Miep heeft spuitdiarree

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Miep heeft spuitdiarree

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Onze bijna 5 maanden jonge Miep heeft sinds gisteravond spuitdiarree. In haar voeding is niets veranderd (royal canin maxi junior), ook haar gedrag van vandaag was bijna als normaal. Blij en levendig maar wel meer en langere dutjes tussendoor. Eetlust is normaal en ze drinkt ook gewoon.
Laatste ontworming was nog geen 3 weken geleden.
Ze heeft gistermiddag een klein beetje ijs buiten van de grond geknabbeld (geen strooizout) maar dat heb ik meteen gestopt.

Heb al veel gelezen over giardia, hoop niet dat dit het is.
Wat kan ik het beste doen, even aankijken en wat rijst voeren oid of naar de DA?
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Zolang ze niet sloom is, niet de hele dag slaapt en geen koorts heeft (hoger dan 38,5) dan kun je het wel aanzien. Ze moet wel voldoende blijven drinken. Ik zou de eerste 2 dagen haar voer halveren, en verdeeld over meerdere kleine porties (4-6) per dag aan haar geven. Als het dan beter gaat kun je de hoeveelheid gaan opbouwen naar de normale hoeveelheid. Ik voer bij spuitdiarree altijd het gewone voer. De eerste dag vasten en dan kleine porties, daarna opbouwen. Al met al duurt het wel een dag of 5, want het is ws een maag/darmvirus en dat moet het lichaam toch overwinnen. Op deze manier bouwen ze weerstand op, net als kleine kinderen :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
ursulinda

Ongelezen bericht door ursulinda »

Als Luuk aan de diaree is, stoppen wij altijd de brokken en geven hem wat gekookte witte rijst met het kookvocht. Geen zilvervliesrijst want dat werkt laxerend. Zo krijgt hij toch vocht binnen en het vocht van rijst en witte rijst is licht verteerbaar, dus zacht voor maag en darmen. Dan is het meestal de volgende dag al een stuk minder. Zodra de ontlasting vaster wordt, doen we dan wat brokken bij de rijst en zo tot het weer goed is. Het natuurlijk zijn dat het ijs toch wat vies is geweest en je hond gevoelig hierop reageert. Houd het in ieder geval goed in de gaten en bij twijfel altijd even de dierenarts bellen.
gr. Ursulinda
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

is ze niet aan het wisselen? Ze kan er dan 1 hebben in geslikt en dan komt er in de meeste gevallen diarree
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bedankt voor de reacties! Ik maak me natuurlijk meteen vreselijk zorgen; is toch m'n eerste :D

Ze is begonnen met wisselen, heb alleen nog geen tandje terug kunnen vinden. Misschien heeft het inderdaad daarmee te maken.

Toch zo even naar het inloopspreekuur. Ik wilde haar temperatuur opnemen maar helemaal nergens een thermometer te vinden...

Ze is gelukkig nog steeds zo blij als een aap :)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

En hoe is het vandaag met Miep? Gaat het weer beter?
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Mijn pupje heeft op 8 weken oude leeftijd Giardia gehad en dat is later meerdere keren terug gekomen helaas. Maar spuitpoep past niet echt bij Giardia hoor. Dan zie je vaker wat dunne ontlasting, breiig, geel en het stinkt heel erg. Misschien heeft ze iets van de grond gegeten? of een virusje?

Witte rijst met gekookte kip, helpt vaak wel goed hoor. Komt vast weer goed!
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Gisteren langs de DA geweest. Miep had heel iets verhoging 39,5.
Volgens DA inderdaad gewoon een virusje of ze reageerde heftig op het ijs dat ze heeft binnen gekregen.
Nu dus aan de witte rijst/kip (tot Mieps grote vreugde).
Ontlasting was vandaag ook al iets vaster en ging niet de hele dag door.

Nah, paniek om niks dus aan mijn kant :roll:
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Ach beter het zekere voor het onzekere nemen toch.
Plaats reactie