Buitenhok/ ren, alleen thuis
Buitenhok/ ren, alleen thuis
Hallo allemaal, ik ben informatie aan het verzamelen over de labrador. Ik en mijn vriend zouden er graag een aanschaffen, maar willen van te voren graag e.a. weten om goed voor de lab te zorgen.
In verband met ons werk zal het voorkomen dat de hond een hele dag alleen is. Dit willen we natuurlijk niet gelijk met een jonge pup en ook niet vijf dagen in de week.
Ik vraag me af hoeveel ruimte een hond buiten nodig heeft. In de tuin heb ik een beschutte hoek bij het huis van ongeveer 2,5 bij 2,5 meter. Hier omheen wil ik een hekje zetten en een goed hondenhok. Als de hond dan overdag alleen is, kan ze wel beschut liggen, lopen en haar behoefte doen.
Vraag 1: Vanaf welke leeftijd kun je een hond en dag alleen thuis laten.
Vraag 2: Hoeveel ruimte heeft een hond buiten nodig?
Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen.
In verband met ons werk zal het voorkomen dat de hond een hele dag alleen is. Dit willen we natuurlijk niet gelijk met een jonge pup en ook niet vijf dagen in de week.
Ik vraag me af hoeveel ruimte een hond buiten nodig heeft. In de tuin heb ik een beschutte hoek bij het huis van ongeveer 2,5 bij 2,5 meter. Hier omheen wil ik een hekje zetten en een goed hondenhok. Als de hond dan overdag alleen is, kan ze wel beschut liggen, lopen en haar behoefte doen.
Vraag 1: Vanaf welke leeftijd kun je een hond en dag alleen thuis laten.
Vraag 2: Hoeveel ruimte heeft een hond buiten nodig?
Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen.
-
- Speurneus
geen 1 hond kan een hele dag alleen zijn daarvoor neem je geen hond en een pup heeft de eerste mnd voveel zorg en opvoeding/ en liefde nodig die doe je niet in een hokje je moet ze zindelijk maken en niet buiten hun gaan maar laten gaan dan leren ze nooit dat het normaal is dat ze het moeten leren op te houden

-
- Speurneus
Ik laat onze hond ook geen hele dag alleen. Nu komt dit hier zelden of nooit voor, omdat er altijd wel iemand thuis is. Mocht het toch eens zo zijn, dan heb ik altijd iemand die op onze hond past/uitlaat/aandacht geeft.
Als ik jou/jullie was, zou ik voor de dagen dat je hond een hele dag alleen is, een 'oppas' zorgen, die de hond uit laat en aandacht geeft.
Als ik jou/jullie was, zou ik voor de dagen dat je hond een hele dag alleen is, een 'oppas' zorgen, die de hond uit laat en aandacht geeft.

Beste Linda, bedankt voor je input. Uit je antwoord begrijp ik dat je denkt dat ik de hond een hele dag in een hokje buiten wil stoppen, daar neem je inderdaad geen hond voor.
Zoals ik al in mijn vraag aangaf, willen we een jonge pup niet lang alleen thuis laten. Het gaat er om wanneer de hond ouder is, dus vanaf welke leeftijd dat wel zou kunnen.
Ik denk dat het in elke situatie wel eens voor kan komen dat een hond langer alleen thuis is, een oppas moet ook maar net langs kunnen komen. Graag wil ik weten wat jullie ervaringen daarmee zijn.
Ik ken ook mensen met honden (geen labrador maar een border collie) die wel eens een dagje alleen thuis is, zonder problemen.
Zoals ik al in mijn vraag aangaf, willen we een jonge pup niet lang alleen thuis laten. Het gaat er om wanneer de hond ouder is, dus vanaf welke leeftijd dat wel zou kunnen.
Ik denk dat het in elke situatie wel eens voor kan komen dat een hond langer alleen thuis is, een oppas moet ook maar net langs kunnen komen. Graag wil ik weten wat jullie ervaringen daarmee zijn.
Ik ken ook mensen met honden (geen labrador maar een border collie) die wel eens een dagje alleen thuis is, zonder problemen.
Dan was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Geen vijf dagen in de week, in de toekomst nog minder. In puppytijd kan ik op mijn werk regelen dat ik tussen de middag naar huis kan (op de dagen dat ik werk) Mijn schoonmoeder kan tussen de middag evt. ook bij de hond gaan kijken, maar het kan natuurlijk ook voorkomen dat zij een dag niet kan. Voor het werk word de hond dan uitgelaten, na het werk en voor het slapen gaan. Dus de bedoeling is dat, als ze een dag alleen thuis is, toch minstens 3 keer wordt uitgelaten.
-
- Speurneus
dan is het misschien verstandiger een herplaatser te nemen want een pup moet toch heel wat meer keren worden uitgelaten en als je wel overweegd een pup te nemen dan zoui je er naar toe kunnen werken dat hij/zei met een 3mnd 3/a hooguit 4 uurtjes alleen is en naar mate ze ouder worden kan dat uitgebreid worden

-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik vind dat je een jonge hond tot een jaar of twee niet langer dan 5-6 uur alleen moet laten. Jonge honden hebben beweging en uitdaging nodig. Als je ze langere tijd opsluit in een bench of ren dan is de kans groot dat er vervelend gedrag ontstaat. Ook is de opvoeding niet klaar na een paar maanden, die begint dan pas.
Ik zou de aanschaf van een pup nog maar eens goed heroverwegen want naar mijn idee is jullie situatie niet echt geschikt om een pup op te voeden. Een pup opvoeden beperkt zich niet tot een paar keer per dag uitlaten, dat is een heel pakketje van activiteiten die ervoor zorgen dat je na enkele jaren een fijne hond hebt, verkijk je daar niet op
Ik zou de aanschaf van een pup nog maar eens goed heroverwegen want naar mijn idee is jullie situatie niet echt geschikt om een pup op te voeden. Een pup opvoeden beperkt zich niet tot een paar keer per dag uitlaten, dat is een heel pakketje van activiteiten die ervoor zorgen dat je na enkele jaren een fijne hond hebt, verkijk je daar niet op

groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
- Speurneus
Ik zou er ook nog eens goed over nadenken, zeker over een pup
Je hebt echt wel 2 jaar nodig.... Bovendien denk ik dat je met een volwassen hond toch wel 4x per dag er uit moet...tenzij de hond moederziel alleen in een kennel buiten zit.
Maar herplaatsers genoeg die een goed plekkie zoeken, maar ook daar moet je wel even wat tijd in investeren
Je hebt echt wel 2 jaar nodig.... Bovendien denk ik dat je met een volwassen hond toch wel 4x per dag er uit moet...tenzij de hond moederziel alleen in een kennel buiten zit.
Maar herplaatsers genoeg die een goed plekkie zoeken, maar ook daar moet je wel even wat tijd in investeren

Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you
02-06-2007
27-11-2014
Bommel r.i.p. miss you

02-06-2007

-
- Hele grote hondenneus
Ik vindt het een beetje tekort door de bocht om te zeggen dat werkende mensen geen pup zouden moeten nemen en een pup niet kunnen opvoeden. Hoezo discriminatie?
Ik werk fulltime, heb een oppas geregeld en heb ik een etterbak? nee tijdens wandelingen zie ik er genoeg slecht luisterende exemplaren tussenlopen van mensen die niet werken/ parttime werken.
Als je een pup wil, regel van tevoren een oppas en een backup oppas en maak op je werk afspraken mocht de hond/ pup een keer ziek zijn. Kan voorkomen dat je thuis moet blijven als de hond ziek is.
Sowieso de hond niet buiten alleen laten, leer dan de bench aan. Buiten kunnen ze takjes en weet ik veel wat vreten en erin stikken omdat je er niet bij bent.
En sorry, mijn hond kan best een dag alleen zijn, het zijn geen baby's het is een dier wat je dingen kunt leren.
Ik werk fulltime, heb een oppas geregeld en heb ik een etterbak? nee tijdens wandelingen zie ik er genoeg slecht luisterende exemplaren tussenlopen van mensen die niet werken/ parttime werken.
Als je een pup wil, regel van tevoren een oppas en een backup oppas en maak op je werk afspraken mocht de hond/ pup een keer ziek zijn. Kan voorkomen dat je thuis moet blijven als de hond ziek is.
Sowieso de hond niet buiten alleen laten, leer dan de bench aan. Buiten kunnen ze takjes en weet ik veel wat vreten en erin stikken omdat je er niet bij bent.
En sorry, mijn hond kan best een dag alleen zijn, het zijn geen baby's het is een dier wat je dingen kunt leren.
-
- Speurneus
Ik werk drie dagen per week en ga tussen de middag altijd naar huis om de honden uit te laten en samen met ze te eten. Op die dagen gaan ze na het werk lekker wandelen in het bos en trainen/spelen. Op de dagen dat ik vrij ben doen we dat overdag.
Bij een pup zul je dit langzaam moeten opbouwen. Je doet het goed om elk een poosje vakantie te nemen of wat flexibeler te gaan werken zodat je regelmatig naar huis kan om je pup uit te laten en met hem te spelen en trainen.
Alleen wandelen is niet genoeg voor je hondje. Ook geestelijk zal hij genoeg variatie moeten krijgen. Maar dat kan ook ook aan het eind van de dag.
Bij een pup zul je dit langzaam moeten opbouwen. Je doet het goed om elk een poosje vakantie te nemen of wat flexibeler te gaan werken zodat je regelmatig naar huis kan om je pup uit te laten en met hem te spelen en trainen.
Alleen wandelen is niet genoeg voor je hondje. Ook geestelijk zal hij genoeg variatie moeten krijgen. Maar dat kan ook ook aan het eind van de dag.
Groetjes van Monique
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
-
- Speurneus
Hoi Rianne, zelf heb ik de luxe dat ik parttime kan werken en de honden hier dus nooit een hele dag alleen zitten. Zou ook geen hond willen als beide fulltime werken
Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het geen volle week is. Wat versta jij onder een hele dag ? Een volwassen hond zou 1 of 2x per week een dagje alleen wel aan kunnen. Zeker als hij voor die tijd en na het werk zijn energie kwijt kan. Als je kan regelen dat hij tussen de middag even kan p&p moet het lukken. Een pup echter is een ander verhaal. Opvoeding en daarbij hoort het zindelijk maken ook, neemt nu éénmaal veel tijd en vooral energie in beslag. Ook een herplaatser heeft dit nodig en zou je zeker in het begin ook geen hele dag alleen kunnen laten is mijn mening. Een buitenhok die ruim genoeg is en een binnenhoek die tochtvrij en droog is is een optie. Ik weet dat meerdere members op dit forum een buitenhok hebben. Een hele jonge pup zou ik persoonlijk liever binnen hebben maar indien gewend is het voor een volwassen hond een prima oplossing. Wellicht reageren ze hier nog op dit forum. Succes met de speurtocht.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)