hap uit kussentje

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Linnie

hap uit kussentje

Ongelezen bericht door Linnie »

Gisteravond liep Guus opeens super mank, ik schrok me rot. Wat blijkt, z'n voetkussentje is kapot. Het is niet echt een snee, meer een hap eruit. We spoelen dit nu met afgekoeld gekookt water en zout. Net met uitlaten had ik een plasticzakje en sok bij hem aangedaan maar die liep hij eraf.
Gister was z'n wondje heel lichtroze en nu is het wel wat donkerder. Hij liep buiten ook iets beter dan gister (heb geen wandeling gemaakt nu natuurlijk).
Moet ik hiermee naar de DA? Tis niet ontstoken ofzo.

Alvast bedankt!
Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

als je twijfelt ALTIJD naar de DA gaan zou ik zeggen :wink:
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
Labje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Labje »

De DA kan hier vaak ook niets meer aan doen, hoor.
Bieke had 2 weken terug een snee in het voetkussentje van haar rechterachterpoot en een paar dagen later had ze last van haar linkerachterpootje. Daar was de huid van een voetkussentje zomaar aan het loslaten, leek wel een soort blaar.
Met het pootje met de snee moest ze even in de biotex. Even de assistente van de DA gebeld, waarbij ik even Dermiel kon halen. Zalf op basis van honing, bevordert de genezing.
Daarna een babysokje aan, en voor naar buiten aan allebei achterpootjes een schoentje.
Als je denkt dat het goed schoon is, niet meer in de biotex, want dan blijft het zacht. Het kan wel ruim een week duren, hoor.
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

En niet in een badje met zout water, denk ik zo?
Dat lijkt me erg prikken in een open wondje.
Biotex, of zoals mijn DA aanraadt Robijn..
Geen idee waarom, zou ie aandelen hebben?
:wink:

Hechten kan alleen meteen na de verwonding.
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Linnie

Bedankt voor de reacties :klasse:

Had gister geen soda of biotex in huis, vandaar dar ik een klein beetje zout heb gebruikt. Maar hij merkt er niks van want hij is druk bezig met het eten van een hele hand met brokjes ;)

Heb ook de da gebeld en mocht idd zalf op komen halen. Daarnaast adviseerde ze om na het uitlaten zijn pootje even schoon te spoelen, omdat hij dus echt niet van z'n sokkie af kan blijven.

Moet zeggen dat 'ie wel veel beter loopt ten opzichte van vanochtend :) arm beessie, de langere rondes gaan nu even niet door voor hem :(
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Hoe is het nu met Guus?
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

had je honger? :lol:

Gelukkig gaat het nu beter met Guussie
Linnie

Lopen gaat alweer stukken beter, die zalf werkt als een trein! :) thanx for asking :)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Fijn dat het alweer beter gaat :D
Plaats reactie