Slecht in zijn vacht
-
Pandora
- Speurneus

Slecht in zijn vacht
Ramses zit slecht in zijn vacht, heel dun.
Hij glanst wel en lijkt zich verder prima te voelen maar er zijn plekken waar je echt door zijn vacht zo op zijn huid kijkt dus dat lijkt me niet echt goed met de winter in aantocht. Dit is vooral op zijn buik/borst en de binnenkant van zijn dijen, bovenop is het wel ietsje minder dan normaal maar niet dat je er doorheen kijkt. Hij heeft geen uitslag of gekke plekjes en vlooien heeft hij ook niet.
Ik had zelf het idee dat er in de samenstelling van de KIVO iets veranderd was waardoor hij het er niet meer zo goed op doet maar hij krijgt nu al weer een week of drie Bibi en ik zie nog niet echt veel verbetering.
In het begin leek het alsof hij ook wat jeuk had maar inmiddels zie ik hem niet bijzonder veel meer krabben, bijten of likken aan zijn vacht.
Iemand een idee wat ik hem kan geven om zijn jas weer wat dikker te maken?
Hij glanst wel en lijkt zich verder prima te voelen maar er zijn plekken waar je echt door zijn vacht zo op zijn huid kijkt dus dat lijkt me niet echt goed met de winter in aantocht. Dit is vooral op zijn buik/borst en de binnenkant van zijn dijen, bovenop is het wel ietsje minder dan normaal maar niet dat je er doorheen kijkt. Hij heeft geen uitslag of gekke plekjes en vlooien heeft hij ook niet.
Ik had zelf het idee dat er in de samenstelling van de KIVO iets veranderd was waardoor hij het er niet meer zo goed op doet maar hij krijgt nu al weer een week of drie Bibi en ik zie nog niet echt veel verbetering.
In het begin leek het alsof hij ook wat jeuk had maar inmiddels zie ik hem niet bijzonder veel meer krabben, bijten of likken aan zijn vacht.
Iemand een idee wat ik hem kan geven om zijn jas weer wat dikker te maken?
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

poeh, moeilijke vraag. Max krijgt Mera Dog en zijn vacht ziet er goed uit. Heel glanzend, maar zoals je al in je topic schrijft, is het glanzen van de vacht het probleem niet. Misschien dat bepaalde vitamines helpen
...ik weet het niet, natuurlijk. Ik brainstorm een beetje mee
Ik ben benieuwd naar de reactie van andere forumleden om hiervan te leren 
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Hier vind je het topic van Boukje terug:
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=69664" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=69664" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Pandora
- Speurneus

Tja, alleen glanst de vacht van Ramses wel, hij heeft geen roos, hij heeft alleen wat weinig vacht. Ramses krijgt al vlees omdat hij brokken slecht verdraagt.
Ik wil hem best visolie geven maar voor de glans is het niet nodig.
Zijn uitwerpselen zijn prima.
Ik wil hem best visolie geven maar voor de glans is het niet nodig.
Zijn uitwerpselen zijn prima.

-
Els
- Speurneus

-
Zootje
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

De ene labrador heeft een hele dikke ondervacht, bij de andere is dat minder.
Missy heeft echt wol onder de oppervlakte, Lina heeft dat helemaal niet. Toch geeft ze nooit aan het koud te hebben hoor, dus als je je daar zorgen over maakt denk ik niet dat dat hoeft.
De hond heeft de vacht die hij heeft, daar kun je niet zoveel aan veranderen met voer volgens mij.
Missy heeft echt wol onder de oppervlakte, Lina heeft dat helemaal niet. Toch geeft ze nooit aan het koud te hebben hoor, dus als je je daar zorgen over maakt denk ik niet dat dat hoeft.
De hond heeft de vacht die hij heeft, daar kun je niet zoveel aan veranderen met voer volgens mij.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
renate
- Speurneus

-
Pandora
- Speurneus

Dat Ramses een minder volle vacht heeft dan Pandora is voor mij wel normaal maar wat hij op dit moment op zijn lijf heeft zitten is ook voor zijn doen erg dun. Zomaar... zonder een voor mij duidelijke oorzaak en zonder dat hij verder ergens last van schijnt te hebben.
Hij had dus inderdaad al niet zo'n hele dikke Labradorjas maar nu heeft hij echt zo'n dun jasje dat ik denk: Eh... hoe komt dit en wat kan ik er aan doen?
Hij had dus inderdaad al niet zo'n hele dikke Labradorjas maar nu heeft hij echt zo'n dun jasje dat ik denk: Eh... hoe komt dit en wat kan ik er aan doen?

-
Pandora
- Speurneus

Ik voer al bijna drie jaar vlees dus ontgiften zal het niet zijn, denk ikrenate schreef:voer je al lang vlees?
Want anders kan het ook nog van het ontgiften komen.
Daar kunnen ze jeuk van krijgen en kan ook de vacht slecht worden ( dat word na een tijdje weer beter )

-
Nino&Toosje
- Speurneus

http://www.zooplus.nl/shop/honden/voers ... mix/140067" onclick="window.open(this.href);return false;
En Bij blonde honden wordt de neus weer donker.
Zie Toosje
En Bij blonde honden wordt de neus weer donker.
-
renate
- Speurneus

nee dan is het inderdaad geen ontgiftenPandora schreef:Ik voer al bijna drie jaar vlees dus ontgiften zal het niet zijn, denk ikrenate schreef:voer je al lang vlees?
Want anders kan het ook nog van het ontgiften komen.
Daar kunnen ze jeuk van krijgen en kan ook de vacht slecht worden ( dat word na een tijdje weer beter )