Afgelopen weekend viel het me op dat Yosca een bultje heeft op haar achterpoot. Hard, 1x1 cm, niet pijnlijk en zat vast aan het bot leek het. Ik heb het even in de gaten gehouden, maar omdat het niet minder werd, vanmorgen maar even langs de DA. Tja ... die stak er een naaldje in en haalde er wat slijmerigs uit .. ze kon zo geen cellen zien en dacht dus nog niet aan een tumor, maar wat wel?? Ze wist het niet. Ze gaat het monstertje aan haar baas laten zien en zou me vandaag nog terug bellen.
Ik ben na afloop met Yosca een heerlijke wandeling gaan maken. Daar had ik al 3 weken geen tijd voor gehad door omstandigheden hier thuis .. en madam kan wel met een paar grammen minder. We hebben genoten .. 2 uur door het Kralingse bos gesjouwd, zonder een mens te zien. Yosca ligt nu voor pampus .. en ik hoop dat het thuis zo gaat dat ik dit weer met regelmaat kan doen!!
En nu wachten op het telefoontje van de DA.
Bultje op de linkerachterpoot
-
yosca
- Middelgrote hondenneus

Bultje op de linkerachterpoot
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
-
ursulinda
Hallo Anneke,
Onze Luuk heeft dit ook. Ze hebben er toen een biopsie van genomen en zijn we in het dierenhospitaal in Utrecht geweest. Daar konden ze er geen verklaring voor vinden omdat er geen tumorweefsel in zat en luuk niet mank (meer) liep. Vermoedelijk hebben ze er tijdens de biopsie voldoende weefsel weggehaald waardoor hij er geen last meer van had. De DA in Utrecht dacht eraan dat hij in het verleden een trauma heeft opgelopen omdat er wel wat splintertjes van het bot af waren en daarvoor in de plaats was bindweefsel gekomen. Wij hebben het advies meegekregen het in de gaten te houden op groei of mank lopen van Luuk en zodra dat gebeurt, moet de bult en de teen (want daarboven zit de bult) door een orthopedisch chirurg worden verwijderd.
Ben benieuwd hoe het met Yosca is. Sterkte.
gr. Ursulinda en een poot van Luuk
Onze Luuk heeft dit ook. Ze hebben er toen een biopsie van genomen en zijn we in het dierenhospitaal in Utrecht geweest. Daar konden ze er geen verklaring voor vinden omdat er geen tumorweefsel in zat en luuk niet mank (meer) liep. Vermoedelijk hebben ze er tijdens de biopsie voldoende weefsel weggehaald waardoor hij er geen last meer van had. De DA in Utrecht dacht eraan dat hij in het verleden een trauma heeft opgelopen omdat er wel wat splintertjes van het bot af waren en daarvoor in de plaats was bindweefsel gekomen. Wij hebben het advies meegekregen het in de gaten te houden op groei of mank lopen van Luuk en zodra dat gebeurt, moet de bult en de teen (want daarboven zit de bult) door een orthopedisch chirurg worden verwijderd.
Ben benieuwd hoe het met Yosca is. Sterkte.
gr. Ursulinda en een poot van Luuk