Verbijsterd en gebeten

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Verbijsterd en gebeten

Ongelezen bericht door Boukje »

Net even met Sara naar het bos geweest. Altijd lekker, hoewel die andere mensen en honden me een beetje beginnen te irriteren. Helaas is het losloopgebied druk bezocht.
Ik vond een halsband waar een hangertje aanhing van de hondenuitlaatservice. Die was ik toevallig net tegengekomen en ik besloot om de halsband mee te nemen, want dacht dat ik ze nu op de terugweg ook wel weer tegen zou komen. Dit klopte. Dus ik overhandigde de band, werd er hartelijk voor bedankt en toen ik verder liep en Sara bij een agressieve hond in die groep vandaan hielp zag ik dat de man een hard voorwerp op de kop van een andere hond gooide en iets riep. :? Ik was helemaal verbijsterd. De hond gaf ook een gil van pijn/schrik.
Ik heb niets gezegd en ben gauw doorgelopen, want er was dus een hond die ik niet helemaal vertrouwde bij Sara en ik wilde niet het risico lopen dat Sara gegrepen zou worden.
Maar had er een naar gevoel van. :kots:
Verderop komt er een prachtige Labrador reu naar Sara toe. Echt een pracht hond. Maar onwijs last van zijn hormonen. Geen baasjes te bekennen. Hij heeft Sara bijna de rest van de route lastig lopen vallen (rijden) en ik heb lopen schreeuwen, grommen en hem geprobeerd weg te sturen. Plots was ik het helemaal zat en greep hem bij de halsband om hem van Sara (die door haar poten zakte) af te sleuren. Waarop hij me in mijn hand beet! :evil: :shock: Ik schrok, maar gaf de strijd niet op. Ik bleef hem sommeren om op te zouten. :twisted: Leuk ook dat er baasjes waren (niet dus). Bijna bij de auto aangekomen kreeg ik heb zo ver dat hij ging zitten met een commando BLIJF. En hij bleef nog ook :applaus: Sara en ik zijn snel verder gelopen en ik zag hem in de verte nog zitten en opeens rende hij weg (hey waar zijn mijn baasjes :confused: ). Heel slecht van me misschien om die hond aan zijn lot over te laten en zonder baasjes te laten lopen. Maar toen hij me gebeten had was ik zo kwaad dat ik dacht, bekijk jij het maar. Ik durfde hem ook niet meer bij zijn halsband te pakken om te kijken of er een telefoonnummer op stond.
Hij heeft gelukkig niet doorgebeten, maar iedere keer als ik zei dat hij weg moest gaan liet hij zijn tanden zien, dus ik heb het voorzichtig gehouden. Nee, echt ik heb genoten van deze wandeling (NOT) :eusashhh:
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:mad: daar kan ik me iets bij voorstellen hoor, echt balen he zulke wandelingen.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik ga ook wel eens 's middags, maar daar ben je gauw van genezen, ik ga nu 's morgens heel vroeg, sta er gewoon een uur eerder voor op. HEERLIJK!

Echt balen hoor, als je wandeling zo wordt verknald, en dan nog gebeten ook!
Eigenlijk moet je de politie inschakelen, kijken of die hond gechipt is en de eigenaar achterhalen. Ik vind dit echt erg! Hoe erg ben je gebeten, heb je een tetanusinjectie gehad recentelijk?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

@ Lien, ik ga als ik naar het bos ga meestal naar het aanlijngebied een flinke wandeling maken. Sara aan de flexlijn, kom je bijna niemand tegen. Is echt heerlijk :) Maar vind het losloopgebied steeds meer een ramp worden.
Hij heeft gelukkig niet doorgebeten, maar heb in 2008 nog een tetanus prik gehad, dus dat zit goed. Heb nu alleen blauwe plekken van de tanden.

@ Marron, verpest je hele wandeling zo.... :?
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Hoorde die labrador niet bij die uitlaatservice? Vervelend zo,n incident he,het blijft de hele dag aan je zeuren.Beterschap en ja misschien een tetanus prik halen? groeten Wilma
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

oh hihi gelijk geplaatst antwoord. tetanus werkt 10 jaar he.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wil enCo schreef:Hoorde die labrador niet bij die uitlaatservice? Vervelend zo,n incident he,het blijft de hele dag aan je zeuren.Beterschap en ja misschien een tetanus prik halen? groeten Wilma
Nee, ik geloof niet dat hij daarbij hoorde.
Ik heb wel mensen horen roepen in de verte, maar ik had geen idee van welke kant het kwam. En ze zijn hem dus ook niet komen halen :?
Tetanus prik is gelukkig niet nodig.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wil enCo schreef:oh hihi gelijk geplaatst antwoord. tetanus werkt 10 jaar he.
:wink: :D
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ja kan me voorstellen dat het geen leuke wandeling was
er irritant altijd gaat het weer met je hand?
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

pfffft das idd flink balen zeg!!,voor mij ook de reden om `s morgens vroeg te wandelen.moet eerlijk zeggen dat het ook beter is voor roef hormonen hoor :roll: .
zo ga ik de confrontaties uit de weg en kan roef heerlijk los lopen met honden waar het wel goed mee gaat.

maar dat van die loslopende reu?? echt aso :mad: jammer dat je niet weet van wie die is,schandalig hoor!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

sommige uitlaatservices zijn toch wel op te huilen.
Een tijdje geleden stopte ik gelijkertijd met de auto van de uitlaatservice.
Zij laat haar honden eruit en gaat naar rechts. Ik wacht tot ze weg is en laat die van mij eruit en ga links. Zie ik dat er een hondje naast mijn auto stond, die vervolgens met mij meeging.
Dus ik probeer hem de juiste richting op te sturen, maar dat lukte niet.
Dus ben ik ook weer terug, rechts af gegaan. Zij was al een heel stuk vooruit.
Duurde een hele tijd voor dat ik haar ingehaald had. Ze had het hondje niet eens gemist. :shock: Balen Boukje dat je gebeten bent, goed nathouden met een koud water washandje.
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Bij ons in het bos loopt er een hele leuke en goede uitlaatservice, maar als ik het zo hoor, heb je er ook wat paaseieren tussen zitten.

Balen van je hand meid..
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Het gaat wel met mijn hand. Valt hard mee. Maar hij was tot meer in staat, liet echt heel duidelijk zien (met tanden bloot) dat hij niet voor me terug deinsde. :?

@ Dorette, ik heb nooit een hoge pet op gehad van uitlaatservicen, heb ook al een aantal keren dingen gezien die echt niet kunnen.
Jouw verhaal bevestigd ook weer dat er veel oenen tussen zitten.
Ze nemen vaak ook veels te veel honden mee waardoor ze dus niet in de gaten hebben wanneer er eentje de verkeerde kant oploopt. :?
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

kirsten&cacao schreef:Bij ons in het bos loopt er een hele leuke en goede uitlaatservice, maar als ik het zo hoor, heb je er ook wat paaseieren tussen zitten.

Balen van je hand meid..
Je hebt er ongetwijfeld ook goede tussen hoor, dat is met alles zo hè.
Gelukkig bijt ook niet iedere Labrador :wink:

Bedankt :)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Pff zo wordt je wandeling inderdaad goed verpest :evil:

Sterkte met je hand!
Plaats reactie