mensen die je honden ongevraagd gaan keuren..

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

mensen die je honden ongevraagd gaan keuren..

Ongelezen bericht door milo »

King en ik waren lekker het bos in, toen we een vrouw met 2 mede- zwarte labjes tegenkwamen. Leuk, want de honden speelden er lustig op los!

Mijn vriend was wat met die vrouw aan het praten en op een gegeven moment wordt mij gevraagd of King een échte Lab is. 'Nou ja, paps heeft een stamboom en mams niet, maar dat is ook een Labrador, dus ja' reageer ik nog vrolijk.

Nou, King was vééls te smal gebouwd, zijn boeg moet cirkelvormig zijn blablabla..
King zal dan wel zo'n nieuw gefokte showhond gebeuren zijn. En 'helemaal leijk' zijn Labs met een brede kop.

En bedankt! King kwam dus niet door de vleeskeuring bij mevrouw :eusashhh:
Oh, hij was wel in proportie gebouwsd, dat dan nog wel..

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik vond het zo'n vreemde situatie, zo'n over fanatieke vrouw die míjn ge-wel-di-ge vent geen échte Lab vond.. (En als die van haar nou zo prachtig waren, maar het waren worsten, dan snap ik dat je King te smal vindt :applaus: )

Voor de beeldvorming, mijn smalle King, die óf geen echte Lab is, óf een modieus exemplaar, wat ook fout is:
Afbeelding
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Gewoon lekker laten kletsen.

Zo vaak commentaar gehad. Te breed, te smal, te groot, een bruine lab is geen lab.

Maar de mooiste was nog: Mevrouw, dat is geen labrador, maar een retriever." mijn commentaar: Och, dat wist ik niet, hebben ze me de verkeerde hond verkocht.'
luka

Ongelezen bericht door luka »

trek het je niet aan, de echte kenners weten wel beter. Luka is ook klein voor haar 4,5 jaar en redelijk slank ze weegt 26 kg...ik krijg vaak te horen dat het een kruising is tussen een lab :shock: :?

@Gitte: jou reactie op die vrouw is goud waard :D
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Lekker laten kletsen.
Hoe vaak ik wel niet opmerkingen gehoord heb.
1 man meende zelfs dat mijn hond gekruist was met een pitbull :?

Ik vind King er prachtig uitzien op de foto, hij is goed gespierd zeg. :klasse:
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

gitte schreef:Gewoon lekker laten kletsen.

Zo vaak commentaar gehad. Te breed, te smal, te groot, een bruine lab is geen lab.

Maar de mooiste was nog: Mevrouw, dat is geen labrador, maar een retriever." mijn commentaar: Och, dat wist ik niet, hebben ze me de verkeerde hond verkocht.'
hahaha, dat is scherp :D
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

altijd zo onzinnig vind ik... Vraag me altijd af wat mensen daar nou leuk aan vinden, andermans hond afkraken :D Ik hecht trouwens ook meer waarde aan mensen die zeggen dat het een leuke, lieve, brave of blije hond is. Zijn mooiere complimenten dan dat ie zo prachtig gebouwd is vind ik...
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Lekker laten kletsen. Mensen hebben nu eenmaal gauw een mening.
Heb je ook iets onaardigs over haar honden gezegd?? Zoiets van... die labs van u, zijn die niet wat aan de forse kant, ofzo... Dat zou ik in subtiele bewoordingen zeker gedaan hebben.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Lunaatje

Ongelezen bericht door Lunaatje »

Het gaat er toch gewoon om wat de hond voor jou is. En zo te horen vind jij je hond helemaal geweldig :klasse: dus laat andere bijdehandte, kortzichtige, domme (en zo kan ik er nog wel een paar bedenken :evil: ) mensen dan maar kletsen. Ze zeggen van mijn Luna ook altijd dat ze aan de forse kant is. Nou voor mij is ze alles!! :verliefd1:

@Gitte: mooie reactie, erg scherp :wink:

Nou :blondpootje: dan maar van Luna.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Jouw Luna fors? Ik zie haar nu alleen op de banner, maar ik vind haar erg knap!!!
lekker stevig!

Ik heb niks terug gezegd tegen die vrouw over haar honden. Ik dacht wel veel, maar ik was de meest wijze van ons twee :) (Daarom zet ik het nu lekker online, kan ik er eventjes goed over klagen ;) )
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ja, hoor, heb ik ook al een aantal keren meegemaakt :D meestal vind ik het erg amusant :lol:

Joh... laat lekker kletsen die mensen. Zoveel mensen, zoveel meningen, vooral ongevraagd.
Ik vind mijn tweetal de allermooiste, allerliefste en meest geweldige honden die er zijn, wat een ander er ook van vindt, en ik vind mezelf zo'n bofkont dat deze twee knapperds van mij zijn :verliefd1:

King is trouwens ook prachtig, echt het type Labrador wat ik persoonlijk heel mooi vind met de mooiste kleur die er is dus bij mij komt ie wel door de keuring. Mooi bespierd ook! :klasse:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Zwartjes zijn stoerrr :D

Ja, ik was die vrouw ook aan het vertellen dat ik eigenlijk deze bouw wel heel mooi vind, maar dat werd afgekeurd, want deze soort is niet de Lab zoals hij hoort te zijn!!! :?

:lol:
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ja hoor, Olly alias mevrouw Stekkenpoot wordt ook vaak aanzien als een puppy van 8 maanden en dat is toch mooi als je ruim 6,5 jaar bent, nietwaar ;)?!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

milo schreef:Zwartjes zijn stoerrr :D

Ja, ik was die vrouw ook aan het vertellen dat ik eigenlijk deze bouw wel heel mooi vind, maar dat werd afgekeurd, want deze soort is niet de Lab zoals hij hoort te zijn!!! :?

:lol:
Die mevrouw kent maar één type Labrador: type bijzettafel.
Maar er bestaan wel een stuk of tien verschillende types Labrador :wink:
Alleen als je op een show bent zie je slechts de zwaarder gebouwde types omdat de rest op de shows niet zo hoog scoren :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Miske schreef:Ja hoor, Olly alias mevrouw Stekkenpoot wordt ook vaak aanzien als een puppy van 8 maanden en dat is toch mooi als je ruim 6,5 jaar bent, nietwaar ;)?!
ja inderdaad, dat heb ik ook altijd met King! Hij wordt altijd voor pups aangezien :D

Liever dat dan een zwaarlijvige 'bijzettafel' inderdaad :verliefd1:

Maar het feit dat iemand anders gewoon eveno ngevraagd gaat lopen verkondigen dat mijn hond niet is zoals het ras bedoeld is, is gewoon niet tof. Ik geef ook niet mijn mening over andere honden, dat doe je gewoon niet. Iedereen is gek op zijn eigen hond, en voor iedereen in zijn hond de beste.

Zou nog eens wat worden als je dat met kinderen zou doen! :eusashhh:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo lijkt behoorlijk op King qua hoofd en bouw :)
Ik vind hem prachtig. Maar krijg ook wel eens voorzichtig de vraag "is het een labrador?"
En ook de opmerking dat het wel een smalle is of een kleintje of zo'n smal koppie.
Hij heeft iig geen overgewicht en dat vind ik wel heel belangrijk voor hem :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie