Ik zit hier in mijn zetel te computeren en zag zonet zowaar een muis vanuit de keuken zich onder de dressoir verstoppen. (deze is maar 3 cm hoog) en dit alles op een meter afstand van waar Wobbe ligt te slapen. Hij heeft het niet gemerkt Ben wel eens benieuwd hoe hij gaat reageren. Hij moet natuurlijk wel minstens één lui oog openkrijgen natuurlijk
Ben al eens op de kast gaan kloppen maar er gebeurt niks. Beestje zit daaronder waarschijnlijk te lachen. Wat nu gedaan. Muizen in huis ..... br..... ben er niet echt bang van , maar vind het idee dat het in huis zit niet echt zo leuk
FunnyNina schreef:Akelig een muis in huis, volgende keer moet je Wobbe maar wakker maken kan hij de muis voor je vangen
Ik zie het hem eerlijk gezegd nog niet direkt doen hoor. Ik denk dat hij de muis eerder een kusje gaat geven, zo'n watje als hij is. Of misschien komt hij beschutting zoeken achter mij
Gelukkig is Senna wat muizen aangaat niet zo bang aangelegd,geregeld vangt ze een veldmuisje en komt dan heel trots naar me toe met de muis in haar bek.
Ik heb dat liever niet dus ze moet het muisje loslaten, dat doet ze dan ook met als gevolg dat het muisje vliegles krijgt
Bij ons liep vanmorgen ook opeens een klein veldmuisje in de keuken. Jochem lag te slapen,deed 1 oog open,keek……en sliep weer verder
Gelukkig was manlief thuis en heeft hij mij gered
Hier ook al een muis in de keuken en laatst zelfs al in huis. Afschuwelijk vind ik het.
En Bram... gaat net als ik op de bank zitten met z'n poten omhoog en een angstige blik naar de keuken
Dus Nulay.... wanneer ben je in de buurt van Almere???
ik vermoed dat ik muis tussen de muren heb.. kwestie van tijd dat ie in huis opduikt.. rocco heeft er ooit een gevangen maar wist niet wat ie er mee moest ..had m tussen zn poten, deed er een beetje zenuwachtig mee en liet m maar weer los... de sukkel... ...wij hebben destijds vallen gezet op plaatsen waar Rocco niet bij kon: achter de koelkast ed..dat hielp..alleen ik vond dat wel heel zielig zo'n dood muisje...
Els schreef:Max vreet ze ook op. Barf in zn puurste vorm
(Hij is wel doodsbang voor kikkers en katten .)
had ie beter katten kunnen eten, dat vult beter maar ik snap het wel, katten zijn felle donders hahaha...
wij hadden laatst ook een muis in de keuken, de vriend van mijn zusje heeft m gevangen en we hebben m ergens buiten gezet... maup heeft er niets van gemerkt geloof ik
Onze kat had pas ook een muis, die ging compleet naar binnen. Onze jongste (11) vond het zielig voor de muis. Maar ja, dat is natuur.
Vorige keer toen onze kat een muis had, pakte Yana hem netjes af en kwam hem brengen (muis was al dood), ze was heel erg blij dat ze de muis kwam brengen.
Tegen muizen in huis is vergif bij de gemeente te krijgen volgens mij, wel even ervoor zorgen dat je het plaatst op een labrador vrije plaats.
Of gewoon een vangkooitje neerzetten en de muis een eind verderop weer vrij laten. Wel zo goed voor de andere huisdieren en voor de muis zelf ook wel zo prettig om geen langzame pijnlijke dood te sterven door gif.
Is het trouwens niet schadelijk als een muis gif in zijn lichaam heeft en een hond (of kat) hem vervolgens opeet? dat vroeg ik me af toen wij 2 jaar geleden muizen hadden.. vangkooitjes vind ik idd de fijnste manier...ook voor de muis.. want dat gif schijnt echt marteling te zijn..dat hoeft voor mij nou ook weer niet. Mijn ex heeft toen van die gewone vallen gezet..dat is echt zielig om te zien ...dan heb ik liever dat de kat ze opvreet..