Geen diploma vandaag...

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Geen diploma vandaag...

Ongelezen bericht door Pandora »

Vandaag hadden we een proef van de NLV in Numansdorp.
Lekker vroeg uit de veren. Het zou drie kwartier rijden zijn, één uurtje uitgetrokken om zeker te zijn maar na een half uur waren we al op plaats van bestemming, samen met twee andere vroege vogels :D

Inchecken, dierenarts, eendje halen, beetje buurten, bakkie doen en beginnennnnnn...

...met 2 minuten blijven uit zicht: Hij bleef netjes liggen dus kregen we een 10! Een goed begin is het halve werk :)

Daarna markeren: Hij was eigenlijk nog een beetje te hyper en reageerde erg gretig op elk geweersschot dus we hebben lang ingelopen om de scherpe kantjes eraf te halen :wandelen:
Dat was voldoende om hem heel braaf te laten zitten tot het commando maar ik zag dat hij vanuit zijn ooghoeken steeds naar mij zat te loeren ipv naar de valplek tot eindelijk het commando kwam :( Hij had hem dus nog wel ongeveer in zijn hoofd zitten en nam de goede lijn maar ging te snel met zijn neus naar de grond. Jammer, maar wel logisch. Hij vond wel het eendje, pakte haar snel op en kwam terug. Het hoofdje van dat eendje bengelde zo leuk op en neer dat Ramses er een beetje jolig van ging huppelen en dus heb ik hem extra ingefloten om meer jolijt te voorkomen :wink: We kregen een 6. Ik vond het een beetje streng maar, okee, de KM beslist.

Daarna ging het mis:
We moesten volgen en vooruitsturen maar het veld bleek tijdens het eerste rondje aangelijnd volgen al zo interessant, zijn neus was overal :? Het los volgen ging wel heel netjes maar toen hij werd uitgestuurd nam hij zijn kans waar om eens flink op onderzoek uit te gaan (een soort 'van 0 naar 70 km/u in twee seconden' :superman: ) en weg was hij. Bij het influiten kwam hij terug maar pikte een spoortje op en was weer weg, nog een keer fluiten en terug komen, weer een spoortje en weer weg... en dit een paar keer :banaan: ... als een jekko stekkerde hij over het veld. Tja, ik voelde het natuurlijk al aan mijn eksteroog: dit werd een vette, zwaar verdiende 0 :cry:

En dus lagen we eruit, jammer maar erg terecht :)
Ik besloot de rest van de proeven te gebruiken voor een ander probleem van ons: Het afgeven dat op een proefdag beduidend minder gaat dan tijdens het trainen.
De rest van de cijfers heb ik niet meer echt gevolgd want ik gaf bij het starten van de proeven bij de KM al aan dat we er al uit lagen en welke puntjes ik even op de i wilde zetten. Ik kreeg dus ook de aanwijzingen die daarbij pasten, heel aardig :klasse:

Geen diploma maar we hadden ons nog aangemeld voor de aankeuring om te kijken of mijn knapperd werkelijk zo'n lelijk, lief mormel is als mevrouw P. Mortier in twee regeltjes beweerde op de clubmatch in 2009.

De keurrapporten:

Drie jaar oude zwarte reu. Uitmuntend hoofd, zag oog graag donkerder.
Prima oortje, gebit krap scharend, voldoende hals, wat korte en stijle opperarm waardoor hij wat voorborst mist.
Zag graag wat meer ribwelving voor de leeftijd. Prima lende, otterstaart en staartaanzet. Goede achterhandhoekingen. Niet in zijn beste jas vandaag. Blije kwispel. Vlotte gang en prima voeten. Zeer goed.

:pfffff:

Zwarte knul van drie jaar oud met mooi geprofileerd hoofd. Zeer mooie, intelligente, zachte uitdrukking. Goed gedragen oor wat een beetje groot is. Scharend gebit, sterke hals.
Sterke, strakke rugbelijning. Voldoende typische staart, op de juiste plaats aangezet. Goede schouderpartij, goede voorborst en borstdiepte.
Goed gehoekt voor en achter. Goede voeten, goede vachtstructuur.
Vlot, regelmatig gangwerk, goed bespierde hond. Zeer goed.

:pfffff: :pfffff:

Achteraf, niet genoteerd commentaar:

De twee onderste voortandjes neigen naar tanggebit anders had die ene km hem graag een U willen geven. Hij heeft het gebit nog drie keer herbekeken maar kon het 'met spijt in zijn hart' niet maken om hem toch een U toe te kennen :D Hij vond Ramses een prachtige hond met een heerlijk temperament.

De andere mevrouw vond hem eigenlijk een beetje te slank, zij hield duidelijk van iets steviger honden, maar toen Ramses bij het controleren van de oorlengte zijn kop in haar handen legde, heel lief in haar ogen keek en daar heel vriendelijk bij kwispelde vond ze hem toch wel heel erg leuk :verliefd1: Het charme offensief werkte goed :D
Zij was redelijk zuinig in haar score bij 'niet showtypes' maar zei toch dat hij een 'zeer goed' zeker verdiende en dat ze het helemaal niet erg zou vinden als hij gebruikt zou worden als dekreu :)
Nu heb ik goede redenen om dit niet te doen maar ik was toch blij met deze keurrapporten :hehehe:

Mijn jongen is nu officieel gekwalificeerd als lekker ding :verliefd1:

Maandag storten we ons op een nieuwe kans op een mooi B diploma :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door saskia burghout »

succes maandag en ik vond het kijken wel gezellig (mischien is het toch een lekker ding voor ACE??????????)nee hoor geintje :wink:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Dat je een lekker ding was Ramses had ik al wel gezien :verliefd1:
wat lief zeg dat hij zijn kop in haar handen legde
Jammer dat hij op eigen onderzoek uitging!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
timo junior
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door timo junior »

'Wij waren er ook en we hadden een C diploma .Voor de keuring stonden we in de rij er moesten er nog 3 voor ons en toen vonden ze het genoeg :cry: jammer hoor had ook weleens willen weten wat ze van Timo vinden.
Vorige week in Lewedorp waren we eruit op het konijn nu hadden we net een 6 dus toch weer wat overwonnen. :wink:
Pandora
Speurneus
Speurneus

timo junior schreef:'Wij waren er ook en we hadden een C diploma .Voor de keuring stonden we in de rij er moesten er nog 3 voor ons en toen vonden ze het genoeg :cry: jammer hoor had ook weleens willen weten wat ze van Timo vinden.
Vorige week in Lewedorp waren we eruit op het konijn nu hadden we net een 6 dus toch weer wat overwonnen. :wink:
Gefeliciteerd met jullie C diploma! :applaus:
Tja, er was veel animo voor de aankeuring. Wij hadden ons van te voren aangemeld maar veel mensen hadden dat niet gedaan. Het was dus veel drukker dan verwacht en ze keurden echt heel uitgebreid.
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

saskia burghout schreef:succes maandag en ik vond het kijken wel gezellig (mischien is het toch een lekker ding voor ACE??????????)nee hoor geintje :wink:
Dat is maar goed ook want je weet hoe ik daar over denk :)
Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Helaas, geen diploma, maar wél een keurrapport met de waardering die Ramses dik en dik verdiend!!! 8) gefeliciteerd!!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
ester

Ongelezen bericht door ester »

Jammer een 0 voor het volgen. Volgende keer beter. En een goed keur rapport, dat is toch leuk.

Wij waren er ook en ik moet zeggen. Goed georganiseerd en het liep allemaal vrij soepel.
Wij hebben een schraal b diploma gehaald. Met 64 punten. Ik was er zelf niet echt heel tevreden over. Maar ik weet nu weer heel goed waar wij aan moeten werken. Best streng die keurmeesters maar wel goede tips.

de keuring hebben wij niet mee gedaan. Die man was namelijk de fokker van Tako. En vorig jaar had ik al mee gedaan.
Dus wij hebben lekker in het zonnetje naar de dirigeer en de sleep gekeken.
Pandora
Speurneus
Speurneus

ester schreef:Jammer een 0 voor het volgen. Volgende keer beter. En een goed keur rapport, dat is toch leuk.

Wij waren er ook en ik moet zeggen. Goed georganiseerd en het liep allemaal vrij soepel.
Wij hebben een schraal b diploma gehaald. Met 64 punten. Ik was er zelf niet echt heel tevreden over. Maar ik weet nu weer heel goed waar wij aan moeten werken. Best streng die keurmeesters maar wel goede tips.

de keuring hebben wij niet mee gedaan. Die man was namelijk de fokker van Tako. En vorig jaar had ik al mee gedaan.
Dus wij hebben lekker in het zonnetje naar de dirigeer en de sleep gekeken.
Voor het volgen kregen we nog een 7 omdat los volgen heel netjes ging maar het eerste rondje vast niet. Uitsturen en terug komen was een 0, om precies te zijn het terug komen want het uitsturen ging heeeeel goed :D

De organisatie was prima :klasse:

Gefeliciteerd! Een diploma is een diploma.
Je moet het toch zien als een toetsmoment om te kijken naar het niveau van je hond op dat moment zodat je, als het goed is, weer wat aanwijzingen krijgt om aan te kunnen werken.
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

Lupos schreef:Helaas, geen diploma, maar wél een keurrapport met de waardering die Ramses dik en dik verdiend!!! 8) gefeliciteerd!!
Ja toch?! Thanx! :)
Afbeelding
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Jammer, maar het is een kanjer volgens het keurrapport. Dat is toch ook een diploma waard! :)
En ............Ach Brigitte, waar moet je al die diploma's toch laten? :wink:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Het was een mooie dag!
Helaas voor jullie geen diploma, hier helaas een nul voor markeren..... de hand van de keurmeester ging omlaag, maar helaas had Tjinta geen tijd meer om de laatste 2 seconde te wachten en sprong in... kon haar dus ook niet meer stoppen,...
Tess is wel opgeweest voor a, maar dat ging helaas niet.
Toch fijne dag gehad!
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Haha, toch mooi gedaan hoor van jouw zwarte knul en jij :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Wat een leuk verslag weer. Ik lees je stukjes altijd. Hoop ook zo flegmatiek te blijven als het de 17e echt heel slecht gaat......... :D wat er wel inzit met zo'n jonkie als Lina natuurlijk bij de 1e keer. :lol:

Mooi toch die keurverslagen? Ja, showtypes zijn het niet, maar dat maakt toch niks uit als het je om het werk gaat. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Pandora
Speurneus
Speurneus

Vandaag was het helemaal prut, drie nullen, hij had echt zijn dag niet :(
We gaan zo eerst samen ff een middagtukkie doen want ik sta al de hele week om 5 uur naast mijn bed :slapen: daarna is het tijd voor een goed gesprek tussen vrouwtje en hond, CAO onderhandelingen voeren :regels: (minder loon, harder werken :twisted: )
Afbeelding
Plaats reactie