berkenteerolie
-
- Speurneus
berkenteerolie
Heeft iemand dit wel eens gebruikt?? Ik vond het op internet toen ik wond voetzooltje googelde...
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

Re: berkenteerolie
hoi, nog geen ervaring ermee.mullermariska schreef:Heeft iemand dit wel eens gebruikt?? Ik vond het op internet toen ik wond voetzooltje googelde...
Iemand ervaring?
maar ook van plan het eens te proberen ivm mijn lab, met hele slechte verzorgde pootjes. en daardoor scheurtjes in de kussentjes en zowiezo dunne kussentjes. momenteel gebruik ik vetramil (wondzalf op honing basis)
en vaseline of uiercreme.
-
- Speurneus
Verder niemand die het weleens heeft gebruikt?
Iz d'r pootje gaat nu de goeie kant op. Dus het blijft hier in de kast
Iz d'r pootje gaat nu de goeie kant op. Dus het blijft hier in de kast

- bubbles
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
Els schreef:Jawel, er ligt hier wel een tube, maar ik kies meestal liever voor tea tree olie ipv berkenteer. Het stinkt zo.

Maar werkt tea tree olie ook voor wondjes op de voetzooltjes??

-
- Speurneus
bubbles schreef:Nou... ik had eens per ongeluk berkenteer shampoo gekocht, ik dacht aan berken...![]()
Kwam er pas achter toen ik haar lekker aan het inschuimen was, oooo, dat heb ik geweten, het hele huis stonk ernaar, Bubje incluis![]()
Er stond wel op hoe geweldig goed dit voor de huid is.......

-
- Speurneus
Ik gebruik tto bijna overal voor. En met dit weer smeer ik de voetzooltjes voor de zekerheid in met zuurvrije vaseline als we naar buiten gaan, thuis goed afspoelen en aanstippen met de olie. Als de wond nog open is geen vaseline smeren hoor.mullermariska schreef:Els schreef:Jawel, er ligt hier wel een tube, maar ik kies meestal liever voor tea tree olie ipv berkenteer. Het stinkt zo.Heb het flesje nog niet opengemaakt gelukkig!!
![]()
Is zo'n luxe schoen niet een tijdelijke oplossing voor jullie? Bij natteneuzen en dursydog te verkrijgen.

Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
- Speurneus
Ik heb er de laatste paar dagen sanoderm opgedaan. Dat had ik nog van haar hotspot over. Daardoor is het heel snel dicht gegaan. Vaseline heb ik er wel op gedaan toen het open wasEls schreef:Ik gebruik tto bijna overal voor. En met dit weer smeer ik de voetzooltjes voor de zekerheid in met zuurvrije vaseline als we naar buiten gaan, thuis goed afspoelen en aanstippen met de olie. Als de wond nog open is geen vaseline smeren hoor.mullermariska schreef:Els schreef:Jawel, er ligt hier wel een tube, maar ik kies meestal liever voor tea tree olie ipv berkenteer. Het stinkt zo.Heb het flesje nog niet opengemaakt gelukkig!!
![]()
Is zo'n luxe schoen niet een tijdelijke oplossing voor jullie? Bij natteneuzen en dursydog te verkrijgen.

Nu doe ik alleen nog een schoentje aan buiten en verder smeer ik niks.
Thanks voor de tips en info!!

-
- Kleine hondenneus
Ik heb ooit via internet een potje zalf gekocht waarin berkenteerolie zat. Dit voor een kapotte voetzool. Het spul heeft super gewerkt. Ik weet alleen nu even niet hoe het heet en ik zit op mijn werk dus kan het potje er niet bij pakken.
Ik heb het besteld bij iemand die vooral zaken leverde rondom pups en bevallingen.
Het rook wel appart en zag eruit als een soort cement. Maar de kapotte voetzool was er wel snel mee genezen. De zalf legde een soort laagje op de kapotte plek
Ik heb het besteld bij iemand die vooral zaken leverde rondom pups en bevallingen.
Het rook wel appart en zag eruit als een soort cement. Maar de kapotte voetzool was er wel snel mee genezen. De zalf legde een soort laagje op de kapotte plek
ondertussen ben ik voor mijn lab opzoek gegaan naar de berkenteer olie,
dit omdat haar pootjes / kussentjes echt niets kunnen hebben en regelmatig openliggen (heb haar hafl verwaarloosd overgenomen)
het stinkt verschrikkelijk, de hond vind het ook wat minder prettig door dat het beetje bijt op open wonden (het is ook ontsmettend) maar ik zie nu al verbetering, ook smeer ik het op haar ellebogen omdat ze daar 'doorlig plekjes' heeft.
dit omdat haar pootjes / kussentjes echt niets kunnen hebben en regelmatig openliggen (heb haar hafl verwaarloosd overgenomen)
het stinkt verschrikkelijk, de hond vind het ook wat minder prettig door dat het beetje bijt op open wonden (het is ook ontsmettend) maar ik zie nu al verbetering, ook smeer ik het op haar ellebogen omdat ze daar 'doorlig plekjes' heeft.
-
- Speurneus
-
- Speurneus

Ze is nu helemaal van haar kapotte oren af!!!