Daarna gestopt, alleen nog een speurcursus gedaan. Ik kon de moed niet meer opbrengen.
Met Bieke alleen jachttrainingen gedaan, soms zelfs 3 cursussen tegelijk.
Dus Yentl kwam best wat aandacht te kort.
Gisteravond maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken. Er was voor ons nog een plekje bij de D groep ( G&G2).
Het is lekker dichtbij huis, precies 1 km. Van 19.00 uur - 19.45 uur. Dus daarna nog lekker de hele avond thuis.
Eerst met z'n allen tegelijk volgen aan de lijn, links, rechts, linksomkeert, rechtsomkeert, halt enz, enz. Yentl deed dit prima. Toen roepen en meteen naast komen, ook goed. Zitten op afstand, alle honden tegelijk, nou, ik wil niet opscheppen, maar Yentl deed het het beste.
Vervolgens mochten we zelf met de hond gaan oefenen, zoals apporteren met houten blok en ijzerapport ( gingen prima), appèl op afstand ( ze komt een heel klein beetje naar voren). Hierkomen en halverwege laten staan ( ze loopt nog een stukje door), naar het vak sturen ( ik doe het nog maar met de riem in het vak, en ze loopt weer zeer traag heen, dus daar maar extra op oefenen) en nog sorteren.
De trainster had 4 stokjes op rij neergelegd, Yentl begon meteen op plekken te ruiken die niks met de stokjes te maken hadden, daarna loopt ze rechtstreeks naar de stokjes toe en pakt meteen ons eigen stokje er tussen uit. (ik denk puur toeval,
Dus na een periode van 3 jaar niksen doet ze het lang niet slecht. Ik ben trots op m'n meisje.