Jones is behoorlijk ziek

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
LoveLab

Jones is behoorlijk ziek

Ongelezen bericht door LoveLab »

Toen ik vanochtend om kwart over 5 beneden kwam lag er een briefje voor me klaar dat Jones overgegeven had op de bank, dat manlief het meeste al had opgeruimd.

Ik loop altijd eerst naar de keuken en dan pas naar de woonkamer en toen ik daar het licht aanmaakte schrok ik me rot.. Overal lag kots... Echt overal.. Omdat het zo vroeg was vond ik het niet zo gek dat Jones niet opstond, maar nu keek hij me niet eens aan.. Ik heb de boel opgeruimd, snel met m naar buiten gegaan, daar deed ie 2 plasjes en liep uitzichzelf weer naar huis.

Zul je net zien dat ik vandaag echt de deur uit moest voor het werk, ben dus direct vertrokken om zo snel mogelijk weer terug te zijn. Zelfs mijn man bood al aan om naar huis te komen, omdat hij zich zorgde maakte omdat Jones echt niet zichzelf was.. Omdat ik om half 10 weer thuis zou zijn, hoefde dat van mij niet, Echt prettig werken was het niet, maar ben blij dat ik met mijn werk veel vanuit huis kan doen.

Thuis aangekomen lagen er weer 4 hoopjes spuug, erg schuimig, met her en der een grassprietje. Jones nam wel de moeite om uit z'n mand te komen dus dat vind ik dan weer een goed teken.

Ik heb de substantie die hij vanochtend uit gespuugd heeft uit de prullenbak gehaald en ik heb geen idee wat het is. In eerste instantie lijkt het op zijn kauwbot ( farm food) maar het is niet zacht, maar rubber achtig. ( zie foto misschien heeft iemand van jullie enig idee wat het zou kunnen zijn...) Zijn ontlasting is ook erg raar, geen diarree, maar ( sorry voor de omschrijving!) maar heel lichtbruin, zacht en wederom schuimig.

Afbeelding

Omdat hij blijft spugen heb ik net de DA gebeld en met hun afgesproken om hem om het uur een heel klein beetje boullion te geven, maar dit laat hij staan, wat al niks voor Jones is. Mocht in de loop van de dag niet beter worden, moet ik m toch even laten zien.. En onlasting en de witte substantie meenemen die hij als eerst uitgekotst heeft..

Ben blij dat ik nu thuis ben om m in de gaten te houden.. Hij is zichzelf echt niet.. Vind t zo zielig en stiekem maak ik me best een beetje zorgen.. Hij heeft dit nooit, vandaar dat mijn man ook zo reageerde...

Maar goed, mocht het niet gaan, vertekken we dus alsnog vanmiddag naar de DA..

Arm ventje...
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

das toch dat bot hoor, stukken afgeknaagt en in 1x doorgeslikt, door de maagsappen wordt het heel gummy

ik ben juist wat kleinere botten gaan geven hierdoor en dat hielp
al me kinders uitgevlogen
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke »

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
Beterschap Jones, hopelijk knap je snel op en hoef je niet naar de DA..
Anita Straalman

Ongelezen bericht door Anita Straalman »

Ja het is moeilijk te zien op de foto maar het lijkt inderdaad wel op dat stuk bot..

Iig héél veel beterschap!
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

het lijkt inderdaad wel dat bot dat eruit gekomen is, hou het toch maar goed in de gaten, ik zou toch sowieso naar de DA gaan voor de zekerheid
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Vast en zeker dat kauwbot. :?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
LoveLab

speurneus carola schreef:das toch dat bot hoor, stukken afgeknaagt en in 1x doorgeslikt, door de maagsappen wordt het heel gummy

ik ben juist wat kleinere botten gaan geven hierdoor en dat hielp
Ik weet het niet.. Hij spuugt wel vaker een stukje bot op, voor m'n gevoel is dit anders. Zou t ook zomaar wel kunnen zijn hoor...

Maar ik vraag me dan af waar ie zo ontzettend ziek van is.. Hij heeft nu een half uur niet gespuugd en ligt echt voor dood op z'n kussen.. Er kan gelukkig nog een kwispel vanaf, maar meer ook niet..

Ik hou het nog even in de gaten en anders ben ik zo bij de DA. Ik vind het zo naar om hem zo te zien, normaal is het een dier vol levenslust, maar nu is het echt een hoopje ellende...

Is toch mijn hondje he...
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

ik zou echt niet talmen als hij echt zo ziek is meteen naar de DA, misschien is niet alles eruit
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Arme Jones,misschien toch goed om ff de D.A te raadplegen.
Heel veel sterkte!!
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

mijn ervaring is met onverteerbare dingen dat het maagzuur overuren draait, en daar kunnen ze knap misselijk van worden, plus dat een ontsteking dan natuurlijk dubbel zwaar is een pijnlijke plek in de maag en dan veel maagzuur

meestal wordt dat een accuute maagontsteking waar ze echt ziek van kunnen zijn uitdroging is dan ook snel gebeurt want nix houden ze binnen ook geen water. toch ff da op zoeken miss
al me kinders uitgevlogen
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Niet langer wachten, dat stuk bot meenemen en naar je da gaan. Als nog niet alles eruit is is het zaak om zsm bij je da terecht te komen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Els schreef:Niet langer wachten, dat stuk bot meenemen en naar je da gaan. Als nog niet alles eruit is is het zaak om zsm bij je da terecht te komen.
idd als er een stuk in de darmen kliert dan kan het een obstructie worden.
beter 1 keer te veel als te weinig naar de da.(maar miss.ben ik te voorzichtig geworden :oops: ) ik was vorig jaar bijna te laat en had bijna geen roef meer gehad :( (was geen obstructie maar een infectie)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
LoveLab

Om 13.15 uur kunnen we terecht.

Ik hoopte dat de situatie zich enigzins verbeterd had, omdat ie al een uur niet meer gespuugd had en lag te slapen, maar inmiddels heeft ie weer 3 keer gespuugd.

We stappen zo de auto in en dan gaan we. Ik zal dat rare witte ding ( wat waarschijnlijk dat bot is, maar ik vind het zo'n gek ding...) meenemen...

De bouillon die ik voor m gemaakt heb staat nog steeds onaangeroerd in de gang, das geen goed teken voor onze Jones..
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ja, het kan ook heel goed een maag/darm infectie zijn. Begint meestal met veelvuldig braken en hondsberoerd zijn. Zou wel even naar de DA gaan, want door het vele braken en niet drinken kan hij snel uitdrogen. De DA kan ook medicijnen geven tegen de misselijkheid. Vaak knappen ze dan snel op en gaan ze weer drinken. Ik zou zeker voor het weekend nog naar de DA gaan. Met dit soort dingen moet je niet te lang wachten. Beterschap! :groteknuffel:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Anca
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anca »

Jakkes, niets is zo erg als een ander ziek is en jij er niks aan kan doen :(

Heel veel succes zo bij de DA!
Groetjes Anca

Afbeelding
Plaats reactie