De tanden van een senior

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
rimanime
Speurneus
Speurneus

De tanden van een senior

Ongelezen bericht door rimanime »

Action is inmiddels 8,5 jaar. Nu had hij altijd al rare ondertandjes :D maar nu lijkt het wel of ze erg hard slijten. Zijn wel heel erg kort. Ik zal proberen een foto er van te maken.
Ik vind hem nog zo jong voor slijtage aan zijn tanden. Herkennen jullie dit ?
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

ja... helaas eigenlijk want Cooper wordt in mei pas 4 :wink:. Zijn tanden zijn al heel vroeg aan het slijten, zeker zijn hoektanden heel erg...
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als honden veel met tennisballen spelen (of airkongs) gaat het sowieso heel erg hard. Maar bij maup zien die tandjes er ook erg raar uit... het is net of ze helemaal in het tandvlees zakken ofzo..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Heb net even bij Missy gekeken (hele flyball geschiedenis met tennisballen :wink: ) maar haar ondertanden zien er nog gewoon uit hoor. :D En van haar hoektanden is alleen het puntje wat gesleten.

Tip over die tennisballen: nieuwe ballen eerst wassen in de wasmachine. Dan is de coating die het slijten veroorzaakt eraf. Bij oude ballen waarmee getennist is hoeft dat niet, daar is door het spelen die coating er meestal al vanaf.

Maar hun tanden slijten net als die van mensen wel in de loop van hun leven. Misschien bij de ene hond harder dan bij de andere? :confused:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Lucky is inmiddels 12,5 jaar oud.

Sinds kort heb ik ontdekt dat Lucky zijn voortandje aan de bovenkant weg is :confused: en het tand ernaast is al voor de helft korter (is niet aan het rotten).

Heb geen idee waardoor het kwam. Een paar maandjes terug keek ik voor het laatst naar zijn tanden toen waren ze nog gewoon. Geen rotte tanden ofzo.

Binnenkort laat ik de tandjes maar eens nakijken door de dierenarts.

Buddy's tanden waren gewoon. Niet meer mooi wit natuurlijk en de hoektanden waren niet meer puntig.
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Max zn tandjes zijn ook flink gesleten, wat ik idd wijt aan de tennisballen. Zn hoektanden zijn het ergst aangetast, maar zn ondertandjes nog niet zo heel erg.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nee de kleine ondertandjes slijten niet echt met de tennisballen, omdat ze die ook volgens mij helemaal niet gebruiken haha..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ol is 7 jaar en 2 maanden en bij haar is alles nog prima in orde (hout vasthouden).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

sbientje schreef:nee de kleine ondertandjes slijten niet echt met de tennisballen, omdat ze die ook volgens mij helemaal niet gebruiken haha..
Dat denk ik ook niet Sbien. Action loopt ook (bijna) nooit met een (tennis)bal o.i.d. in zijn bek, dus daar kan het niet van komen. Slijtage blijkt dus niets met zijn leeftijd te maken te hebben. Gelukkig kan hij zijn botten e.d. nog goed verwerken.
Tis gewoon een mooie jongen als hij maar niet gaat lachen :D
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Toosje heeft het ook , ik denk van de jerrycans.
Ik vind het zelf behoorlijk , maar volgens de dierenarts ziet hij veel erger bij honden op die leeftijd.
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Bubbles krijgt korte ondertandjes. En ze pakt nooit iets wat niet eetbaar is. 'T zal toch de leeftijd zijn.
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

ik heb geen senior maar wel een DH en die heeft sinds een half jaar al bijna geen voortandjes meer :(
Bij onze komt het waarschijnlijk omdat zijn tanden "zachter" zijn dan normaal volgens onze DA ( dit komt in zijn geval waarschijnlijk door het door fokken ).
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Max zijn kleine tandjes gingen op een gegeven moment scheef staan.
Hij is er zelfs een of twee kwijtgeraakt.
Ook zijn hoektanden stonden op latere leeftijd wat scheef.
Maar zijn hoektanden zijn nooit echt afgesleten.

Maggie heeft nog een vrij goed gebit.
Veensje

Ongelezen bericht door Veensje »

Venus word eind maart alweer 13 en zij heeft een gebit zonder tandsteen en bijna spierwit. Wel is het wat afgesleten met name haar snijtandjes, maar dit had ze al voordat ze op 8 jarige leeftijd bij mij kwam. Van het knabbelen aan haar voetjes van de stress/pijn, wat ze nu bijna niet meer doet.
Plaats reactie