Wij zijn van plan om begin volgend jaar een labrador pupje te nemen. Nu ben ik het hele forum aan het doorlezen (daar leer je veel van

Ook heb ik me aangemeld bij de NLV, boeken besteld en ben overal informatie aan het zoeken omdat dit de eerste keer wordt dat we beide (vriend en ik) een hond nemen, dus extra spannend en denk soms ook behoorlijk moeilijk/frustrerend, maar we hebben er nu al heeeeeeel erg veel zin in

Een paar vragen voor jullie, aangezien jullie veel ervaring hebben:
1. Wij hebben in het huis laminaat liggen (woonkamer/keuken/eetgedeelte) Dit is natuurlijk niet heel erg handig voor de pup. Hoe hebben jullie dit aangepakt? wie had er ook laminaat toen pup kwam?
2. Er is een trap in de woon/eet-kamer, ben bang dat de pup daarop wil gaan klimmen, iemand ervaringen mee? Kindertraphekje?
3. We hebben een behoorlijk grote tuin en lijkt mij een goed idee om een hondenluik te maken, zodat de hond als we wel keer langer weg zijn, lekker naar buiten kan. Is dit goed idee? maar op welke leeftijd kun je de hond los laten wanneer je er niet bent? (achterdeur zit in de keuken, en de keuken is afsluitbaar, is niet veel te vernielen in de keuken. Vind het namelijk beetje eng om de hond in de achtertuin te laten wanneer we weg zijn en met hondenluik kan hij iig nog naar binnen wanneer hij wil..
4. Wat ik me ook afvraag is het volgende. Ik woon samen met mijn vriend, hij heeft al 2 kinderen (10&11jaar) Zij komen 2x in de week en om het weekend hier. Is dit voor een hond een vreemde situatie? Dat de ene keer de kinderen er wel zijn en de andere keer niet? Vooral als het nog een pup is? tips?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groetjes,
Agnietje