Noah is een hele makkelijke lieve hond, hij luistert over het algemeen erg goed en we zitten ook nog met hem op training (op dit moment de EG1) en dat gaat erg goed.
Hij heeft erg last gehad van zijn hormonen waardoor hij in het bos weleens de kolder in zijn kop kreeg en totaal met andere dingen bezig was dan naar het vrouwtje luisteren, hij heeft nu bijna 4 weken een implantaat en het gaat nu al een stuk beter, hij is niet meer gefocust op andere dingen en houd mij erg goed in de gaten tijdens de wandeling.
Nu is het alleen zo dat toen Noah zijn hormonen op hol geslagen waren hij vaak niet bij andere honden weg te slaan was, hij wou dan alleen maar rijden en had het vaak niet in de gaten als ik doorliep met het gevolg dat ik terug moest lopen om het aan te lijnen.
Nu kan hij eindelijk weer leuk spelen met andere honden en dat gaat erg goed, alleen vind hij het nu zo leuk dat hij niet met mij meekomt als ik doorloop, hij zal er natuurlijk ook een spelletje van maken want hij weet natuurlijk dat ik hem toch wel kom halen (want dat heb ik natuurlijk altijd gedaan)
Nou weet ik dat ik eigenlijk door moet lopen maar dat werkt nu dus echt niet meer bij hem, ook al ben ik uit het zicht hij komt gewoon niet naar me toe en speelt lekker verder.
Ik heb wel eens tegen mensen gezegd die ik vaker tegen kwam "nou ik loop gewoon door kijken of hij naar me toe komt" dat vonden die mensen prima dus wij uitproberen, na 10 minuten en een heeeel stuk verder toch maar terug lopen en om een hoekje kijken, nou meneer was gewoon nog lekker aan het zwemmen met de andere hondjes
Toch maar weer aangelijnd niks gezegd en doorgelopen.
Ik werk nu al een tijdje met een fluitje en hij reageert daar erg goed op, maar ook niet als hij met andere hondjes speelt.
Je zult begrijpen dat dit de wandeling niet echt prettig maakt want normaal langs andere mensen met honden lopen kunnen wij niet (Noah wel hoor, die vind het errug leuk!
Ik ben altijd bezig met het trainen met Noah en dat vind ik (en Noah ook ) erg leuk maar ik ben hiermee even te einde raad.
En ik wil het er nu gewoon uitkrijgen, dit id de kans omdat de hormonen nu niet meer in de weg zitten.
Nogmaals als we alleen lopen luistert hij prima, dan hoef ik 1 keer te fluiten en dan komt hij ook naar me toe.
Heeft iemand de "gouden" tip voor ons!!