Action is inmiddels 8,5 jaar. Nu had hij altijd al rare ondertandjes maar nu lijkt het wel of ze erg hard slijten. Zijn wel heel erg kort. Ik zal proberen een foto er van te maken.
Ik vind hem nog zo jong voor slijtage aan zijn tanden. Herkennen jullie dit ?
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
als honden veel met tennisballen spelen (of airkongs) gaat het sowieso heel erg hard. Maar bij maup zien die tandjes er ook erg raar uit... het is net of ze helemaal in het tandvlees zakken ofzo..
Heb net even bij Missy gekeken (hele flyball geschiedenis met tennisballen ) maar haar ondertanden zien er nog gewoon uit hoor. En van haar hoektanden is alleen het puntje wat gesleten.
Tip over die tennisballen: nieuwe ballen eerst wassen in de wasmachine. Dan is de coating die het slijten veroorzaakt eraf. Bij oude ballen waarmee getennist is hoeft dat niet, daar is door het spelen die coating er meestal al vanaf.
Maar hun tanden slijten net als die van mensen wel in de loop van hun leven. Misschien bij de ene hond harder dan bij de andere?
Max zn tandjes zijn ook flink gesleten, wat ik idd wijt aan de tennisballen. Zn hoektanden zijn het ergst aangetast, maar zn ondertandjes nog niet zo heel erg.
sbientje schreef:nee de kleine ondertandjes slijten niet echt met de tennisballen, omdat ze die ook volgens mij helemaal niet gebruiken haha..
Dat denk ik ook niet Sbien. Action loopt ook (bijna) nooit met een (tennis)bal o.i.d. in zijn bek, dus daar kan het niet van komen. Slijtage blijkt dus niets met zijn leeftijd te maken te hebben. Gelukkig kan hij zijn botten e.d. nog goed verwerken.
Tis gewoon een mooie jongen als hij maar niet gaat lachen
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Toosje heeft het ook , ik denk van de jerrycans.
Ik vind het zelf behoorlijk , maar volgens de dierenarts ziet hij veel erger bij honden op die leeftijd.
ik heb geen senior maar wel een DH en die heeft sinds een half jaar al bijna geen voortandjes meer
Bij onze komt het waarschijnlijk omdat zijn tanden "zachter" zijn dan normaal volgens onze DA ( dit komt in zijn geval waarschijnlijk door het door fokken ).
Max zijn kleine tandjes gingen op een gegeven moment scheef staan.
Hij is er zelfs een of twee kwijtgeraakt.
Ook zijn hoektanden stonden op latere leeftijd wat scheef.
Maar zijn hoektanden zijn nooit echt afgesleten.
Venus word eind maart alweer 13 en zij heeft een gebit zonder tandsteen en bijna spierwit. Wel is het wat afgesleten met name haar snijtandjes, maar dit had ze al voordat ze op 8 jarige leeftijd bij mij kwam. Van het knabbelen aan haar voetjes van de stress/pijn, wat ze nu bijna niet meer doet.