aaaaaaaaaaaaaah ons grasveld

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
lizzle

aaaaaaaaaaaaaah ons grasveld

Ongelezen bericht door lizzle »

Senna is nu inmiddels 5 maanden :) Ze is een echte lieverd, maar vanmorgen kwam ik beneden, had boven even de was opgevouwen en Senna was in de tuin lekker aan het spelen en rennen...kom ik beneden..

Heeft ze echt een giga gat in het grasveld gebeten, gekrabt....Daar gaat ons nieuwe grasveld..

Tips zodat ze het niet meer doet??Ik heb haar nu direct een time out gegeven nadat 2 keer waarschuwen niks hielp..

Hoop toch wel dat ik haar dat kan afleren, ze speelt zo lekker in de tuin altijd...

Groetjes Liz
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:D :D gefeliciteerd u heeft een echte lab :twisted: :lol:
beetje leedvermaak sorry :oops: :wink:
tja 5 maanden en dan alleen in de tuin,ehh dan ga je de boel inspecteren.
ik liet roef op die leeftijd niet alleen in de tuin(bloementuin en vijver 8) )
in het begin liep ik met hem aan het lijntje en als ik in de tuin zat dan ag hij aan de riem naast me.zonder riem rauste hij door mijn bloembedden en sprong de vijver in.
ik heb het iedere dag met hem geoefend en na een tijdje viel het kwartje niet de bloemen pleten cq uitgraven en zeker niet zwemmen in de vijver.
dus tip? oefenen en niet alleen laten voor lopig,want graven is zoooo leuk :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
lizzle

Ongelezen bericht door lizzle »

roef schreef::D :D gefeliciteerd u heeft een echte lab :twisted: :lol:
in het begin liep ik met hem aan het lijntje en als ik in de tuin zat dan ag hij aan de riem naast me.zonder riem rauste hij door mijn bloembedden en sprong de vijver in.
ik heb het iedere dag met hem geoefend en na een tijdje viel het kwartje niet de bloemen pleten cq uitgraven en zeker niet zwemmen in de vijver.
Haha ja dat ik een echte lab had dat wist ik al :D ..Ja ik kan het haar ook niet kwalijk nemen...het is idd allemaal zo aanlokkelijk..we hebben de tuin net opgeknapt en gelukkig staan er nog geen bloemen in..dat was te laat in het jaar om te planten...maar er staat 1 plant in en ook die is erggggggggggg lekker...
Ja alleen in de tuin kan nog niet dus..ook niet 10 minuutjes... :)

Groetjes Liz
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

lizzle schreef:
roef schreef::D :D gefeliciteerd u heeft een echte lab :twisted: :lol:
Haha ja dat ik een echte lab had dat wist ik al :D ..Ja ik kan het haar ook niet kwalijk nemen...het is idd allemaal zo aanlokkelijk..we hebben de tuin net opgeknapt en gelukkig staan er nog geen bloemen in..dat was te laat in het jaar om te planten...maar er staat 1 plant in en ook die is erggggggggggg lekker...
Ja alleen in de tuin kan nog niet dus..ook niet 10 minuutjes... :)

Groetjes Liz
tja er zullen vast wel hondjes zijn die niks slopen of graven,maar als je een ondernemend tiepje hebt dan gaan ze hun eigen spelletjes verzinnen(en laten WIJ die nu net niet zo geslaagd vinden :D )
in huis leer je je pup ook wat wel en niet mag,dus in de tuin moet dat ook.
of je moet een betegelde tuin hebben waar niks kapot kan,en er zijn momenten geweest dat ik dacht ik laat de tuin asfalteren :cry:
maar nu pluk ik de vruchten van het trainen met hem en kan hij gewoon mijn bloemen tuin in zonder dat hij met een bos bloemen weer binnen komt :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Vorige week een soortgelijk situatie gehad. Dex lag lekker in onze tuin te slapen (dacht ik) komt hij ineens naar binnen rennen helemaal onder de aarde :( Hij had lekker alle aarde uit de border gegraven en had daarvoor ook nog even een duik genomen in het zwembadje wat nog in de tuin stond met een bodempje regenwater :cry:

Leukk heee een labrador :D
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:D :D :D Guus ligt bij ons ook regelmatig in de vijver(tje) en springt daarna doodleuk door de woonkamer :lol: .... en kijkt dan nog raar naar ons als je hem een standje geeft dat het niet mag :oops:

Succes!!!!!!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Guus schreef::D :D :D Guus ligt bij ons ook regelmatig in de vijver(tje) en springt daarna doodleuk door de woonkamer :lol: .... en kijkt dan nog raar naar ons als je hem een standje geeft dat het niet mag :oops:

Succes!!!!!!
Waar en wanneer geef je Guus een standje dan :confused:
Op het moment dat hij de vijver in springt, dus dat je hem op heterdaad betrapt of op het moment dat hij nat binnen komt lopen?
Als het het laatste is, zou ik daar acuut mee stoppen, de hond snapt er niks van en denkt dat hij gestraft word voor het binnen komen.
Een hond alleen straffen als je hem op heterdaad betrapt en dan wel meteen, een minuut wachten is al te lang, dan snapt de hond er niets van.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
mike en debby

Ongelezen bericht door mike en debby »

bij mij t zelfde dus, lekker een diep gat gegraven..denk dat tie zo'n 25cm diep is.
nou moeten wij onze tuin nog doen, maar toch..
ze mag t niet!!
ik heb t haar nog nooit zien doen, zo slim is ze wel.
ze doet t elke keer als ik ff uit t zicht ben.
als ik de tuin in loop dan ligt ze lekker op der bot te kauwen en doet net alsof er niks aan de hand is,
maar zie aan haar poten dat ze toch echt heeft gegraven.

dus ik heb ook een echt lab :D :D :D
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Ik heb nu in het stuk gras heel leuk allemaal potten met bijv. heide staan waar hij heeft gegraven, staat heeeeeel gezellig :D .
Vind het vervelender dat meneertje het krabben/graven s'nachts ook op de bank doet als ik es de klapstoelen vergeten ben op de bank te leggen of hij er weer eens 1 klapstoel eraf heeft geduwt. :smackBottom:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hahaha... ja, een keurige tuin en een jonge labrador gaan meestal niet zo goed samen :D Hoewel... ik heb gaas om mijn perkjes gezet en daar blijven ze toch heel goed uit. Van de zomer, toen het er nog maar net omheen stond, heb ik Dazzle nog een paar keer uit de borders moeten vissen. Die wipte zo vanuit stilstand over 80 cm gaas, zo klein als ze toen was. Maar een paar keer haar zonder pardon in de kladden grijpen, uit de border vissen en hééél boos toespreken was genoeg.

Graven doen ze bij mij ook graag, gelukkig niet zo heel vaak in het gras. Ze graven liever in het zand. En vreemd genoeg is het bij mij momenteel vooral de ouwe van 12, die giga gaten graaft. Halve coniferen graaft ze eruit. Ik heb wel eens het idee dat haar eierstokken aan het rammelen zijn, die graaft momenteel gaten alsof ze moet bevallen.

Volgens mij is de enige manier om het gras graven af te leren.. een paar keer in de verleiding brengen (brokje in het gras verstoppen) en dan het heterdaadje flink bestraffen, flink donderen en bliksemen en hup naar binnen, plaats, af en blijf. Dan valt hopelijk het kwartje wel :)

@dinodap: kan je hem niet ´s nachts in de keuken of hal laten slapen, achter een traphekje bijvoorbeeld, zodat hij niet in de kamer kan komen? Enne... creatieve oplossing hoor voor de gaten in het gras. Alleen groeit er zo in die gaten never nooit geen gras meer terug volgens mij :D

Hanneke
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

@laboriginals; nee die mogelijkheid hebben wij helaas niet om hem in een apart gedeelte van het huis te laten. En hij ligt graag onder de trap of in de bench (en probeert het dus soms nog steeds op de bank :evil: ). Maar om de welbekende bench voor die enkele keer weer op slot te doen s'nachts kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen :roll:.
Foxy Titi

Ongelezen bericht door Foxy Titi »

Ja, de tuin, da's altijd een belevenis; moet je horen wat wij een maand geleden meemaakten met ons labje van 5 maanden:
mijn vriend en ik zitten aan het avondeten in de keuken vanwaar we zicht op de tuin hebben. Juno was aan de tuindeur gaan staan en we hadden ze buiten gelaten. Ze was rustig aan het snuffelen, niets aan de hand, tot mijn vriend ineens recht schiet en ik Juno hoor janken. Wij als twee gekken naar buiten rennen, had ze er niet beter op gevonden dan te gaan snuffelen IN ons siermelkkannetje dat in de border staat. Gevolg; haar hoofd zat vast... Gelukkig was ze onmiddellijk kalm zodra wij bij haar waren, ze bleef rustig zitten en zo kon mijn vriend het eraf halen. Ikzelf was helemaal overstuur, maar Juno was onmiddellijk haar vrolijke zelf, alsof er niets gebeurd was 8)
Dat melkkannetje staat voorlopig opgeborgen tot haar hoofd te groot is om erin te passen...
Plaats reactie