Waardeloze hond...

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Waardeloze hond...

Ongelezen bericht door Pandora »

... in de Rottemeren, vastgeknoopt aan de derde boom links van het restaurantje!

Nee hoor, tuurlijk niet, hij ligt hier lekker op de bank te snurken :slapen:

Maar ik ben echt blij dat we even geen proeven/mappen/workingtesten hebben want drie nederlagen op een rij zijn wel even genoeg voor mij :orange1:
Er is nog genoeg werk aan de winkel bij ons :twisted: :zweep:

Ik had ons ingeschreven voor vier proeven, vier kansen om zijn B diploma te behalen. Hij grijpt meteen de eerste kans zodat het B diploma inderdaad binnen is, mission accomplished :hehehe: en de proeven erna grossiert hij in nullen :cry:
Waarom? Geen idee :confused: Ik begrijp er in ieder geval niks van maar genant is het wel :?

Bij de ene proef heeft hij het te druk om terug te komen.
Bij de volgende proef was hij zo wiebelig en onzeker dat hij kwam kijken of ik er echt nog was, wilde het konijn niet in zijn bek hebben, en rommelde met het afgeven van de eend uit het water.
Dat deed hij vandaag ook, hij wilde niet over water omdat hij dacht dat de actie was te doen bij de mevrouw die de eenden over het water takelde en hij sprong ineens weer eens in bij het markeerapport :roll:

Volgen ging echt goed vandaag, ondanks de pony's die vlak voor onze beurt ineens het veld op kuierden, en terugkomen sneller dan het licht :superman:
Hij lag zijn twee minuten heerlijk relaxed in het bosje ondanks een stuiterende DSL aan een lijntje bij de KM en een loslopende pluizebol op het veldje.
Zoeken ging ook heel goed en het kort apport met konijn ging super ondanks het kledderkonijn.

Behalve het 'rommelen' bij het afgeven is er echt geen pijl op te trekken behalve dan dat deze jongen nog niet zo stabiel is als ik had gedacht/gehoopt en daar moeten we dus aan werken in de tijd dat hij hopelijk mentaal nog een beetje volwassener en uitgebalanceerd raakt :)

We hebben wel weer een leuke en leerzame dag gehad :klasse:
Hij heeft gewoon weer vreselijk zijn best gedaan (ik ook) en we hebben er samen van genoten, hij heeft zo'n leuke kop als hij het naar zijn zin heeft :verliefd1:

Dusss, we gaan nu lekker trainen en volgend jaar beginnen we weer aan wat workingtesten en gaan we eens een MAP proberen :)

Hij heeft ook wel hele leuke dingen laten zien:
Er was een proef over water waar nogal wat gebeurde om hem heen. Hij vond de eend en stopte een paar keer op de terugweg om even te kijken naar een mevrouw die kwam aanlopen met tasjes, schoten verderop, een voorbijganger met hond, er ontging hem niets maar als hij had gezien dat hij er niets mee moest vervolgde hij gewoon zijn weg weer en ging niet lopen klooien ofzo.
Hij deed (meestal) erg zijn best om braaf op zijn derrière te blijven zitten dus dat kwartje is aan het vallen.
Hij heeft er zo'n lol in... dat staartje kwispelt er soms haast af :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ramses vierde vandaag dus zn eigen feestje :D .

Volgende keer beter Brigitte, hij kan het dus wel. Lekker blijven trainen, blijven lachen en blijven genieten.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Els schreef:Ramses vierde vandaag dus zn eigen feestje :D .

Volgende keer beter Brigitte, hij kan het dus wel. Lekker blijven trainen, blijven lachen en blijven genieten.
Nee, dat doet hij dus niet, hij doet echt enorm zijn best. Er gaat alleen nog wel eens iets mis maar hij kan het zeker te weten wel :wink:
Afbeelding
james

Ongelezen bericht door james »

Jammer, maar jullie hebben tenminste wel genoten.
Het is ook leuk om jullie samen te zien werken, en die punten die komen echt wel hoor!!! Kan me goed voorstellen dat je :verliefd1: bent
als je hem aan het werk ziet.

Ik vond hem dinsdag ook superknap om te zien en mocht je nog eens van hem af willen.........................gewoon even naar Hellevoet rijden,
ik weet zeker dat Erwin zijn principes opzij wil zetten voor Ramses en dat er dan nog een labje bij mag........
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Re: Waardeloze hond...

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Pandora schreef: Hij heeft er zo'n lol in... dat staartje kwispelt er soms haast af :D
En de rest komt ook nog wel, je hebt vroeg en je hebt laatbloeiers, maar die zijn niet minder mooi!!!! :klasse:
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Hij heeft er in ieder geval plezier in :D
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik snap de frustratie wel hoor :D maar hij doet z`n best en dat is mooi toch?en het kwartje gaat wel vallen hoor :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Juno
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Juno »

Dat jullie genoten hebben is hartstikke duidelijk!!! Hij wordt vanzelf ouder en wijzer :wink:
Groetjes, Milou
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:D :D ik vind hem COOLLLLLLLLL :D :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Prachtig zoals je het beschrijft :D dan krijg je er vanzelf beeld bij :hahaha: en Ramses het blijft een lekker ding en soms een :mafkees: hier in Hengelo staat bij ons voor de deur een hele mooie boom dus als je nog een keer de neiging krijgt om hem vast te binden :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Joni

Ongelezen bericht door Joni »

Het belangrijkste is er : jullie hebben er beide lol in.
Het is geen moeten.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

weer geweldig om te lezen, je schrijft zo beeldend dat je per definitie een topic van jou met glimlach leest :D
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Pandora
Speurneus
Speurneus

Lupos schreef:weer geweldig om te lezen, je schrijft zo beeldend dat je per definitie een topic van jou met glimlach leest :D
Ik vind het zelf wel een beetje een warrig verhaal geworden, ik was best moe gisteravond. Veel gewerkt, vroeg op, lange dagen gemaakt, dan is zo'n hele dag buiten net de nekslag :D
Het is dus geen verslagje van één enkele proef maar een evaluatie van onze vier proeven :)

Ik geniet gewoon van het bezig zijn met mijn jongen (met Pandoortje trouwens ook), ik ben gewoon zwaar in luvvvv met die klungel :verliefd1:
Ik heb dus ook niet echt de neiging om hem aan een boom te binden hoewel een wandeling tussen de bomen (zo in de buurt van Hengelo ofzo)me wel weer heel leuk lijkt om eens te doen binnenkort :wink:

@Dorette: Je hebt helemaal gelijk! Ramses is zeker een laatbloeier, hij heeft nog een flinke weg te gaan (Ik ook trouwens). Ik heb zelf wel eens de neiging om te denken: Hij is nu drie en een half jaar, nu wordt het toch wel tijd dat hij een beetje uitgeklungeld is maar zo werkt dat helaas niet. En ach, het heeft ook wel weer zijn charmes :D
Afbeelding
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

En hij is een prachtkerel om te zien! Ik was haast teruggereden naar die boom, maar ja, ik dacht aan die files :lol: en ik geloofde je al gelijk niet. :wink:

Soms verbazen ze je in positieve zin en soms (helaas) in negatieve.

Misschien is een rustiger aan doen voor een poosje juist heel goed? Dan gaat ie er volgend jaar weer helemaal voor denk ik.

En je hebt gelijk, het was ondanks de rariteiten als pony's en kledderkonijnen en loslopende honden overal een leuke dag. Ik vond het heel gezellig aan de koffie en tijdens ons ommetje. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Pandora
Speurneus
Speurneus

Saskia.Bernadette schreef:En hij is een prachtkerel om te zien! Ik was haast teruggereden naar die boom, maar ja, ik dacht aan die files :lol: en ik geloofde je al gelijk niet. :wink:

Soms verbazen ze je in positieve zin en soms (helaas) in negatieve.

Misschien is een rustiger aan doen voor een poosje juist heel goed? Dan gaat ie er volgend jaar weer helemaal voor denk ik.

En je hebt gelijk, het was ondanks de rariteiten als pony's en kledderkonijnen en loslopende honden overal een leuke dag. Ik vond het heel gezellig aan de koffie en tijdens ons ommetje. :D
Niet dan? :spierbal:
En los van het hele jachtgebeuren is het gewoon een enorm leuke hond, dat vind ik eigenlijk nog het allerbelangrijkst! :)

Ik vond het ook erg leuk om jou en Carola weer eens te zien :wink:
Afbeelding
Plaats reactie