Diaree en vaak poepen
Diaree en vaak poepen
Onze Milo doet het heel goed, alleen afgelopen 2 dagen heeft hij 1x in de bench gedaan, waarschijnlijk hebben we hem niet gehoord. Gisteren mindere poepdag, aleen vanaf gisteravond tot vanmorgen de hele nacht poepen! Was een gedeelte dun maar geen spuitpoep! met wat vast.Wat knap is dat hij telkens ging piepen, en liet ik hem uit en hij deed zijn behoefte en ik beloonde hem. Hij ging weer in de bench en verder met zijn onrustig slaapje. ( en ik ook was al heel voorzichtig op de bank gaan liggen. Ijskoud want ik wilde niet op en neer lopen)
Onze vraag: zou dit kunnen door de kou buiten/huis??? Hij doet zijn behoefte buiten , maar het is natuurlijk wel koud voor een pup van 8 weken. Misschien snel een likje ijs/sneeuw?
Voor de komende nacht heb ik iets bedacht, een opvangbak voor de wasmachine gevuld met zand, deze zet ik binnen neer zodat hij niet naar buiten hoeft.
Onze vraag: zou dit kunnen door de kou buiten/huis??? Hij doet zijn behoefte buiten , maar het is natuurlijk wel koud voor een pup van 8 weken. Misschien snel een likje ijs/sneeuw?
Voor de komende nacht heb ik iets bedacht, een opvangbak voor de wasmachine gevuld met zand, deze zet ik binnen neer zodat hij niet naar buiten hoeft.
sorry maar dat vind ik een beetje raar, hij doet zijn behoefte buiten maar je gaat voor de komende nacht een soort van kattenbak vullen?? Ze zijn niet van suiker he?
. Misschien heeft hij sneeuw gehapt ofzo of een virusje maar je hond kan echt wel tegen deze temperaturen. Gewoon goed opletten: behoefte doen en weer naar binnen :wink:

-
- Middelgrote hondenneus
Hoi, ik heb precies het zelfde met mijn pup van bijna 8 weken. OP zich doet hij het goed, maar de ontlasting wordt steeds dunner en ben er de afgelopen nachten ook 3x keer uitgeweest omdat hij moest poepen. Ik dacht ook aan de sneeuw, dat het misschien daardoor kwam. Maar ik ga toch maar even voor de zekerheid naar DA zo voor de feestdagen.

-
- Speurneus
met deze sneeuw moeten jullie goed uitkijken dat buikje kan dat niet aan zou voorlopig binnen op een krant doen ze zijn zo vatbaar die kleintjes en hebben zo diaree en anders heel ff buiten en buikje lekker droog wrijven maar de sneeuw is echt de boosdoener

-
- Speurneus
pedigree kan inderdaad een oorzaak zijn, vaak is het ook stress, de verandering van omgeving, missen van moeders, broers en zusjes krijgen ze bijna standaard een dagje diaree van, geen paniek is normaal.
ook het eten van steentjes en andere vreemde voorwerpen allemaal oorzaken waar kleine pups diaree van krijgen.
buiten natuurlijk de echte ziektes, zoals een zware maag/darminfectie of pravo of parasieten.
in deze tijd toch ff naar de da, meestal is een pilletje al voldoende, maar beter nu dan straks met de kerstdagen
ook het eten van steentjes en andere vreemde voorwerpen allemaal oorzaken waar kleine pups diaree van krijgen.
buiten natuurlijk de echte ziektes, zoals een zware maag/darminfectie of pravo of parasieten.
in deze tijd toch ff naar de da, meestal is een pilletje al voldoende, maar beter nu dan straks met de kerstdagen
al me kinders uitgevlogen
We zijn gister 24 dec. naar de da geweest (niet voor zijn diarree) maar de da heeft hem even bekeken en alles was helemaal super. Hij is in 2 wkn 1,7 kilo aangekomen. We hebben Milo ipv 4 x eten 6x eten (kleinere porties) geven in combinatie met rijst. Tot gister ging het goed. Gister weer terug gegaan op 4x eten, nu is het weer wat dunner. Volgens de da gaat het goed met Milo en zolang hij eet en lekker speelt (levendig is) hoeven wij ons geen zorgen te maken!!!! We laten hem lekker buiten plassen, poepen en spelen, maar kijken goed uit met sneeuw. Soms erg lastig want hij hapt toch in de sneeuw.(ook al laten wij hem eerst drinken).
Ik vraag me nog wel af hoeveel water mag een pup van 9 wkn op een dag?????
Ik vraag me nog wel af hoeveel water mag een pup van 9 wkn op een dag?????

-
- Speurneus
denk dat je wat hoeveelheid drinken betreft je al heel snel vergist.
Ik heb het namelijk eens bijgehouden met een litermaat omdat Mexx echt naar ons idee 3 liter weg dronk.
Achteraf bleek het net aan een liter te zijn wat hij dronk maar omdat het veel kleine slokjes zijn lijkt het heel erg veel.
Zou je bij Milo ook eens kunnen proberen dan heb je er een beetje meer kijk op.
Verder betreft de diaree, hier hetzelfde.
Zo ziet het er prima uit en zo is het dun, snap er geen bal van.
Ik heb het namelijk eens bijgehouden met een litermaat omdat Mexx echt naar ons idee 3 liter weg dronk.
Achteraf bleek het net aan een liter te zijn wat hij dronk maar omdat het veel kleine slokjes zijn lijkt het heel erg veel.
Zou je bij Milo ook eens kunnen proberen dan heb je er een beetje meer kijk op.
Verder betreft de diaree, hier hetzelfde.
Zo ziet het er prima uit en zo is het dun, snap er geen bal van.
-
- Speurneus
Wij geven meer het rijstennat en heel soms witte rijst. Dit op advies van de da. De da heeft niets gezegd over hondenrijst.!!!!???
Maar wij zelf denken dat het van de sneeuw komt, omdat het de ene x normaal is en de andere keer dun. Milo hapt veel sneeuw, ondanks dat hij voordat hij naar buiten gaat water krijgt. Het voer dat wij Milo geven is Carocroc kip/rijst. Heeft iemand hier ervaring mee en kan de hond daar later last van krijgen? We hebben dit mee gekregen van de fokker.
Maar wij zelf denken dat het van de sneeuw komt, omdat het de ene x normaal is en de andere keer dun. Milo hapt veel sneeuw, ondanks dat hij voordat hij naar buiten gaat water krijgt. Het voer dat wij Milo geven is Carocroc kip/rijst. Heeft iemand hier ervaring mee en kan de hond daar later last van krijgen? We hebben dit mee gekregen van de fokker.
-
- Speurneus
laika schreef:met deze sneeuw moeten jullie goed uitkijken dat buikje kan dat niet aan zou voorlopig binnen op een krant doen ze zijn zo vatbaar die kleintjes en hebben zo diaree en anders heel ff buiten en buikje lekker droog wrijven maar de sneeuw is echt de boosdoener

Poepen prima nu!!!!!!
Met de ontlasting gaat het nu enkele dagen prima, mooie vaste drollen!
Zien er goed uit.
Verder doet onze kanjer het prima, in de bench, uit de bench, spelen en eten gaat goed.
Iedereen bedankt voor de tips!
Zien er goed uit.
Verder doet onze kanjer het prima, in de bench, uit de bench, spelen en eten gaat goed.
Iedereen bedankt voor de tips!

Misschien nog een beetje een late reactie, maar las je berichtje en was heel herkenbaar. Onze Floor heeft toen ze nog klein was (nu inmiddels alweer 10 maanden) veel last gehad van diarree. 's Nachts moest ze om het uur wel naar buiten, ze sliep bij ons op de slaapkamer aangezien we gelijkvloers wonen, en gaf gelukkig wel netjes aan wanneer ze weer op springen stond. Maar gaat op een gegeven moment ook opbreken om iedere keer weer je bed uit te moeten midden in de nacht, in de kou.
Wij zijn toen een aantal keer bij de da geweest maar niets hielp. Uiteindelijk moesten wij ontlastig verzamelen en na onderzoek bleek ze parasieten te hebben. We hebben toen medicijnen meegekregen en na twee dagen was alles over. Daarnaast zijn we van Carocroc (mintgroene zak) overgestapt naar Champ (http://www.champ-europe.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Een witte herder fokster hier bij ons in de buurt (Bollenstreek) verkoopt dit en zagen direct verschil. Floor moest eerst vaak en veel poepen, maar na de overstap op dit voer moest ze maar twee keer op een dag en waren compacte drolletjes. Wat we nu ook sinds een paar maanden geven is vers vlees van Carnibest. We geven Floor standaard 1 worst in de week, verdeeld over 2 tot 3 maaltijden (dus de worst in tweeen of drieen delen). Wanneer ze wat dunnere ontlasting heeft als ze een brokkendag heeft halen we gelijk een worst uit de vriezer. Wanneer ze vlees heeft gegeten zie je namelijk direct verschil. Is echt zo super voor de hond!
Wilde je dus alsnog even meegeven dat je bij twijfel uiteraard altijd moet overleggen met je da, maar hebben bij Floor gezien dat de keuze voor de voeding ook heeel belangrijk is. Wij hebben er een vrolijker hondje door gekregen en haar vacht is ook veel glanzender en gezonder geworden. Heb nog nooit een labrador gezien hier in de buurt die zo glanst als onze Floor
Succes verder en hoop dat ik je nog wat extra info heb kunnen geven.
Wij zijn toen een aantal keer bij de da geweest maar niets hielp. Uiteindelijk moesten wij ontlastig verzamelen en na onderzoek bleek ze parasieten te hebben. We hebben toen medicijnen meegekregen en na twee dagen was alles over. Daarnaast zijn we van Carocroc (mintgroene zak) overgestapt naar Champ (http://www.champ-europe.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Een witte herder fokster hier bij ons in de buurt (Bollenstreek) verkoopt dit en zagen direct verschil. Floor moest eerst vaak en veel poepen, maar na de overstap op dit voer moest ze maar twee keer op een dag en waren compacte drolletjes. Wat we nu ook sinds een paar maanden geven is vers vlees van Carnibest. We geven Floor standaard 1 worst in de week, verdeeld over 2 tot 3 maaltijden (dus de worst in tweeen of drieen delen). Wanneer ze wat dunnere ontlasting heeft als ze een brokkendag heeft halen we gelijk een worst uit de vriezer. Wanneer ze vlees heeft gegeten zie je namelijk direct verschil. Is echt zo super voor de hond!
Wilde je dus alsnog even meegeven dat je bij twijfel uiteraard altijd moet overleggen met je da, maar hebben bij Floor gezien dat de keuze voor de voeding ook heeel belangrijk is. Wij hebben er een vrolijker hondje door gekregen en haar vacht is ook veel glanzender en gezonder geworden. Heb nog nooit een labrador gezien hier in de buurt die zo glanst als onze Floor

Succes verder en hoop dat ik je nog wat extra info heb kunnen geven.