Wat kan dit zijn?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wat kan dit zijn?

Ongelezen bericht door jeltje »

Ons labradorteefje is 15,5 week oud en toen ze vandaag lekker op mijn schoot lag te slapen voelde ik iets van nattigheid door mijn broek wat ook nog eens heel erg stonk, echt een vislucht. Het was geen plas of poep maar wat dan wel. Zyva is de hele dag al wat van slag, ze heeft vandaag overgegeven en ook heeft ze diarree. Toen we net thuis waren heb ik een tissue over haar vulva gehaald en daar was wat bloed op te zien!!! Het kan toch niet dat ze op deze leeftijd al loops is? Ze is nog zo jong en ook nog eens heel klein voor haar leeftijd. Ze weegt nog niet eens 10 kilo, het is echt nog een ukkie. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn, kan een pup van 15 weken al loops zijn?
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Toen je het over de vislucht had, dacht ik nog dat zij haar anaalkliertjes had leeg geduwd, dat stinkt idd, maar is, hoewel ongebruikelijk, niet iets om je zorgen over te maken.

Echter bloed uit haar vulva, dat bevalt me niks, misschien toch vaginitis (vagina-ontsteking) toch maar eventjes met je DA bellen.
Afbeelding
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat het haar anaalkliertjes zijn geweest. Toen ik net weer met een tissue wilde kijken bleek dat er in die tissues een heel vaag rood tekeningetje te zitten wat ik eerder dus voor bloed had aangezien. Echt stom hè, ben dan ook nog eens echt blond ook nog. Dus bloed bij haar vulva heeft ze gelukkig niet. Een verklaring kan dan inderdaad haar anaalklieren zijn, had ik niet aan gedacht. Komt dit doordat ze aan de diarree is en daardoor het vocht uit die klieren niet kwijt kan? Moet ik hier nu iets mee doen of niet? Weet van de hond van mijn zus dat ze daar regelmatig mee naar de dierenarts moeten om die klieren uit te laten knijpen.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

anaalklier vocht is bij mijn weten vrij helder van kleur, soms wat gelig/bruinig, maar nooit rood? Ik weet het niet, maar zo'n jonge pup die in zijn slaap de anaalklier leegknijpt, aan de diarree is en spuugt... ik zou toch even de dienstdoende arts raadplegen :(
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

jeltje schreef:Bedankt voor je reactie. Ik denk inderdaad dat het haar anaalkliertjes zijn geweest. Toen ik net weer met een tissue wilde kijken bleek dat er in die tissues een heel vaag rood tekeningetje te zitten wat ik eerder dus voor bloed had aangezien. Echt stom hè, ben dan ook nog eens echt blond ook nog. Dus bloed bij haar vulva heeft ze gelukkig niet. Een verklaring kan dan inderdaad haar anaalklieren zijn, had ik niet aan gedacht. Komt dit doordat ze aan de diarree is en daardoor het vocht uit die klieren niet kwijt kan? Moet ik hier nu iets mee doen of niet? Weet van de hond van mijn zus dat ze daar regelmatig mee naar de dierenarts moeten om die klieren uit te laten knijpen.
Nee hoor, het komt naw omdat ze zich echt slecht voelt, door de diarree en het overgeven.
Waar je wel wat mee moet doen is de diarree, en met name het overgeven.
Jouw meiske is nog klein, en kan snel uitgedroogd raken, daarbij moet je eigenlijk wel weten wat de oorzaak is, deze kan heel onschuldig zijn (bijv iets verkeerds gegeten) maar ook heel gevaarlijk (bijv een darmobstructie) en van alles ertussen in.

Het bloed komt van de diarree, doordat zij moet persen springen er bloedvaatjes, en dan zie je helder bloed bij de ontlasting, of op een tissue idd.

Als je meiske nog eet en drinkt, zij nog levendig is en als haar temperatuur nog goed is (niet hoger dan 38.5) dan kun je tot morgenvroeg wachten, is dat niet het geval, moet je toch echt nog even contact opnemen met de DA
Afbeelding
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ze slaapt vandaag wel heel veel, maar als ze wakker is, is ze wel goed levendig. Ook eet en drinkt ze gewoon goed gelukkig. Zyva heeft donderdagavond paardenpoep gegeten die haar niet goed gevallen is. Ze heeft toen 's nachts overgegeven in de bench en gisterenmiddag kreeg ze diarree. Echt waterdun. Vanochtend heeft ze nog een keer overgegeven en vandaag heeft ze 1 x normale ontlasting gehad en daarna nog een keer waterdunne. Tussen die 2 laatste ontlastingen in, dus de vaste en de dunne poep, lag ze dus bij mij op schoot te slapen en had ze die vieze stank vloeistof op mijn broek. Nogmaals, ze heeft dus geen bloed gehad, dat was een rode afdruk die in de tissue gedrukt stond en die ik voor bloed had aangezien.
Maar dat anaalvocht kunnen ze dus zomaar in hun slaap laten lopen? Is het dan goed zo, of moet ik daar toch nog mee naar de dierenarts om uit te laten knijpen?
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

paardenpoep kan erg gevaarlijk zijn voor je hond,de poep zelf niet maar als een paard net ontwormt is zit dat gif ook in de poep en dat is erg giftig voor je hond.
ik zou zeker met een pup even langs de da gaan vandaag.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Een pup met volle anaalklieren ?? Ik ga met mijn voorgangers mee. Neem het zekere voor het onzekere en laat je kleintje door een DA controleren. Alles is nog heel gevoelig en broos. Ik persoonlijk zou geen risico nemen.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

rimanime schreef:Een pup met volle anaalklieren ?? Ik ga met mijn voorgangers mee. Neem het zekere voor het onzekere en laat je kleintje door een DA controleren. Alles is nog heel gevoelig en broos. Ik persoonlijk zou geen risico nemen.
Het kan... Daan heeft het ook een keer als pup gehad, maar dat stonk niet naar vies maar gewoon alsof hij in poep had liggen rollen :kots:
Ik zou geloof ik ook wel even de DA raadplegen, liever een keer te veel dan te weinig (en naar mijn weten wordt ontlasting van paardenpoep harder ipv diarree)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Zijn vanmiddag naar de dierenarts geweest en we hebben medicijnen gekregen voor een maag- darminfectie. Het zou vanaf morgen al beter moeten gaan met haar. Ze heeft vandaag heel veel overgegeven en nog steeds diarree. Ze was in 48 uur maar liefst 7 ons afgevallen. Voor een pup van nog geen 10 kilo best veel natuurlijk. Overgegeven heeft ze sinds vanmiddag niet meer gedaan, wel nog steeds diarree maar dat zou morgen ook beter moeten gaan. Hopelijk knapt ze nu snel op. Ze slaapt nog steeds meer dan anders maar is als ze wakker is toch wel gewoon levendig en ook heeft ze gewoon eetlust maar komt alles wat ze eet er weer meteen uit. Vanavond is haar eten er in gebleven gelukkig. Bedankt voor jullie meedenken.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Heel veel sterkte met jullie pupje. Hopelijk slaat de medicatie snel aan.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Heel veel beterschap, hopelijk voelt ze zich snel weer beter!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Hoe gaat het nu met Zyva?
Groetjes van Erna
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Lief dat je het vraagt. Het gaat een stuk beter met Zyva. Ze heeft sinds gisterenmiddag niet meer overgegeven en gisterenavond voor het laatst diarree gehad. Ik had voor de zekerheid vannacht de wekker gezet om haar naar buiten te doen, maar dat werd niet gewaardeerd door mevrouw. Ze keek me echt aan alsof ze wilde zeggen hoe ik het in mijn hoofd haalde om haar midden in de nacht wakker te maken!! Ze wilde de bench niet eens uitkomen. Geen hoge nood dus gelukkig. Heb haar toch even buiten gezet maar daar had ze dus helemaal geen behoefte aan. Goed teken dus. Eten doet ze ook goed, had er vanochtend alleen wel moeite mee om haar een half tabletje tegen de diarree te geven. Ze eet normaal gesproken alles dus had het gewoon zo gegeven, maar ze spuugde het pilletje meteen weer uit. Toen verstopt in een stukje rodiworst, nou die ging gretig naar binnen, rodiworst op, pilletje weer uitgespuugd. Toen maar verstopt in een stukje banaan, is ze ook gek op. Banaan lekker doorgeslikt, pilletje kwam er weer uit. Wat een schurk hè? Het was gewoon knap dat ze het voor elkaar kreeg. Uiteindelijk is het gelukt door het pilletje in te smeren met de kongpasta voor puppy's, lijkt een beetje op pindakaas. Dit keer likte ze dit gretig van mijn vingers en bleef het pilletje er in gelukkig. We hebben inmiddels weer een klein blokje gelopen, heb haar wel aan de riem gehouden zodat ze niks van de grond kon eten. Ik heb nog voor 2 dagen anti-braakpillen gekregen en voor 8 dagen medicijnen voor de diarree.
Zyva krijgt 5 dagen Royal Canin brokken en 2 dagen KVV. Als een hond ziek is kun je dan op die dagen beter brokken geven of beter KVV. Zelf neig ik naar KVV omdat me dat makkelijker verteerbaar lijkt, of maakt dat niet uit? Wat zouden jullie doen?
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Ik zou KVV geven en dat pilletje: bekje open pilletje helemaal achterin de keel bekkie dicht dan moet ze wel slikken :wink:
Groetjes van Erna
Plaats reactie