Hondenschoenen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hondenschoenen

Ongelezen bericht door sbientje »

Maupie heeft op een harde ondergrond nogal last van 1 voorpootje. Op zachte ondergrond heeft ze het helemaal niet. Omdat ze prednison moet slikken voor haar rug, kan ze geen pijnstillers als rimadyl of metacam ofzo erbij (vanwege de maag).

Lange inleiding, in ieder geval, nu dacht ik, misschien zouden hondenschoenen wat voor haar zijn, omdat die toch een beetje dempen (ik kwam er al tegen met vibram zool). Dus dat wil ik eigenlijk proberen. Maar ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft? Was jouw hond er snel aan gewend? Zijn die dingen niet zwaar? Maup is niet meer zo sterk en ik wil ook niet dat ze gaat struikelen natuurlijk :D

Als iemand toevallig nog schoentjes heeft liggen houd ik me ook aanbevolen ;)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

:blij:
ik zie Maup al lopen, koop je wel roze dan??? Dan koop ik voor Cooper blauwe voor als hij met je meegaat :gekkebek:
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

Tilly ff pben die heeft ervaring en heeft misschien wel een tip voor je
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

ester en max schreef: :blij:
ik zie Maup al lopen, koop je wel roze dan??? Dan koop ik voor Cooper blauwe voor als hij met je meegaat :gekkebek:
ahaha lach niet, ik doe t niet omdat ik het mooi vind hoor. Ik wil gewoon geen hondje dat met pijn rondloopt ;) cooper wilde zijn jas ook niet aan, dus dan ook geen schoenen.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Boeddha's baasjes hadden laatst schoenen, omdat Boeddje iets aan de poten had. Ik heb hem ermee gezien, en hij liep heel normaal en parmantig op de schoentjes. Maar ja, nou is Boeddha ook wel heel erg braaf, daar kun je eigenlijk alles mee doen.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nino&Toosje schreef:Boeddha's baasjes hadden laatst schoenen, omdat Boeddje iets aan de poten had. Ik heb hem ermee gezien, en hij liep heel normaal en parmantig op de schoentjes. Maar ja, nou is Boeddha ook wel heel erg braaf, daar kun je eigenlijk alles mee doen.
maup is ook wel braaf hoor :) nou ja, ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen, kan ze altijd weer doorverkopen als het niets is..
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

sbientje schreef:
Nino&Toosje schreef:Boeddha's baasjes hadden laatst schoenen, omdat Boeddje iets aan de poten had. Ik heb hem ermee gezien, en hij liep heel normaal en parmantig op de schoentjes. Maar ja, nou is Boeddha ook wel heel erg braaf, daar kun je eigenlijk alles mee doen.
maup is ook wel braaf hoor :) nou ja, ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen, kan ze altijd weer doorverkopen als het niets is..
Misschien is het een idee om Boeddha's baasjes een pb te sturen, misschien willen die wel een schoentje even lenen aan Maupie.
Dan zie je of ze het accepteert, en volgens mij zijn de schoentjes echt lichtgewicht.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nino&Toosje schreef:
sbientje schreef:
Misschien is het een idee om Boeddha's baasjes een pb te sturen, misschien willen die wel een schoentje even lenen aan Maupie.
Dan zie je of ze het accepteert, en volgens mij zijn de schoentjes echt lichtgewicht.
ah ja, dat zou ook kunnen, maar ja, dan moet ik ze heen en weer sturen en alsnog kopen als ze bevallen :D
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

sbientje schreef:
Nino&Toosje schreef:
sbientje schreef:maup is ook wel braaf hoor :) nou ja, ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen, kan ze altijd weer doorverkopen als het niets is..
ah ja, dat zou ook kunnen, maar ja, dan moet ik ze heen en weer sturen en alsnog kopen als ze bevallen :D
Ja, maar volgens mij zijn ze best wel aan de prijzige kant.
In ieder geval beterschap met oma Maupie ( en doe haar de groetjes van tante Toos :lol: )
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nino&Toosje schreef:
sbientje schreef:
Nino&Toosje schreef:Misschien is het een idee om Boeddha's baasjes een pb te sturen, misschien willen die wel een schoentje even lenen aan Maupie.
In ieder geval beterschap met oma Maupie ( en doe haar de groetjes van tante Toos :lol: )
ja dat had ik al gezien ja :S

(daar zal ze blij mee zijn denk ik 8-) )
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

sbientje schreef:
Nino&Toosje schreef:
sbientje schreef:ah ja, dat zou ook kunnen, maar ja, dan moet ik ze heen en weer sturen en alsnog kopen als ze bevallen :D
ja dat had ik al gezien ja :S

(daar zal ze blij mee zijn denk ik 8-) )
:lol: :lol:
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Ook Wobbe draagt soms schoentjes, met name als we naar Center Parcs gaan. Daar staan van die naaldbomen met van die heel grote naalden en daar is Wobbe super-allergisch voor, zodanig dat zijn poten tussen de kussentjes enorm beginnen te jeuken. Hij likt dat dan helemaal open totdat hij bijna niet meer kan stappen. Desondanks de prednisone die hij al jaren krijgt, helpt dat op zo'n ogenblik zelfs ook niet. Dus , heb ik twee jaar geleden schoentjes voor hem gekocht. Dé perfecte oplossing is het niet helemaal, maar het helpt wel. Hij laat ze gelukkig wel vlot aan doen.
Heb nu toch besloten om gewoon niet meer met hem naar Center Parcs te gaan. Het is echt niet leuk voor hem, en ook niet voor mij

De schoentjes zijn van het merk Ruffwear.
Je kan ze vinden op volgende site http://www.dogsfriend.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarschijnlijk zijn ze ook wel ergens te vinden op een Nederlandse site.

De schoentjes zitten wel goed en blijven toch ook wel goed aan.

Groetjes
Martine en Wobbe
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

Ik heb ze van Natteneuzen.nl geloof ik.
de outdoor schoentjes, grip trex met sokken.
Corrie van Rex gaf mij die tip en ze zijn echt super.
Je hebt een pb tje...succes met Maupie
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

bedankt tilly, en wobbetje ook :) Ik heb ze inmiddels besteld, ik laat nog wel weten hoe ze zitten ;)
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

sbientje schreef:
ester en max schreef: :blij:
ahaha lach niet, ik doe t niet omdat ik het mooi vind hoor. Ik wil gewoon geen hondje dat met pijn rondloopt ;) cooper wilde zijn jas ook niet aan, dus dan ook geen schoenen.
kon het niet laten, je kent me he :wink: maar ik snap je keuze hoor! Hopelijk kan ze er goed mee lopen :klasse:
Plaats reactie