Slechte ontlasting

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Slechte ontlasting

Ongelezen bericht door liesjeb »

Inmiddels zijn wij ongeveer een mand geleden overgestapt op kvv vanwege het vermoeden van een gluten-/kippenallergie. In het begin van Farmfood (vanwege gebrek aan een extra vriezer en dit verkrijgbaar was in kleine hoeveelheden in de buurt).
Inmiddels hebben wij een bestelling bij Lotgering geplaats en ontvangen. Daar staat ze nu ongeveer een week op.
Haar ontlastig is soms prachtig! maar soms helaas ook niet.... Het eerste deel is dan meestal stevig en het laatste deel wat dunner (meestal zoals vla...) Het is dan ook lichter van kleur..
Maar nu, is Dizzy ook een labje die wel eens ontlasting eet van andere honden... Helemaal met dit koude weer! Hoogstwaarschijnlijk van brok-honden. Zitten daar nog resten in, waar zij dus zo op kan reageren en weer slechte ontlasting krijgt?
Ik neem nu serieus in overweging om een muilkorf voor haar een te schaffen... want zo kom ik er nooit achter waarom ze soms weer slechte ontlasting heeft :?
Of moet ik toch denken aan een ander ziektebeeld? (giardia ofzoiets?)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Het zou idd heel goed van de drollen van andere honden kunnen komen. Een muilkorf is dan een goede oplossing. Je kan dan gelijk het verschil zien :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Hier ook een muilkorf gekocht voor Keira die gaat als ze los is ook er vandoor om .....en vervolgens flink aan de dunne is :evil: Tara blijft keurig in de buurt en heeft nergens last van :) en ze eten beide energique :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Heb je van Lotgering een pakket genomen, of heb je meerdere smaken? Het kan best zijn dat ze op bijv. pens beter reageert dan op eend of op vis. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

we hebben 2 smaken genomen bij Lotgering, maar voeren op dit moment constant dezelfde ;) Juist om dingen uit te sluiten...
Vandaag had ze weer een prachtige drol gelegd! Toch maar eens gaan kijken voor een muilkorf denk ik... Vind het alleen zo jammer dat dit misschien noodzakelijk is :(
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
karinjosee

Ongelezen bericht door karinjosee »

een muilkorf hoef je maar een week te gebruiken,dan zie je of er verschil is.mijn lab reageert heel heftig op voer,Hills kip rijst of kip rijst van de natuurwinkel werkt alleen bij hem.Wat is trouwens kvv,ik lees dat steeds.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

karinjosee schreef:een muilkorf hoef je maar een week te gebruiken,dan zie je of er verschil is.mijn lab reageert heel heftig op voer,Hills kip rijst of kip rijst van de natuurwinkel werkt alleen bij hem.Wat is trouwens kvv,ik lees dat steeds.
KVV staat voor kant en klaar vers vlees; op http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je hierover meer te weten komen.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
karinjosee

Ongelezen bericht door karinjosee »

Dus dat is kvv.In de 2 dagen dat ik op dit forum ben al zoveel geleerd.Toen ik joe 7 jaar geleden kvv gaf werd hij daar zo ziek van dat hij o.a. aan een infuus moest.Maar hij is extreem gevoelig met voedsel.
Plaats reactie