Joggen met je hond
Joggen met je hond
Hey,
het is lang geleden dat ik hier nog eens gepost heb (druk met het werk en juist een zeer deugddoende vakantie gehad (foto's volgen)).
Nu heb ik een vraag: vanaf welke leeftijd kan/mag je met je hond beginnen joggen en volgens welk schema?
mercikes!
het is lang geleden dat ik hier nog eens gepost heb (druk met het werk en juist een zeer deugddoende vakantie gehad (foto's volgen)).
Nu heb ik een vraag: vanaf welke leeftijd kan/mag je met je hond beginnen joggen en volgens welk schema?
mercikes!
-
- Hele grote hondenneus
Als ik ga hardlopen met de hond dan laat ik haar nooit gallopperen, maar in een mooi drafje meelopen. Dat is een hele rechtlijnige beweging, dus niet erg belastend voor de hond. Ik heb altijd gewoon de tijd aangehouden die ze ivm hun leeftijd aankonden, dus 5 minuten per maand.
Je moet er wel voor zorgen dat ze een goede conditie hebben natuurlijk, een hond waar weinig mee gewandeld wordt, kan niet zomaar 20 minuten meerennen. Maar als je hond een paar keer op een dag een lekkere wandeling (los) kan maken, kan hij ook met je meedraven. Tijdens een wandeling maakt hij namelijk veel meer meters dan jij, en maakt tussendoor de nodige sprintjes en sprongen etc.
Ik vind het zelf altijd heel gezellig om samen te gaan hardlopen, veel plezier!
Je moet er wel voor zorgen dat ze een goede conditie hebben natuurlijk, een hond waar weinig mee gewandeld wordt, kan niet zomaar 20 minuten meerennen. Maar als je hond een paar keer op een dag een lekkere wandeling (los) kan maken, kan hij ook met je meedraven. Tijdens een wandeling maakt hij namelijk veel meer meters dan jij, en maakt tussendoor de nodige sprintjes en sprongen etc.
Ik vind het zelf altijd heel gezellig om samen te gaan hardlopen, veel plezier!
-
- Speurneus
Ik sluit mij aan bij het hanteren van het fietsschema voor jonge honden ipv de 5-minuten-regel. Het lijkt mij wat veel om met een hondje van 5 maanden 25 minuten te gaan joggen..
Ik ben nu zelf (op advies Fysio) net begonnen met fietsen om meer spiermassa te kweken (ivm met haar losse heupjes) en dat bouwen we rustig op (1e week om de dag 5 minuutjes en dan rustig verder opbouwen).
Fietsen lijkt mij ook makkelijker, dan hardlopen ivm springen, maar het is maar net waar je zelf van houdt. Zelf ben ik niet zo'n jogger..
J&C
Ik ben nu zelf (op advies Fysio) net begonnen met fietsen om meer spiermassa te kweken (ivm met haar losse heupjes) en dat bouwen we rustig op (1e week om de dag 5 minuutjes en dan rustig verder opbouwen).
Fietsen lijkt mij ook makkelijker, dan hardlopen ivm springen, maar het is maar net waar je zelf van houdt. Zelf ben ik niet zo'n jogger..
J&C
-
- Hele grote hondenneus
Je laat je hond natuurlijk ook niet springen, hij moet in een rustige draf naast je blijven lopen. 25 minuten is inderdaad erg lang, maar 5 minuutjes vind ik , zelfs om te beginnen, heel erg weinig.Chica schreef:Ik sluit mij aan bij het hanteren van het fietsschema voor jonge honden ipv de 5-minuten-regel. Het lijkt mij wat veel om met een hondje van 5 maanden 25 minuten te gaan joggen..
J&C