Langzaam bouwen we af............

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Langzaam bouwen we af............

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Missy wordt volgende maand 8 jaar. Tot nu deden we nog elke twee weken een jachttraining met haar. :D
Om de week is eigenlijk te weinig om het goed bij te houden en ze begint uit de pas te lopen met haar trainings maatjes. Komt ook omdat ze een redelijk eigenwijze lab is hoor. :lol: En het is toch zwaar, apporteren over grote afstand in ruig terrein, waterkantjes beklimmen die soms echt heel lastig zijn. Na de training heeft ze lang nodig om bij te komen.
Ze begint ook meer en langer te slapen in huis.

Nu sta ik voor het besluit, ga ik nog door met de jachttraining?

Blijf nog wel met haar bezig hoor, eind augustus start een cursus Funny-O waar ik haar voor heb opgegeven. Bij de KC en er doen veel flyball honden aan mee die ze nog kent uit haar glorie dagen. :applaus: Dus dat gaat helemaal leuk worden en het zou -als het goed is- ook niet te zwaar voor haar zijn.

Het gaat me wel aan het hart, het stoppen met de jacht, maar ze verdient ook haar rust op deze leeftijd. O wat een moeilijk dilemma............ :? wat zouden jullie doen? :roll:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Ik denk, maar wie ben ik dat je in je hart al een beslissing hebt genomen.
Je schrijft dat het toch wat moeizamer gaat,ik zou met de jacht training stoppen en een alternatief met haar gaan doen die nu goed bij haar past.
Maar het blijft wel een moeilijke keus.

Groetjes Thea
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Als je ziet dat het moeilijker wordt, zou ik er zeker mee stoppen. Je gaat nu toch ook iets heel leuks met haar doen. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is. Lekker met het vrouwtje leuke dingen doen.

Volgens mij neem je dus een goede beslissing.

By the way.... Ik heb Bram ook ingeschreven voor de jachttraining. Op 26 september zijn eerste les. Ik hoop dat hij het net zo leuk gaat vinden als jouw Missy en dat hij het ook net zolang volhoudt :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

EricaM schreef:Als je ziet dat het moeilijker wordt, zou ik er zeker mee stoppen. Je gaat nu toch ook iets heel leuks met haar doen. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is. Lekker met het vrouwtje leuke dingen doen.

By the way.... Ik heb Bram ook ingeschreven voor de jachttraining. Op 26 september zijn eerste les. Ik hoop dat hij het net zo leuk gaat vinden als jouw Missy en dat hij het ook net zolang volhoudt :wink:
Waar ga je trainen met Bram?

Ik ben er nog niet uit over Missy, vind het echt moeilijk. Ze is toch mijn grote liefde he........... :verliefd1: en ze werkt nog altijd hard voor me de kanjer. :klasse: Dat maakt het ook moeilijk. Zij gaat wel door, maar ik ben verantwoordelijk voor haar welzijn. :roll:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik denk dat ik ook zou stoppen als ik merkte dat het moeizamer gaat. Er zijn genoeg leuke alternatieven waar Missy vast net zoveel plezier aan beleefd :)
Maar moeilijk besluit na zoveel jaren!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Als ze het niet meer kan bij houden is het toch verstandiger om te stoppen. 8 jaar is een mooie leeftijd om met pensioen te gaan.

Of misschien kan je de jachttraining een beetje aanpassen.
Zodat het voor haar nog wel leuk blijft maar minder zwaar?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

gitte schreef:Als ze het niet meer kan bij houden is het toch verstandiger om te stoppen. 8 jaar is een mooie leeftijd om met pensioen te gaan.

Of misschien kan je de jachttraining een beetje aanpassen.
Zodat het voor haar nog wel leuk blijft maar minder zwaar?
Tsja, ze traint bij de gevorderden. Als ze een niveau terug zou gaan zit ze bij de beginners, dan worden de oefeningen denk ik te makkelijk en dan is het voor haar misschien ook niet meer leuk.

Maar ik moet gewoon beslissen. En stoppen kan bij deze school op elk gewenst moment, dus ik heb nog even om erover te dubben. :eusashhh:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Gewoon een stapje terug doen, misschien voor jou niet zo leuk, maar zo kan Missy nog een tijdje mee.Hier bij Toosje exact hetzelfde. Ik moet ook dingen anders indelen omdat ik vind dat ik met haar leeftijd rekening moet houden, maar ze geniet van af en toe één op één, quality time met het vrouwtje zonder die rakkers erbij.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Pandora traint ook nooit zo lekker in een groep. Zij is nog wel geen 8 maar ik merkte aan haar dat ze te zeer onder de indruk was van het geschreeuw en gefluit van andere voorjagers en van andere honden. Zo'n hele training was een beetje teveel van het goede voor haar.

Wat ik doe: Zelf lekker met haar op stap gaan! Daar geniet ze echt heel erg van als we er samen opuit trekken om te trainen. Ze loopt de hele tijd met een smile van oor tot oor strak naast me. Echt genieten is dat voor ons allebei!
En soms spreken we iets af met andere mensen om samen te trainen zodat we in een klein gezelschap ook wat dummies voor elkaar kunnen opgooien zodat we ook een markeerapport kunnen oefenen.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Saskia.Bernadette schreef:
EricaM schreef:Als je ziet dat het moeilijker wordt, zou ik er zeker mee stoppen. Je gaat nu toch ook iets heel leuks met haar doen. Ik denk dat dat het allerbelangrijkste is. Lekker met het vrouwtje leuke dingen doen.

Waar ga je trainen met Bram?

Ik ben er nog niet uit over Missy, vind het echt moeilijk. Ze is toch mijn grote liefde he........... :verliefd1: en ze werkt nog altijd hard voor me de kanjer. :klasse: Dat maakt het ook moeilijk. Zij gaat wel door, maar ik ben verantwoordelijk voor haar welzijn. :roll:
Ik heb Bram ingeschreven bij de school die jij me hebt aangeraden. Dus zal wel dezelfde school zijn waar jij traint. "Jachthondenschool Almere". :wink:

Je komt vast nog tot de juiste beslissing met Missy. :)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

gewoon om de zoveel tijd ff een op een met der op pad en der oefeningen op haar gesteldheid aangepast, je gaat je verbazen hoe goed ze zich aanpassen ze verzinnen vanzelf wel iets dat ze toch hun werk kunnen blijven doen. onze oudsre herder bv in het speuren ging altijd voorwerpjes af toen ie ouder werd en dat moeizaam ging bleef ie gewoon staan en als je dan niet doorhad dat ie voorwerp had ging ie erbij blaffen....nou dat kregen wij er op jonge leeftijd zelfs niet in, blaffen bij een voorwerp
al me kinders uitgevlogen
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Tsja, ze traint bij de gevorderden. Als ze een niveau terug zou gaan zit ze bij de beginners, dan worden de oefeningen denk ik te makkelijk en dan is het voor haar misschien ook niet meer leuk.

Je kan het altijd eens proberen. Je hebt snel genoeg door of ze het niet leuk vind.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Jullie hebben gelijk. Dat zegt het verstand. :) Maar het gevoel schreeuwt iets anders.

Gisteren wilde spelletjes aan het hondenstrand. Rennen door het water, op en af de kant klimmen. Rennen achter de bal. Zwemmen, kortom een intensief uitje.
Vanmorgen :shock: niets te merken. Niet stijf, niet manken, hardstikke vrolijk.............. :roll: en dan denk ik; ze kan nog wel een paar maanden. 8) Dat is het. Het beeld is niet duidelijk. Ik kijk het nog even aan. T.z.t. meld ik wel dat het tijd was.
Ze gaat nog heel even door. :D
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Hier ook een seniorita, die altijd gepassioneerd bezig was.
Ze wordt nu 9 met oktober en ze doet het wat rustiger aan. Maar in haar eigen aangepaste snelheid werkt ze nog steeds met veel plezier.
Zolang je zelf merkt dat het goed gaat, gewoon nog lekker rustig met haar bezig gaan.
Soms verbaas ik mij nog over haar snelheid :shock:
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

Wij hebben ook zo'n lieverd die sinds vorig jaar met pensioen is. Het herstellen na een jacht duurde bij Quint soms te lang, het was een heel moeilijke beslissing maar wel de beste. Met kleine, korte heel lichte jachtjes mag hij mee. Dan geniet hij des te meer. Eigenlijk gaf hij het zelf ook wel een beetje aan. Op het moment dat de jachtspullen gepakt werden stond hij niet meer te springen als een dolle bij de deur... hij bleef liggen met een blik van "nu ff niet hoor!" Lees: op zijn rug in een stoel of op de bank met 4 poten in de lucht en een frons tussen zijn wenkbrauwen.

Daar in tegen mag hij nu vaker helpen met boodschappen uitladen ( lees: quint rent als een dolle van de auto met iets in de bek en brengt het naar de deur waar de ander staat om het aan te pakken) Ik kan hem nu niet gelukkiger maken dan laten meehelpen. ( alleen nu even niet met dit weer)

Met zo'n senior kun je nog van alles doen maar met mate dan gaat het prima. Strak naar de training zou ik niet doen. We laten het afhangen van het moment. Als die een goede dag heeft kan er wat meer, minder goede dag dan verwacht ik niets van hem. Dan mag hij zijn goddelijke gang gaan.... of de hele dag op de rug op de bank liggen slapen als hij dat wil.... en dat wil hij wel :D :D
Afbeelding
Plaats reactie