Jakkie, een teek......

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Ineke P

Jakkie, een teek......

Ongelezen bericht door Ineke P »

Even een vraagje:
Hoe halen jullie een teek eruit bij de hond? Ik ontdekte net een rozige teek bij Remy.....help!!!!! Hij is al wat groter en vastgezogen. Dus waarschijnlijk zit ie er al en tijdje. Eigenlijk durf ik hem er niet zo uit te trekken. Mijn man komt vanmiddag pas laat thuis..... :( :?
Ik denk dat ik zo maar even naar de dierenwinkel een tekentang/pincet ga halen. Hebben jullie de hond hierna nog behandeld? Hoop a.u.b. niet dat ie Lyme krijgt..... :oops:
LoveLab

Ongelezen bericht door LoveLab »

Met de tekentang, draaien en erop letten dat alle pootjes er uit zijn! Als je trekt, trek je alleen de kop eruit en dan blijven de pootjes achter!

Ik maak daarna het wondje altijd schoon met een beetje alcohol, nooit op de teek doen!!!
Irene
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Irene »

Hoi,

niet draaien, alleen trekken. :wink:
Groetjes van Irene en lebbers van Bono en Sem.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Idd recht er uit trekken. Kan met een tekentang, maar ik heb van de DA een "tekenkoevoet", heel klein dingetje wat nog makkelijker te gebruiken is. Succes :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
kris

Ongelezen bericht door kris »

met een tekentang kun je hem dr zo uittrekken! Daarna eventueel schoon maken met wat alcohol, het kan zijn dat je daarna een bultje ziet waar de teek heeft gezeten dat had Sem ook en volgens de da zag je dat vaker na een tekenbeet. Wij behandelen Sem nu altijd met anti teken spul en dat doet zn werk goed.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

esmoezie schreef:Idd recht er uit trekken. Kan met een tekentang, maar ik heb van de DA een "tekenkoevoet", heel klein dingetje wat nog makkelijker te gebruiken is. Succes :)
Heb ik ook, nou makkelijker kan niet en het kan eigenlijk niet fout gaan! Ideaal!
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Wij hebben ook zo'n koevoetje, werkt makkelijk.. Ik durfde het eerst ook niet, maar sinds we bij het bos wonen moet ik wel ;-) Opening onder de teek schuiven, wij draaien wel een beetje (tegen de klok in) en trekken dan tegelijkertijd zeg maar.

Niet te bang zijn als je hem er niet helemaal uit krijgt, als het koppie blijft zitten.. dat zweert er vanzelf uit ;-) Maar uiteraard wel proberen hem er in 1 keer uit te halen :-)
Je kan het daarna wat ontsmetten met alcohol, dus niet als de teek er nog op zit.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Ineke P

Bedankt voor de reactie!
Heb net zo'n koevoetje gehaald, maar de teek is al te groot. Dus toch maar wachten tot manlief thuis is. Durf het zelf niet met de handen te doen.... :?
Ineke P

Lees net dat dat koevoetje ook geschikt is voor grotere teken... :confused:
Dus het moet toch kunnen. Maar die ondeugende boef wil ook met geen mogelijkheid stil zitten. :D
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Je hebt van die rode tangetjes met witte (het zijn net 2) bekjes die plaats je zover mogelijk over de teek dan een paar keer rechtsom draaien en voorzichtig omhoog halen meestal heb je hem dan helemaal. :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ineke P schreef:Lees net dat dat koevoetje ook geschikt is voor grotere teken... :confused:
Dus het moet toch kunnen. Maar die ondeugende boef wil ook met geen mogelijkheid stil zitten. :D
ik heb 2 maten koevoets, maar je moet de teek zo dicht mogelijk op de huid beetpakken, dus zou toch moeten lukken
dat stilzitten is voor onze hondjes idd het grootste probleem
ik moet het bij Keo altijd supersnel doen, voordat hij in de gaten heeft wat ik eigenlijk van plan ben.... de slimmerik :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Ik heb ook 2 maten, maar over het algemeen gebruik ik alleen de kleinste!
Je plaatst de koevoet idd zo dicht mogelijk op de huid (dus NIET tussen kop en lijf van de teek he...). Over het algemeen groeit z'n koppie niet hard mee hoor :wink:
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:D :D ik zie het al voor me :D een gigantische koevoet (weet dat ze klein zijn :wink:
en dan de hond die niet blijft zitten! :evil: gek he :lol: :lol: :lol:

Is het gelukt!!! :?
snap je wel hoor, ik vind het ook smerige dingen :mad:
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annamaria »

Ik heb de tickkey aangeschaft, maar sinds ik hem heb hebben ze gelukkig nog geen teek gehad. Ik weet dus niet of hij werkt, maar hij lijkt mij wel makkelijk.
Afbeelding
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
Ineke P

Nou, de teek is eruit. Hij was al heel groot en mijn mannetje heeft hem met een ander soort tekenpincetje er uit gehaald. Het was volgens hem een fluitje van een cent!
Plaats reactie