TomTom aan en naar Bleiswijk. Ik had op veel oponthoud en files gerekend, maar niks, dus ik was er veeeeeels te vroeg. Kon ik mooi even Lina rustig uitlaten nog en het terrein even in ogenschouw nemen. Mooi daar!
Maar wel sopperig en er zou vandaag nog aardig wat regen bijvallen ook.
Ik ging alleen voor de C-onderdelen, dat leek me al heftig genoeg voor de 1e keer.
De eend ging te water met een luide knal. Veel luider dan tijdens onze trainingen en Lina ging dan ook direct staan. Maar met een korte grauw van mij sprong ze niet in. Mooi gewacht op het tikje op mijn schouder kwam ze er vlot mee de kant op. En legde het ding toen net buiten mijn bereik.
Het apport te land was een erg nat, slap en vuil geworden konijn. En dat werd geworpen vanuit de 'dekking'
Aardige KM gaf me het advies een volgende keer sneller aan te moedigen. En gaf ons........... een derde 6.
Nu alleen het vast en los volgen en het uitsturen en influiten nog op ons programma stond, kreeg ik het idee dat het misschien wel zou kunnen lukken.
Tot ik bij de proef aankwam tenminste. Daar liepen prinsheerlijk op het veld, een tiental meters van het volgparcourtje, twee shetland pony's los.
Mijn optimisme was in een keer gedaald naar lichte wanhoop.
Maar goed, wat moet moet. Ik de bocht bij de pony's hond aan de binnenkant gehouden. Neus zat wat laag, rook zeker lekker naar alle honden die er al geweest waren. Los heb ik een schietgebedje lopen doen, vanwege die pony's he. Maar haar neus kwam omhoog en ze volgde echt heel mooi.
Vooruitsturen met een rustig en duidelijk vooooooruit!!! en daar ging ze, als een streep rechtdoor, zonder zelfs maar naar die rotpony's te kijken.
Een 8 en een 9 leverde dit op. Haar 1e C-tje was binnnen! En bij de diploma uitreiking bleek dat die schamele 35 punten ons zelfs de 2e prijs had opgeleverd. Ik naast mijn schoenen en Carola, die het grootste deel van deze zenuwslopende dag aanwezig was, gaf echt licht hoor.
Kregen ook nog leuke complimenten over Lina, dat ze voor de jacht zo'n geschikte bouw heeft, met 3/4 van haar gewicht vooraan. Nou het zal wel. Mijn ster ligt nu op de camping te dromen van harde knallen, slappe vieze konijnen, brutale pony's en brandnetels...........
We hebben een hele leuke dag gehad.