Vieze topic

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Vieze topic

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ben natuurlijk een beetje leek m.b.t. reuen.
Mijn eerste hond meer dan 35 jaar geleden was een reu, daarna alleen maar teven gehad.
Nou lees ik vaak op het forum over de zogenoemde "puspiemels" :oops:
Was ik vanavond bij de DA en af en toe heeft Nulay ook zo'n druppel hangen.
Meestal maken de honden het zelf schoon.
Vanavond had hij toevallig zo'n piemeltje. Dus ik vraag aan de DA of ik daar aandacht aan moet besteden.
Tikt hij tegen de piemel aan, vallen er 5 druppeltjes uit, helder, beetje geelgroen. Piemel was ook meteen weer schoon.
Het is gewoon prostaatvocht hoor, zei de dierenarts.
Wat zou je daaraan willen doen? Hoort gewoon bij de reu, de een heeft het meer dan de ander.
Dus niks puspiemel, gewoon een natuurlijk iets.
Nou is mijn vraag: Hoe komen jullie op de uitdrukking puspiemel.
Even niet zo'n nette topic, maar ik wil het wel weten. :oops:
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Ik gebruik de term eigenlijk nooit. Zie het ook niet als een puspiemel :D Vind het iets heel natuurlijks. Zowel Max als Bram had/heeft het regelmatig. Even tissuetje er overheen en klaar :wink:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Max heeft er zelden tot nooit last van dus ook hier word de term niet gebruikt. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

geen idee eigenlijk :lol:
de substantie lijkt een beetje op pus...
en volgens mij is het toch ook echt wel een beetje ontstekingsvocht? En geen prostaatvocht. Althans, bij de mijne :) . Als ze het nl hebben, spoel ik een paar dagen met afgekoelde kamillethee en dan is het weer voor weken over. En die kamillethee spuit ik dan met een injectiespuitje in het huidje, dat komt never-nooit-niet bij de prostaat. Maar het spoelt wel lekker die voorhuid schoon, waar makkelijk het nodige vuil op kan hopen.
*linda*

Ongelezen bericht door *linda* »

Als je kijkt wat er bij sommige mensen op de meubels zit en muren dan kan ik me voorstellen dat sommigen het een puspiemel noemen.
Het ziet er vaak gelig uit en droogt zo hard op dat je het vaak alleen met een nagel van je meubels krijgt :?
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Alle drie mijn honden hadden er last van de ene keer wat erger dan de andere keer! Sinds Storm zijn implantaat heeft geen last meer :) Wij noemen het trouwens groeneklodders.(ziet er licht groen/wit uit)

En inderdaad als je het niet gelijk weg veegt en het zit op de meubels/vloer dan is het nog moeilijk weg te krijgen ook omdat het hard opdroogt.
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Brent heeft het ook, de ene keer meer dan de andere. DA zegt dat als hij gecastreerd is dit over zal zijn...Maar ik weet niet of ik dat wel wil dat castreren....
Dorette wat doe jij aan die druppeltjes bij Nulay? Ik heb een flesje Prepusol om het schoon te maken en dat helpt wel een beetje.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Berdien schreef:Brent heeft het ook, de ene keer meer dan de andere. DA zegt dat als hij gecastreerd is dit over zal zijn...Maar ik weet niet of ik dat wel wil dat castreren....
Dorette wat doe jij aan die druppeltjes bij Nulay? Ik heb een flesje Prepusol om het schoon te maken en dat helpt wel een beetje.
Nulay en Nino hebben het bijna nooit, en als ze het al hebben maken ze zich zelf schoon.
Ik ga niet aan de gang , is ook niet nodig. Per toeval had nulay net zo'n druppel toen ik bij de DA was. Die tikte tegen het piemeltje en de druppels vielen er zo uit en toen was het ook meteen weg. Vandaag heb ik ook nog niets meer gezien. Maar ik denk dat er wel degelijk verschil is tussen , wat de dierenarts zegt, prostaatvocht, of toch wel pus door een ontsteking.
Pus is ook veel dikker en valt er niet zomaar vanaf ( denk ik)
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Pus valt er inderdaad niet zomaar af, de druppels die een reu achterlaat, en die wel eens tegen de deurpost aanzitten :? zijn van het prostaatvocht.

Ook hier 3 reuen die dit produceren, alhoewel Max, is geholpen en heeft er dus minder last van.
Ze maken het zelf schoon.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Balou2010

Ongelezen bericht door Balou2010 »

Balou heeft ook wel eens wat druppeltjes aan zijn piemel hangen, vaak maakt hij dit zelf schoon en anders ga ik er met een zwitsal doekje langs en klaar is kees..

Hij was laatst in het zand aan het spelen, en soms floept zijn piemeltje eruit en er zat dus zand op zijn piemeltje.. deze kon niet goed meer na binnen, dus met lauwwarm water afgespoeld en toen leek het weer goed, maar de dagen erna had hij heel veel last van die groen/witte druppels die waren wel wat dikker dan 'normaal'.. ik denk dat dat even een puspiemel was ;)
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Hier ook groen/witte druppeltjes, de ene dag wel en de andere dag niet. Ik geef hem vitamine C op natuurlijke basis en dat heeft het wel verminderd, maar misschien is dit toeval?!
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

`hier noemen we het wel puspiemel, maar Chester heeft het heel veel. Zit werkelijk overal in huis tegen muren deuren kasten etc etc. Bovendien is er bij hem daadwerkelijk sprake van een chronische ontsteking van de voorhuid aldus de dierenarts. Ook is af en toe heel zijn piemeltje ontstoken. ( rood / gezwollen / pijnlijk ) Sinds hij een implantaat heeft is het zo goed als weg. Nu nog zo 1x per dag een paar druppels, maar dat is te overzien. Nu hebben we het vaker over een vieze piemel :D
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Is als de vrouwtjes loops zijn, dus natuurlijk is niet het hele jaar toch?
tenminste hier niet 8)
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Sem heeft er zelden lst van.
En als er een drupje zichtbaar is likt hij het vaak zelf weg ( en daarna likt hij het liefst mij of willem helemaal af, wat ik natuurlijk niet toe sta )
Wel heeft hij heel vaak zijn piemel zichbaar eruit..
Zijn er meer reuen die dat heel vaak doen??
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Diezel heeft ook vaak een puspiemel. Dat zei de DA tenminste dat dat zo heette. Het is ook een dikke groene prut. Dat komt omdat ze niet helemaal goed uitplassen. Dus dan blijft er wat achter en dat gaat wat ontsteken. Maar hij of Kira likken het wel schoon. Verder doe ik er niets aan. De DA zei ook castreren. Nou hij heeft er volgens mij verder geen last van. Dan maar wat vaker dweilen en poetsen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Plaats reactie