Als beginner waar een labrador halen?
-
lab-liefhebber
Als beginner waar een labrador halen?
Wij (gezin van 5) hebben nog niet eerder een hond gehad en zouden dolgraag willen zorgen voor een labrador. Maar waar kan je als beginner het beste je eerste hond halen? Een pup kost veel tijd en voor een beginner als ik erg lastig denk ik. Bij asielhonden en herplaatsers zit er vaak een geschiedenis aan vast, maar toch lijkt mij een herplaatser een meer veiliger keus voor een beginner. Of zie ik dat verkeerd? 
-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
en dan natuurlijk Cor zijn startpagina
http://labrador.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
veel plezier
-
jessica
- Speurneus

- Contacteer:
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Voordeel van een herplaatser is dat die al enigermate opgevoed en zindelijk is.
Nadeel is dat je andermans opvoeding (sfouten?) overneemt.
Het is een persoonlijke keuze. Een herplaatser kan een schot in de roos zijn waar je jarenlang een geweldige hond aan kunt hebben.
Ga eens wat sites van (goede!!!!!) fokkers af (via Cor's startpagina) en kijk of een van hen misschien een herplaatser heeft. En anders de verschillende asiels.
Wees uiterst voorzichtig met marktplaats, dat is niet aan te raden omdat je dan aan zoveel dingen moet denken om te beoordelen of e.e.a. zuiver op de graat is, dat ik het een beginner zeker niet zou aanraden.
Succes met je zoektocht naar een leuke hond.
Nadeel is dat je andermans opvoeding (sfouten?) overneemt.
Het is een persoonlijke keuze. Een herplaatser kan een schot in de roos zijn waar je jarenlang een geweldige hond aan kunt hebben.
Ga eens wat sites van (goede!!!!!) fokkers af (via Cor's startpagina) en kijk of een van hen misschien een herplaatser heeft. En anders de verschillende asiels.
Wees uiterst voorzichtig met marktplaats, dat is niet aan te raden omdat je dan aan zoveel dingen moet denken om te beoordelen of e.e.a. zuiver op de graat is, dat ik het een beginner zeker niet zou aanraden.
Succes met je zoektocht naar een leuke hond.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
lab-liefhebber
Ik weet dat pups kopen via Marktplaats niet verstandig is (broodfokkers etcetc), maar waar zou je op moeten letten bij een wat oudere labrador, zoals deze bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/397160542" onclick="window.open(this.href);return false; . Ik hou zelf ook absoluut niet van Marktplaats (alleen die naam al, marktplaats voor honden brrr) maar niet alles wat erop staat kan toch fout zijn.
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Er wordt gevraagd naar een ervaren hondenbaas, jullie zouden de 3e baas worden en ze zoeken een rustige omgeving voor een waakse labrador. Lijkt me een hond met gebruiksaanwijzing en niet echt geschikt om mee te beginnen. Maar dat is mijn mening 
Ik zou als je meer voelt voor een herplaatser (en daar is zeker wat voor te zeggen) contact opnemen met de NLV. Daar doen ze al een soort voorselectie zodat je dat zelf niet hoeft te doen. Veel succes!
Ik zou als je meer voelt voor een herplaatser (en daar is zeker wat voor te zeggen) contact opnemen met de NLV. Daar doen ze al een soort voorselectie zodat je dat zelf niet hoeft te doen. Veel succes!
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
lab-liefhebber