Niet meekomen als er andere honden in de buurt zijn.

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Niet meekomen als er andere honden in de buurt zijn.

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Er is hier al vaker een topic over geweest en toch wil ik er graag nog even een nieuwe over starten.
Noah is een hele makkelijke lieve hond, hij luistert over het algemeen erg goed en we zitten ook nog met hem op training (op dit moment de EG1) en dat gaat erg goed.
Hij heeft erg last gehad van zijn hormonen waardoor hij in het bos weleens de kolder in zijn kop kreeg en totaal met andere dingen bezig was dan naar het vrouwtje luisteren, hij heeft nu bijna 4 weken een implantaat en het gaat nu al een stuk beter, hij is niet meer gefocust op andere dingen en houd mij erg goed in de gaten tijdens de wandeling.
Nu is het alleen zo dat toen Noah zijn hormonen op hol geslagen waren hij vaak niet bij andere honden weg te slaan was, hij wou dan alleen maar rijden en had het vaak niet in de gaten als ik doorliep met het gevolg dat ik terug moest lopen om het aan te lijnen.
Nu kan hij eindelijk weer leuk spelen met andere honden en dat gaat erg goed, alleen vind hij het nu zo leuk dat hij niet met mij meekomt als ik doorloop, hij zal er natuurlijk ook een spelletje van maken want hij weet natuurlijk dat ik hem toch wel kom halen (want dat heb ik natuurlijk altijd gedaan)
Nou weet ik dat ik eigenlijk door moet lopen maar dat werkt nu dus echt niet meer bij hem, ook al ben ik uit het zicht hij komt gewoon niet naar me toe en speelt lekker verder.
Ik heb wel eens tegen mensen gezegd die ik vaker tegen kwam "nou ik loop gewoon door kijken of hij naar me toe komt" dat vonden die mensen prima dus wij uitproberen, na 10 minuten en een heeeel stuk verder toch maar terug lopen en om een hoekje kijken, nou meneer was gewoon nog lekker aan het zwemmen met de andere hondjes :evil:
Toch maar weer aangelijnd niks gezegd en doorgelopen.
Ik werk nu al een tijdje met een fluitje en hij reageert daar erg goed op, maar ook niet als hij met andere hondjes speelt.
Je zult begrijpen dat dit de wandeling niet echt prettig maakt want normaal langs andere mensen met honden lopen kunnen wij niet (Noah wel hoor, die vind het errug leuk! :oops: )
Ik ben altijd bezig met het trainen met Noah en dat vind ik (en Noah ook ) erg leuk maar ik ben hiermee even te einde raad.
En ik wil het er nu gewoon uitkrijgen, dit id de kans omdat de hormonen nu niet meer in de weg zitten.
Nogmaals als we alleen lopen luistert hij prima, dan hoef ik 1 keer te fluiten en dan komt hij ook naar me toe.
Heeft iemand de "gouden" tip voor ons!!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Hmm heb weinig tips eigenlijk.. Ziva komt namelijk nog steeds (afkloppen) heel goed als we roepen o.i.d. als ze aan het spelen is...

Misschien fluiten en belonen met iets lekkers? Dat ie weet dat als hij naar je toe komt dat ie iets lekkers krijgt, of trapt hij daar ook niet in?
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ja dat fluiten wilde ik ook zeggen oefen daar thuis mee als je fluit komt hij belonen en dat na buiten toe ook doen werkt hier perfect en de ene keer aanlijnen als hij komt en de andere keer weer vrij geven dan gaat vanzelf het kwartje een keer valeen succes
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Bedankt voor de tips!
Als ik thuis fluit (of buiten als er geen honden in de buurt zijn) dan komt hij direct, uiteraard geef ik hem dan wat lekkers en is hij helemaal geweldig, knap,leuk en lief :D
Ik doe ook regelmatig verstoppertje met hem zodat hij me in de gaten houd en dat doet hij dan ook netjes.
Verwacht ik dan gewoon al te veel van hem en gaat dit beter als hij ouder word?
Afbeelding

toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Heb je niet een speeltje ofzo wat hij errruugg leuk vind? Bij Bob was dat de bal, maar die hoef ik al zeker een klein half jaartje niet meer te gebruiken en geef ik alleen mee aan andere mensen die op Bob oppassen.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
sharon66057
Speurneus
Speurneus

toscak schreef:Heb je niet een speeltje ofzo wat hij errruugg leuk vind? Bij Bob was dat de bal, maar die hoef ik al zeker een klein half jaartje niet meer te gebruiken en geef ik alleen mee aan andere mensen die op Bob oppassen.
Noah heeft wel een piepbal die hij heel erg leuk vind!
Een gewone bal heeft geen effect bij Noah dat heb ik al wel geprobeerd, ik zal nu zijn piepbal eens proberen en kijken of dat werkt :D
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Verder niemand ervaring hiermee? :(
Afbeelding

laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

je moet natuurlijk wel een goede fluit nemen niet het fluitje wat uit je mobnd komt
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
sharon66057
Speurneus
Speurneus

laika schreef:je moet natuurlijk wel een goede fluit nemen niet het fluitje wat uit je mobnd komt
Ik gebruik een jacht fluitje.
Afbeelding

kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Ik gebruik gewoon een fluit uit mijn mond en het werkt als een tierelier! Ik fluit dan tussen mijn tanden door. Dat gaat harder dan gewoon fluiten en het voordeel is dat je het altijd bij je hebt! ik was begonnen met een jachtfluit maar die vergat ik nog wel eens dus ben over gegaan op het fluitje tussen mijn tanden door. (ik kan niet fluiten op mijn vingers maar als je dat kent kun je dat ook doen natuurlijk. Dat heb je ook altijd bij de hand :) )

Misschien dat je toch eens,wel als je veel tijd hebt,je door moet lopen,als hij niet komt,ergens achter gaan zitten zodat hij jou niet ziet maar jij wel en dan blijven zitten totdat hij merkt dat je echt niet terug komt. Als hij dan gaat`zoeken` ,even laten zoeken en dan fluiten en kijken wat hij dan doet.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Het gaat heel erg goed met het hier komen als er andere honden in de buurt zijn :applaus:
We hebben een paar keer geoefend met de lange lijn en dan telkens bij me roepen en iets lekker geven, dat hebben we maar een stuk of 5 keer moeten doen en toen begreep Noah erg goed wat de bedoeling was.
Toen toch weer los geprobeerd, telkens bij me roepen en wat lekkers geven als hij kwam, dat deed ik echt heel vaak achter elkaar tot Noah uit zichzelf kwam om wat lekkers te halen :D
En toen met andere honden erbij, ik heb er echt een feest van gemaakt als hij dan met me mee kwam, niet 1 koekje maar een paar en natuurlijk een flinke aai en een hoog stemmetje.
En nu? Ik kan normaal met hem langs andere honden en mensen lopen, hij begroet ze even en komt meteen met me mee!!
Ook als hij gespeeld heeft met een andere hond en ik vind het genoeg komt hij gewoon met me mee, ik beloon hem dan nog steeds en dat weet hij donders goed want hij komt dan echt naast me lopen met het koppie omhoog zo van "goed he vrouwtje" :D
En ja dan krijgt hij natuurlijk een aai over zijn bol of iets lekkers.
Ook deze training heeft weer zijn vruchten afgeworpen :D
Afbeelding

Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

sharon66057 schreef:Het gaat heel erg goed met het hier komen als er andere honden in de buurt zijn :applaus:
We hebben een paar keer geoefend met de lange lijn en dan telkens bij me roepen en iets lekker geven, dat hebben we maar een stuk of 5 keer moeten doen en toen begreep Noah erg goed wat de bedoeling was.
Toen toch weer los geprobeerd, telkens bij me roepen en wat lekkers geven als hij kwam, dat deed ik echt heel vaak achter elkaar tot Noah uit zichzelf kwam om wat lekkers te halen :D
En toen met andere honden erbij, ik heb er echt een feest van gemaakt als hij dan met me mee kwam, niet 1 koekje maar een paar en natuurlijk een flinke aai en een hoog stemmetje.
En nu? Ik kan normaal met hem langs andere honden en mensen lopen, hij begroet ze even en komt meteen met me mee!!
Ook als hij gespeeld heeft met een andere hond en ik vind het genoeg komt hij gewoon met me mee, ik beloon hem dan nog steeds en dat weet hij donders goed want hij komt dan echt naast me lopen met het koppie omhoog zo van "goed he vrouwtje" :D
Hey grote knuffelbeer, ik ben trots op je :applaus: (en op vrouwtje natuurlijk) Helemaal geweldig dat het nu zo goed gaat, loopt toch een stuk relaxter he? :D
We moeten binnenkort maar weer eens gaan wandelen, Max mist zijn grote vriend :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lunatic schreef:
sharon66057 schreef:Het gaat heel erg goed met het hier komen als er andere honden in de buurt zijn :applaus:
Hey grote knuffelbeer, ik ben trots op je :applaus: (en op vrouwtje natuurlijk) Helemaal geweldig dat het nu zo goed gaat, loopt toch een stuk relaxter he? :D
We moeten binnenkort maar weer eens gaan wandelen, Max mist zijn grote vriend :D
Het loopt zeker een stuk fijner, het was op een gegeven moment gewoon niet leuk wandelen meer, iedereen in het zuigerplas bos kende Noah als het hondje dat graag bleef hangen :oops: :D
Maar hij doet het nu zo goed, begrijpt eindelijk wat ik van hem verwacht en dat wandelend een stuk prettiger.... en dat voelt hij natuurlijk ook weer aan :D
Wel grappig hoor want als we dan wandelen in het bos zien dezelfde mensen ook dat het nu zo goed gaat en die vinden het dan geweldig om de verandering te zien.
Jaaaa Noah wil graag een date met zijn grote vriend Max :verliefd1: (en natuurlijk ook met zijn andere twee vriendjes :wink: )
Afbeelding

kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Gut jullie wonen in hetzelfde dorp :D
Wat jammer dat ik je nou niet ben tegen gekomen anders had jij mooi mogen oefenen met weglopen en dan had ik Noa in de auto gestopt :D

Wie weet tot ooit in het bos.
Kan ik mooi afkijken van jullie
sharon66057
Speurneus
Speurneus

kimmeding schreef:Gut jullie wonen in hetzelfde dorp :D
Wat jammer dat ik je nou niet ben tegen gekomen anders had jij mooi mogen oefenen met weglopen en dan had ik Noa in de auto gestopt :D

Wie weet tot ooit in het bos.
Kan ik mooi afkijken van jullie
:D We lopen toch echt een paar keer per week in het bos hoor :wink:
Maar inderdaad wie weet komen we elkaar nog eens tegen :)
Afbeelding

Plaats reactie