Nee hoor, tuurlijk niet, hij ligt hier lekker op de bank te snurken
Maar ik ben echt blij dat we even geen proeven/mappen/workingtesten hebben want drie nederlagen op een rij zijn wel even genoeg voor mij
Er is nog genoeg werk aan de winkel bij ons
Ik had ons ingeschreven voor vier proeven, vier kansen om zijn B diploma te behalen. Hij grijpt meteen de eerste kans zodat het B diploma inderdaad binnen is, mission accomplished
Waarom? Geen idee
Bij de ene proef heeft hij het te druk om terug te komen.
Bij de volgende proef was hij zo wiebelig en onzeker dat hij kwam kijken of ik er echt nog was, wilde het konijn niet in zijn bek hebben, en rommelde met het afgeven van de eend uit het water.
Dat deed hij vandaag ook, hij wilde niet over water omdat hij dacht dat de actie was te doen bij de mevrouw die de eenden over het water takelde en hij sprong ineens weer eens in bij het markeerapport
Volgen ging echt goed vandaag, ondanks de pony's die vlak voor onze beurt ineens het veld op kuierden, en terugkomen sneller dan het licht
Hij lag zijn twee minuten heerlijk relaxed in het bosje ondanks een stuiterende DSL aan een lijntje bij de KM en een loslopende pluizebol op het veldje.
Zoeken ging ook heel goed en het kort apport met konijn ging super ondanks het kledderkonijn.
Behalve het 'rommelen' bij het afgeven is er echt geen pijl op te trekken behalve dan dat deze jongen nog niet zo stabiel is als ik had gedacht/gehoopt en daar moeten we dus aan werken in de tijd dat hij hopelijk mentaal nog een beetje volwassener en uitgebalanceerd raakt
We hebben wel weer een leuke en leerzame dag gehad
Hij heeft gewoon weer vreselijk zijn best gedaan (ik ook) en we hebben er samen van genoten, hij heeft zo'n leuke kop als hij het naar zijn zin heeft
Dusss, we gaan nu lekker trainen en volgend jaar beginnen we weer aan wat workingtesten en gaan we eens een MAP proberen
Hij heeft ook wel hele leuke dingen laten zien:
Er was een proef over water waar nogal wat gebeurde om hem heen. Hij vond de eend en stopte een paar keer op de terugweg om even te kijken naar een mevrouw die kwam aanlopen met tasjes, schoten verderop, een voorbijganger met hond, er ontging hem niets maar als hij had gezien dat hij er niets mee moest vervolgde hij gewoon zijn weg weer en ging niet lopen klooien ofzo.
Hij deed (meestal) erg zijn best om braaf op zijn derrière te blijven zitten dus dat kwartje is aan het vallen.
Hij heeft er zo'n lol in... dat staartje kwispelt er soms haast af