1e jachtproef met Lina

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

1e jachtproef met Lina

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nadat ik vannacht slecht geslapen had, de wekker ging op zo'n naar tijdstip al af, ben ik met Lina van de camping afgeslopen. Zo goed en zo kwaad als dat ging, want er lopen hier echt overal konijnen........ :?

TomTom aan en naar Bleiswijk. Ik had op veel oponthoud en files gerekend, maar niks, dus ik was er veeeeeels te vroeg. Kon ik mooi even Lina rustig uitlaten nog en het terrein even in ogenschouw nemen. Mooi daar!
Maar wel sopperig en er zou vandaag nog aardig wat regen bijvallen ook. :eusashhh:

Ik ging alleen voor de C-onderdelen, dat leek me al heftig genoeg voor de 1e keer. :wink: En we moesten gelijk met af en blijf 2 minuten uit zicht beginnen. Terwijl Lina er nog veel zin in had, o o o dacht ik. Stond met bijeengeknepen billen om de hoek te wachten. Gut wat duren 2 minuten dan toch lang. :twisted: Omdat ik niet was teruggeroepen schrok ik wel toen ik Lina prinsheerlijk op haar billen voor de dekking zag zitten. :cry: Maar omdat ze maar weinig van haar plek was gekomen en verder toch haar plaats had gehouden (zittend) kreeg ik nog een 6. Pfffff dat viel dus mee.

De eend ging te water met een luide knal. Veel luider dan tijdens onze trainingen en Lina ging dan ook direct staan. Maar met een korte grauw van mij sprong ze niet in. Mooi gewacht op het tikje op mijn schouder kwam ze er vlot mee de kant op. En legde het ding toen net buiten mijn bereik. :evil: Dus moest ik haar nogmaals laten oppakken om het -in mijn hand afgegeven- alsnog te brengen. :? Niet fraai. Maar toch weer een 6je dus het kon nog steeds. Ik werd er wel steeds zenuwachtiger van hoor.

Het apport te land was een erg nat, slap en vuil geworden konijn. En dat werd geworpen vanuit de 'dekking' :eusasnooty: de werper stond op anderhalve meter van het konijn in het volle zicht. Lina ging er vlot heen, keek naar het konijn, naar de werper, naar het konijn en ze aarzelde nog steeds, dus commando vast gegeven. En daar kwam ze, gelukkig niet zo snel als gebruikelijk. (dan rent ze meestal langs me heen en dat kon ik nu niet meer gebruiken he) en ze gaf het konijn staande in mijn hand af.
Aardige KM gaf me het advies een volgende keer sneller aan te moedigen. En gaf ons........... een derde 6. :D

Nu alleen het vast en los volgen en het uitsturen en influiten nog op ons programma stond, kreeg ik het idee dat het misschien wel zou kunnen lukken. :)
Tot ik bij de proef aankwam tenminste. Daar liepen prinsheerlijk op het veld, een tiental meters van het volgparcourtje, twee shetland pony's los. :shock:
Mijn optimisme was in een keer gedaald naar lichte wanhoop.
Maar goed, wat moet moet. Ik de bocht bij de pony's hond aan de binnenkant gehouden. Neus zat wat laag, rook zeker lekker naar alle honden die er al geweest waren. Los heb ik een schietgebedje lopen doen, vanwege die pony's he. Maar haar neus kwam omhoog en ze volgde echt heel mooi. :klasse:

Vooruitsturen met een rustig en duidelijk vooooooruit!!! en daar ging ze, als een streep rechtdoor, zonder zelfs maar naar die rotpony's te kijken. :applaus: En influiten is een eitje, ze kwam zelfs zonder commando netjes naast zitten.

Een 8 en een 9 leverde dit op. Haar 1e C-tje was binnnen! En bij de diploma uitreiking bleek dat die schamele 35 punten ons zelfs de 2e prijs had opgeleverd. Ik naast mijn schoenen en Carola, die het grootste deel van deze zenuwslopende dag aanwezig was, gaf echt licht hoor. :lol: Wij waren apetrots, alletwee.

Kregen ook nog leuke complimenten over Lina, dat ze voor de jacht zo'n geschikte bouw heeft, met 3/4 van haar gewicht vooraan. Nou het zal wel. Mijn ster ligt nu op de camping te dromen van harde knallen, slappe vieze konijnen, brutale pony's en brandnetels........... :D En ik ben na de terugrit door de files eindelijk toe aan een hapje eten.

We hebben een hele leuke dag gehad.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

goed zo Lina :applaus:
dat heb je knap gedaan aangezien jullie nog niet zo lang met de jacht bezig zijn toch?
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

jaaaaa :applaus: was trots op me meissie hoor, ging super :klasse:

lina lekker slapen en saskia voetjes op tafel en lekker onderuit........(ikke ook) :wink:
al me kinders uitgevlogen
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Gefeliciteerd Lina! Keurig gedaan meis en knap dat je die pony's negeerde :klasse:
Heeft het vrouwtje je een extra lekkere maaltijd voorgezet? :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Leuk verslag! En natuurlijk heel goed gedaan! :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef:Leuk verslag! En natuurlijk heel goed gedaan! :D
Had jij ook zoveel last van de files? Heb echt bijna drie kwartier in de file gestaan......... :? Maar goed dat ik eerst nog even was gaan plassen. :wink:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Saskia.Bernadette schreef:
Pandora schreef:Leuk verslag! En natuurlijk heel goed gedaan! :D
Had jij ook zoveel last van de files? Heb echt bijna drie kwartier in de file gestaan......... :? Maar goed dat ik eerst nog even was gaan plassen. :wink:
Een klein beetje... maar ik was natuurlijk eerder omdat ik niet op mijn diploma hoefde te wachten :D Ik moest wel mijn smurfje (Pandora) nog even ophalen dus ik reed om 4 uur naar huis.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Toppie hoor!!!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik had ook file, bij barendrecht ri zierikzee en natuurlijk de laatste weg was er file maar daar heb ik een sluiproute. zat in de auto hoorde nieuws toen we op de brienoord reden toen dacht ik al arme saskia.... precies het stuk dat jij moest hebben op de a16 was file.
al me kinders uitgevlogen
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ohhhh, ik zit hier gewoon trots te zijn op jullie :schreeuw: :braaf: Goed gedaan alletwee :applaus:
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Gefeliciteerd!!!!! Goed gedaan hoor! Daar mag je trot op zijn :D

Maare rotpony's :shock: Shetjes zijn leuk hoor :D Molly en onze shet zijn de grootste vriendjes :D Al kan ik begrijpen dat je niet heel blij was dat ze daar stonden 8)
Afbeelding
Juno
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Juno »

Wat een leuk verslag!! Van harte gefeliciteerd hoor.
Groetjes, Milou
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Mooi verslag van een geslaagde dag :klasse: Gefeliciteerd :bloem:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

van harte proficiat met jullie debuut! En ach, punten zijn maar punten, je hebt het toch maar mooi gedaan met Lina :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

esmoezie schreef:goed zo Lina :applaus:
dat heb je knap gedaan aangezien jullie nog niet zo lang met de jacht bezig zijn toch?
We hebben nu ongeveer een jaar getraind. :D En veel geleerd, heel veel.
Lina en ik vinden het ook erg leuk om te doen. We hebben ook leuke instructeurs gelukkig die het allemaal goed aanleren. :klasse:

@Marlotte, ik heb geen hekel aan paarden of pony's hoor :oops: :wink: , maar die twee op dat moment op die plaats.................. :? daar was ik dus niet blij mee. :eusashhh:
Plaats reactie