PUTTE - Het landgoed Putse Moer bij Putte lijkt zo langzamerhand een Bermudadriehoek voor honden te worden. Al minstens twaalf honden zijn spoorloos verdwenen na een uitstapje op het landgoed, dat gedeeltelijk in België en gedeeltelijk in Nederland ligt. Hun baasjes verdenken de boswachter van het landgoed ervan dat hij hun honden doodgeschoten heeft of vergiftigd.
De beschuldigde boswachter wijst de verdachtmakingen krachtig van de hand. "Ze moeten hun honden beter aan de leiband houden. Dan kunnen ze ook niet weglopen."
Honden
Het landgoed Putse Moer heeft een lugubere reputatie bij hondenbezitters uit Putte. Er zouden al minstens twaalf honden spoorloos verdwenen zijn.
Vergiftigd of doodgeschoten, vermoedt Ruud Backx. Ook Ed Cloeckaert, Jacques Hermie en Cornelis Warnaar denken dat. Alle vier menen ook te weten wie daar verantwoordelijk voor is: boswachter Jef Heeren of anders diens zoon Johan, die net als zijn vader op het grensoverschrijdende landgoed woont.
Backx is onlangs zelf twee honden kwijtgeraakt. Zwerfhonden die hij na een tijd- en geldrovende procedure bij allerlei instanties uit Turkije had meegenomen. „Speelse honden, maar ze deden geen vlieg kwaad. Ze waren veel beweging gewend, dus liet ik ze vaak lekker hollen op de Kalmthoutse Heide, maar ook in de bossen achter mijn huis aan de Bosweg, die aan het landgoed Putse Moer grenzen. Daar gingen ze ook weleens de terreingrens over. Ik zag daar totaal geen kwaad in, tot ze op een dag niet meer terugkwamen.”
Hondenbezitters al gauw dat hij niet de enige was wiens hond niet meer terugkwam na een uitstapje op het landgoed. „Het punt is alleen dat we geen harde bewijzen hebben dat ze worden afgeknald of vergiftigd. We hebben ook geen kadavers. Daarom doet de politie er ook niets tegen. Ik heb mijn honden wel als vermist opgegeven, maar kreeg te horen dat de politie niet in actie komt voor vermiste dieren.”
Boswachter
Boswachter Jef Heeren van het landgoed Putse Moer wijst de beschuldigingen aan zijn adres en dat van zijn zoon Johan verontwaardigd af.
„Hoe durven ze! Dit laat ik me niet zomaar zeggen. Ze hebben geen enkel bewijs en ze moeten nu echt heel goed gaan oppassen of ik doe ze een proces aan.”
Heeren sr. ontkent ten stelligste ooit een hond te hebben doodgeschoten, laat staan dat hij er minstens twaalf heeft neergeknald zoals Ruud Backx en andere hondenbezitters uit Putte denken. „Ik ben inmiddels gepensioneerd. Nu mag ik niet eens meer schieten, maar ook toen ik nog wel officieel boswachter was, heb ik nooit op een hond geschoten. Dat is ook nergens voor nodig. Als ik loslopende honden op ons terrein aantref, wat helaas best vaak voorkomt, vang ik ze en breng ik ze naar het dierenasiel of het politiebureau.”
Nou ik vind het ook wel verdacht. Kunnen ze de tuin van die man niet eens omspitten?
Sbien ,het is toch niet in de buurt waar toen die Dexter is verdwenen?
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005 Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Wil enCo schreef:Nou ik vind het ook wel verdacht. Kunnen ze de tuin van die man niet eens omspitten?
chester bedoel je? nee dat was ergens anders volgens mij
Zolang er geen bewijzen zijn houdt het op. Hoort men geregeld schieten daar? Want met een geweer (boswachters hebben een geweer immers) schieten maakt best veel geluid hoor.
Als de honden vergiftigd zijn zouden ze toch terug richting hun baas proberen te gaan.
Gevangen genomen en elders heengebracht? Dat zou ook na te vragen moeten zijn.
Heel raar verhaal dit. Maar ik zou mijn hond er niet meer zonder toezicht laten lopen in ieder geval. Mijn honden gaan eigenlijk nooit uit het zicht. Dan kunnen ze ook niet verdwijnen toch?
Wil enCo schreef:Nou ik vind het ook wel verdacht. Kunnen ze de tuin van die man niet eens omspitten?
chester bedoel je? nee dat was ergens anders volgens mij
Dat was in het Drents Friese Wold volgens mij.
Als je je hond bij je houd heb je dit soort ellende niet, vind het weer wel rot voor de kwijtgeraakte honden, wie weet wat daar mee gebeurt is
Overigens wordt de boswachter weer eens in een slecht daglicht gesteld in zo'n artikel.
Eigenlijk is die hondeneigenaar er zelf schuld aan - als hij zijn honden zomaar laat rondrennen zonder toezicht, toch?
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<
Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008 Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Wil enCo schreef:Het gaat hier wel over minstens 12 honden He!
En als elke keer die zelfde boswachter in het verhaal voorkomt?
Peter R de Vries maar eens inschakelen?
Zou dat een hondenliefhebber zijn? Het lijkt me meer een kattenmens, of vergis ik me nu zo?
Als ik de goede Jef Heeren voor me heb die in deze omgeving woont dan is dat zeker een hondenliefhebber een bekende labrador fokker onder de naam de Apporteur een van zijn top honden was multi kamp Philipstown Artaban.Een fokker die ook met zijn honden werkt.
In het verleden heb ik wel gehoord dat in t grensgebied gewoon honden opgepakt werden door buitenlanders waarvan ze vermoede dat deze in kennels terecht kwamen voor de broodfok.