Hahaha... ja, een keurige tuin en een jonge labrador gaan meestal niet zo goed samen

Hoewel... ik heb gaas om mijn perkjes gezet en daar blijven ze toch heel goed uit. Van de zomer, toen het er nog maar net omheen stond, heb ik Dazzle nog een paar keer uit de borders moeten vissen. Die wipte zo vanuit stilstand over 80 cm gaas, zo klein als ze toen was. Maar een paar keer haar zonder pardon in de kladden grijpen, uit de border vissen en hééél boos toespreken was genoeg.
Graven doen ze bij mij ook graag, gelukkig niet zo heel vaak in het gras. Ze graven liever in het zand. En vreemd genoeg is het bij mij momenteel vooral de ouwe van 12, die giga gaten graaft. Halve coniferen graaft ze eruit. Ik heb wel eens het idee dat haar eierstokken aan het rammelen zijn, die graaft momenteel gaten alsof ze moet bevallen.
Volgens mij is de enige manier om het gras graven af te leren.. een paar keer in de verleiding brengen (brokje in het gras verstoppen) en dan het heterdaadje flink bestraffen, flink donderen en bliksemen en hup naar binnen, plaats, af en blijf. Dan valt hopelijk het kwartje wel
@dinodap: kan je hem niet ´s nachts in de keuken of hal laten slapen, achter een traphekje bijvoorbeeld, zodat hij niet in de kamer kan komen? Enne... creatieve oplossing hoor voor de gaten in het gras. Alleen groeit er zo in die gaten never nooit geen gras meer terug volgens mij
Hanneke