Slecht in zijn vacht

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Slecht in zijn vacht

Ongelezen bericht door Pandora »

Ramses zit slecht in zijn vacht, heel dun.
Hij glanst wel en lijkt zich verder prima te voelen maar er zijn plekken waar je echt door zijn vacht zo op zijn huid kijkt dus dat lijkt me niet echt goed met de winter in aantocht. Dit is vooral op zijn buik/borst en de binnenkant van zijn dijen, bovenop is het wel ietsje minder dan normaal maar niet dat je er doorheen kijkt. Hij heeft geen uitslag of gekke plekjes en vlooien heeft hij ook niet.

Ik had zelf het idee dat er in de samenstelling van de KIVO iets veranderd was waardoor hij het er niet meer zo goed op doet maar hij krijgt nu al weer een week of drie Bibi en ik zie nog niet echt veel verbetering.
In het begin leek het alsof hij ook wat jeuk had maar inmiddels zie ik hem niet bijzonder veel meer krabben, bijten of likken aan zijn vacht.
Iemand een idee wat ik hem kan geven om zijn jas weer wat dikker te maken?
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

poeh, moeilijke vraag. Max krijgt Mera Dog en zijn vacht ziet er goed uit. Heel glanzend, maar zoals je al in je topic schrijft, is het glanzen van de vacht het probleem niet. Misschien dat bepaalde vitamines helpen :confused: ...ik weet het niet, natuurlijk. Ik brainstorm een beetje mee :wink: Ik ben benieuwd naar de reactie van andere forumleden om hiervan te leren :)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

In een ander topic (van Boukje) gaat het over hetzelfde "probleempje". Daar wordt vooral vis(olie) geadviseerd.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Hier vind je het topic van Boukje terug:
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=69664" onclick="window.open(this.href);return false;
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Tja, alleen glanst de vacht van Ramses wel, hij heeft geen roos, hij heeft alleen wat weinig vacht. Ramses krijgt al vlees omdat hij brokken slecht verdraagt.
Ik wil hem best visolie geven maar voor de glans is het niet nodig.
Zijn uitwerpselen zijn prima.
Afbeelding
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik geef momenteel Multi vitaminen en mineralencomplex van Groene Os. Even een extra ondersteuning nu het weer zo idioot omslaat. Max heeft vooral op zn borstkas dunne plekjes, ik had het idee dat het aan wisselen van de seizoenen ligt.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Ziva staat ook op KIVO maar heeft hier eigenlijk totaal geen last van... Ze heeft onder haar oksels overal wel een stuk minder maar dat is altijd al zo geweest eigenlijk :)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

De ene labrador heeft een hele dikke ondervacht, bij de andere is dat minder.

Missy heeft echt wol onder de oppervlakte, Lina heeft dat helemaal niet. Toch geeft ze nooit aan het koud te hebben hoor, dus als je je daar zorgen over maakt denk ik niet dat dat hoeft. :)

De hond heeft de vacht die hij heeft, daar kun je niet zoveel aan veranderen met voer volgens mij. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Basco heeft eigenlijk ook hetzelfde. Hij heeft nog steeds weinig haar op zijn buikje en onder zijn oksels is het haar ook heel dun. Voor de rest heeft hij wel een dikke vacht.
ik denk dat je daar niet veel aan kan doen.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Dat Ramses een minder volle vacht heeft dan Pandora is voor mij wel normaal maar wat hij op dit moment op zijn lijf heeft zitten is ook voor zijn doen erg dun. Zomaar... zonder een voor mij duidelijke oorzaak en zonder dat hij verder ergens last van schijnt te hebben.
Hij had dus inderdaad al niet zo'n hele dikke Labradorjas maar nu heeft hij echt zo'n dun jasje dat ik denk: Eh... hoe komt dit en wat kan ik er aan doen? :confused:
Afbeelding
renate
Speurneus
Speurneus

voer je al lang vlees?
Want anders kan het ook nog van het ontgiften komen.
Daar kunnen ze jeuk van krijgen en kan ook de vacht slecht worden ( dat word na een tijdje weer beter )
Pandora
Speurneus
Speurneus

renate schreef:voer je al lang vlees?
Daar kunnen ze jeuk van krijgen en kan ook de vacht slecht worden ( dat word na een tijdje weer beter )
Ik voer al bijna drie jaar vlees dus ontgiften zal het niet zijn, denk ik :wink:
Afbeelding
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

http://www.zooplus.nl/shop/honden/voers ... mix/140067" onclick="window.open(this.href);return false;

En Bij blonde honden wordt de neus weer donker. :) Zie Toosje
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Drinkt Ramses meer dan anders?
Ik heb wel eens begrepen dat bij problemen in het endocrien systeem de vacht dunner kan worden zonder jeuk.
Hier valt b.v. ook de alvleesklier,schildklier en bijnieren onder.
renate
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef:
renate schreef:voer je al lang vlees?
Ik voer al bijna drie jaar vlees dus ontgiften zal het niet zijn, denk ik :wink:
nee dan is het inderdaad geen ontgiften :oops:
Plaats reactie