Ten eerste likt hij al een aantal dagen aan zijn pootje, wat ontstoken lijkt te zijn.
En vanochtend om 6 uur hoorde ik hem braken in zijn bench. Naar beneden gegaan en zijn benchkleed vervangen door een schoon benchkleed (wat ik gisteren nog gewassen had). Hij had nu stukjes hout uitgebraakt, hij heeft gisteren ook weer wat takjes in zijn bek gehad met het wandelen.
Toen ik 2 uur later uit bed kwam zag ik dat zijn ogen wat dik waren. Ik heb dit al eens eerder meegemaakt. Toen dacht ik dat het een insectenbeet was en heeft hij een spuitje gehad bij de DA tegen allergische reactie.
Nu wou ik het eerst eens even aankijken. Maar zijn kop ging steeds meer opzwellen, in rap tempo.
Ik verwacht dat het een allergische reactie is op het wasmiddel waar ik zijn kleed gisteren mee uitgewassen heb. Want verder is er in die 2 uurtjes vanochtend niets geweest waar hij op zou kunnen reageren.
Omdat de zwelling zo erg werd dat hij meer op een Chow Chow leek dan op een Labrador, ben ik met hem naar de DA geweest.
Hij heeft weer een spuitje gehad tegen de allergie en hopelijk trekt het nu snel weg (zie nu nog geen verschil en hij heeft jeuk).
Meteen naar zijn teentje laten kijken. Een ontstoken nagelriem. Hier heeft hij een antibioticakuur voor gekregen en ik moet hem 2x daags in een Biotex-badje zetten met zijn poot.
Heeft iemand daar nog tips voor? Want ik ben momenteel alleen en krijg hem echt niet alleen in een badje....
Ik heb hem zojuist een Biotex-badje gegeven samen met mijn moeder en dat ging al erg moeizaam!
Zo ziet hij er nu uit, echt heel sneu