De loslopende hond komt vrij enthousiast op Kay af waar ik al een hekel aan heb want die hield ik al kort om elkaar rustig te kunnen passeren
Kay had totaal geen aandacht voor de honden en keek netjes op naar mij tot ik een dankbaar woordje tegen hem zou zeggen dat hij zo keurig naast bleef lopen.
Tot ineens een van de aangelijnde honden (die zat te poepen in de bosjes) op Kay afspringt, al blaffend en grommend
Ik hoor een diepe grom, ik hoor een piep en toen rook ik al onraad.
Dus ik zei "is dit normaal gedrag van uw hond, dat hij zomaar uitvalt?"
Toen kreeg ik een boze blik en de opmerking "ach mens zeur niet zo, laat je hond lekker ergens anders uit"
Dus ik zeg nog netjes,
Ja zegt zeg, zeur niet zo hij zal vast niet doodbloeden van die beet van mijn hond hoor
Dus ik zei pissig dat als mijn hond ook maar IETS zou mankeren ik de rekening van mijn dierenarts persoonlijk kom innen bij haar....
Ze liep al scheldend op mij weg en ik liep weer door
Kay was redelijk aan het schudden met zijn oor, maar zo op het eerste oog zag ik niets.
5 minuutjes later bij thuiskomst (ik was het wandelen even zat) was ik Kay aan het afdrogen en zag ik bloed op zijn poot, maar daar kwam het niet vandaan.
Na wat onderzoek bleek dat Kay (nu al voor de 2e keer) een bijtwond in zijn oor heeft
Dus ik schoongemaakt en de DA gebeld, zolang er geen gat inzat wat gehecht moest worden moest ik het goed schoon houden en goed in de gaten houden, wordt het erg dik of warm moet ik even langskomen en AB komen halen.
Ik weer terug (alleen) naar die vrouw want ik weet waar ze woont, dus aangebeld.... Ze liet me 5 minuten wachten en toen deed ze open
Dus ik zei, ik heb de DA net gesproken, want mijn hond heeft een oorwond en als ik langs moet komen omdat het gaat ontsteken kom ik morgen persoonlijk de kosten verhalen hier!
Ze zegt "prima meissie" en gooit zo de deur dicht
Dus ik heb maar gelijk even de politie gebeld om hiervan melding te maken, want als die hond nog meer honden/mensen bijt is het wel handig dat ieder incident gebeld wordt !
Wel baal ik hiervan, mijn hond die keurig volgt wordt gegrepen, een bazin die totaal geen zorgen heeft om wat haar hond doet, geen fatsoen heeft om te interesse te tonen in de hond die gebeten is en mij vind zeuren?
Arme Kay, hij schud de hele tijd met zijn koppie en heeft er duidelijk last van
Nu maar hopen dat het niet dik wordt en/of gaat ontsteken want heb niet zo'n trek in weer een AB kuur in mijn hondje, maar ja... als het moet dan moet het, maar vind dit wel heel erg balen !!!