vanavond stond er haas en zalm op het menu voor roef en normaal taalt de kat niet naar roef zijn voer.
maar nu had ik wel de haas uit de vriezer gelegd maar was de zalm vergeten,dus verwend monster als roef is ruk ik een blik roze zalm voor hem open,tja en dat leek douwe ook wel wat
ik zet de bak voor roef neer en doe net het deurtje van de bench dicht(roef eet daar altijd) en douwe komt een kijkje nemen of er wat te jatten valt....
dat had hij dus niet moeten doen........
roef valt me toch uit!!
douwe sprong 2 meter de lucht in en ik kreeg een hartverzakking,is dit mijn lieve roefje ?
ik heb gelijk de bak van roef gepakt en het was weer de oude roef,kwispel de kwispel mag ik weer eten baas? niks aan de hand.
ik denk dat roef het gesar en geblaas van douwe zo zat is dat het jatten van zijn zalm echt de druppel was,roef heeft eigenlijk nooit voernijd en dat blijkt wel anders had hij ook naar mij gegromd toen ik zijn bak pakte,maar dat vond hij prima.
dit heb ik toen hij pup was veel met hem geoefend,eten even weg halen en ruilen voor iets nog lekkerders,zodoende weet roef dat ik zijn bak nooit zomaar weg haal behalve als er iets lekkerders voor terug komt.
nu dus een plakje kaas.
ik kijk nu echt even anders tegen roef aan,hij laat zich het kaas niet van het brood eten,in dit geval de zalm uit de voerbak