dat het een verkeerde manier van handelen was haar hondje op te pakken en te aaien, en dat ik er ook niet blij mee ben dat haar kind me ook nog even uitscheld kreeg ik te horen dat ik "niet moet denken dat ik iedereen moet opvoeden".

Dus. Loslopend hondje bijt andere hond, en wordt vervolgens beloond voor zijn negatieve gedrag. Ik heb een hond (die aan de lijn loopt) met de gaten in haar nek, en mag daar niks van zeggen.

Jullie mogen eerlijk zijn tegen me hoor, maar klopt dit nou? Ik snap er niks meer van.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Leuke buurt om te wonen erg gezellig met zulke buurvrouwen :verdriet: als ik jou was ging ik verhuizen :cry:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

jij magaangifte doen, een hond dient ten alletijden te zijn aangelijnd tenzij het een losloop gebied is. en daarbij komt dat je ook gelijk aangifte mag doen van bedreiging door dat joch. dus jij staat helemaal in ut gelijk

ff naar de da en met rekening naar de wijkagent, laat die maar ff een praatje maken met deze dame en haar op de wet wijzen, dat kan hij beter dan jij want jou geloven ze toch niet.
al me kinders uitgevlogen
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

:( Wat een mens zeg :evil:
Arme Suzette, kan me voorstellen dat je heel kwaad bent!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

speurneus carola schreef:jij magaangifte doen, een hond dient ten alletijden te zijn aangelijnd tenzij het een losloop gebied is. en daarbij komt dat je ook gelijk aangifte mag doen van bedreiging door dat joch. dus jij staat helemaal in ut gelijk

ff naar de da en met rekening naar de wijkagent, laat die maar ff een praatje maken met deze dame en haar op de wet wijzen, dat kan hij beter dan jij want jou geloven ze toch niet.
Hier ben ik het volledig mee eens, dit getuigd van geen enkel fatsoen,onbeschoft zelfs en nu heb ik me nog netjes uitgesproken.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik zou ook aangifte doen van het bijtincident (en schade verhalen), en melding maken van die opmerkingen van die jongen, wellicht geen bedreiging maar wel van belediging (is een klachtdelict dus dan doe je aangifte plus een verzoek tot vervolging)?
Maar dan zit je er wel mee dat het kan escaleren tot een burenruzie, dus misschien een gesprek met de wijkagent. Dan met wijkagent en buurvrouow met de stok achter de deur van de volgende keer wel aangifte & verzoek tot vervolging?

Maar het is wel ontzettend vervelend voor jou en suus, zelf heb ik het ook gehad met asta. En die is nu terughoudend naar honden die ze niet kent en speelt er ook niet echt mee tot ze ze beter kent :(

Ik zou die mensen ook niet proberen op te voeden, daar reageren ze in het algemeen toch slecht op. Zou het houden met de schade die hij bij suus heeft gedaan en of dat de volgende keer aub kan worden voorkomen dat suus wordt gebeten door hem aan te lijnen in ieder geval als ze jou & suus zien.

Het zij n gewoon een stelletje aso's maar ruzie maken met aso's heb je een lange adem voor nodig en moet je eigenlijk bereid zijn asocialer te zijn dan die aso's... :confused: want anders zijn ze er toch niet van onder de indruk.
marjolein

Ongelezen bericht door marjolein »

Jeetje meid, waarom moet dit jullie nu weer gebeuren??? en dan zo'n ***** buurvrouw.. :(
Sneu voor suus, weer een rot ervaring erbij, ook voor jou trouwens!
Vind zoiezo als er een hond aangelijnd is moet jij je eigen hond ook aanlijnen!
Als ik iemand met een aagelijnde hond zie klik ik luna ook vast, schiet ze er toch tussen uit voordat ik door heb dat er een hond aan de riem zit bied ik meteen excusses aan over het feit dat ik te laat mijn hond aan de riem doe!
Begrijp jou reactie wel, ook al is het misschien wat onaardig.. jij krijgt vervolgens nog een schop na van een reactie op haar zoon.. als zij die niet opvoed mag je daar best wat van zeggen!! 't word steeds gekker met sommige mensen zo :(
Hoe is suzette er nu onder?

Groetjes, Marjolein
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

meid het is alsof ik mezelf hoor :D
en nee je bent geen chagerijnig onaardig mens,maar iemand die zegt waar het op staat.tja en dat doet auww als je je aangesproken voelt(hond los die andere hond nog eens bijt ook) en dan gaan de meesten gelijk in de verdediging:ja maar JIJ etc etc... :roll:

ik zou het bijt incident melden bij een wijkagent en het uitschelden ook.
sterkte er mee :groteknuffel:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Thjah je zou die vrouw toch het liefst....:evil:

Het feit is ook nog dat het hondje er niks aan kan doen, die is verprutst door zijn baasjes net als het jochie 8)

Maar super vervelend voor jouw en Suzette ! Hopelijk genezen de wondjes goed en vergeet ze het incident snel.

Helaas heb ik er ook ervaring mee, Bear snauwt tegenwoordig bijna ieder hond af die hem aan de lijn te kort benaderd, nadat hij gebeten is toen hij aan de lijn zat :(
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Jitske-Esther

Ongelezen bericht door Jitske-Esther »

absoluut al géén normaal gedrag van de andere hond !
jij hebt het volste recht om daar ook op te wijzen (we leven in een vrij land)
zeker aangifte doen (je zal vast niet de eerste zijn bij wie dat hondje bijt of tegen wie het joch scheld)
zowel het hondje als het joch voelden zich gesterkt door de aanwezigheid van die vrouw natuurlijk.

Hoe is het met Suzette ? niet te erge verwondigen ? en psychisch ?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Wat vervelend weer voor jullie Es!! Arme Suus. :knuffel:

Tegen dat mens is het beste wapen in dit geval de wijkagent. Ik denk dat je lang kan wachten tot je aangifte in behandeling word genomen en dat de sfeer daar niet bepaald beter van word. Zulke mensen zijn niet heropvoedbaar.

Laat je niks zeggen, je bent een super meid, jij en Suusje zijn een super team en die buurvrouw en dat akelige kind moeten hun lenzen maar eens schoonmaken. Kennelijk hebben zij niet zo'n band met hun honden (of elkaar) als ze dat hondje al niet eens te pakken kreeg. :roll:

:groteknuffel:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

nou ja zeg wat een rare mensen zijn er toch op deze wereld hoe haalt dat idiote mens het in haar hoofd om zo te reageren JIJ hebt helemaal gelijk hoor ik zou het er niet bij laten zitten :groteknuffel: voor jullie allebei
Groetjes van Erna
Lapje

Ongelezen bericht door Lapje »

Het kan dan misschien wel "onaardig" van
jou geweest zijn maar jouw reactie was
gewoon een hele logische hoor en wát je zei
klopt toch ook. Jij staat geheel in je recht
hoor, daar hoef je niet aan te gaan twijfelen.
Zo'n kind zou ik metéén achter het behang
plakken :evil: en dan die buurvrouw er nog
bij........nou, dan is je muur goed geisoleerd
hoor :lol: :lol: .
Hopelijk houd Suzette er nu niets aan over
en geneest de wond goed, heel vervelend
allemaal voor jullie beide!

Groetjes Lapje :pootje:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Pfff sommige mensen :evil: Hun waren echt fout en je reageert nu eenmaal zo als er iets gebeurd met je kanjer. Echt geen vreemde reactie. Dat zou die vrouw ook wel moeten begrijpen. Lekker trouwens dat ze haar zoon jou laat uitschelden. Het is geen goede moeder en geen goed baasje...

Hoe gaat het nu met Suzette? Heeft ze er last van en is ze erg geschrokken of merk je het niet aan haar? Ik hoop het niet!
Becky&Nero

Ongelezen bericht door Becky&Nero »

Ik vind dat je nog aardig bent gebleven, ik weet van mezelf dat ik me niet zo aardig had opgesteld.Je staat in je recht meid! :)
En geef Suzette een hele dikke knuffel van mij en Nero. :groteknuffel:
Plaats reactie