Vreselijk geschrokken...............

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Vriend !!

Vreselijk geschrokken...............

Ongelezen bericht door Vriend !! »

Ik moet het even kwijt....

Onze vriend (pup 15 weken) zat twee daagjes niet helemaal lekker in zijn velletje en hij werd steeds rustiger.
Woensdag vond ik hem overdag al TE rustig, maar savonds was hij wel lekker aan het spelen en hij had ook al zijn eten op gegeten die dag.
Gisterenochtend was hij nog rustiger en bleef alleen maar op zijn kussen liggen. Bij het uitlaten ging hij alleen maar zitten en ik kreeg hem met geen mogelijkheid zover dat hij met mij mee ging, dus dan maar weer naar binnen.

In de middag vertrouwde ik de boel echt niet meer, want hij wilde ook niet meer eten, dus toen maar de dierenarts gebeld en ik kon meteen terecht. In de wachtkamer had hij behoorlijk lopen spugen en daarna ging het al weer een stukje beter met hem. Dus ik dacht toen: Goh er heeft dus toch iets dwars gezeten.

De dierenarts heeft alles gevoeld en nagekeken, maar kon niets vinden, want alles was in orde. Hij dacht dat het een infectie was, want hij had wel koorts en heeft hem een antibioticum spuitje gegeven.

Bij thuiskomst ging Vriend op zijn kussen liggen en kwam er niet meer vanaf.

Ik ben continu bij hem gebleven en op een gegeven moment stopte hij dus met ademen..... :shock:
Ik riep zijn naam en schudde hem een beetje en gelukkig ging hij toen weer verder met ademen.

Kan je net zien, ik was alleen thuis met mijn zoontje en gelukkig kwam de buurman de krant halen, dus ik vroeg hem of hij bij Vriend wilde blijven, zodat ik mijn zoontje naar bed kon brengen.

In dat kwartiertje (was heel snel met zoontje naar bed brengen :) ) was Vriend weer drie keer weggevallen en dat ik beneden kwam rolde hij helemaal zijn ogen weg.

Ik heb meteen de dierenarts gebeld, MAAR DIE HAD GEEN TIJD, WANT WAS AAN HET OPEREREN EN ZOU MIJ BELLEN ALS HIJ KLAAR WAS :evil: , daar kon ik het mee doen. En hij heeft nu nog steeds niet gebeld.
Dus toen maar een andere dierenarts gebeld en daar kon ik meteen terecht. Bij aankomst stonden ze al met de deur open, op ons te wachten.

Vriend bleek nog hogere koorts te hebben. Ze hebben bloed afgenomen en een rongenfoto gemaakt. Op de foto was niks te zien (gelukkig) maar bepaalde bloedwaardes waren niet goed en te laag. Het eiwitgehalte bijvoorbeeld, maar dat kon komen omdat hij zoveel gespuugd had (smiddags en savonds) Ook zijn witte en rode bloedcellen waren veel te laag en volgens haar duidde dat dus op een ontsteking.

Het was zo erg met hem, dat ze hem dus niet mee durfde te geven, mee naar huis en ze wilde hem zelf mee naar huis nemen zodat hij goed in de gaten gehouden kon worden. Hij zou ook nog een infuus krijgen en een prikje om de koorts te laten zakken.

God wat een leegte als je dan thuiskomt, maar wel een fijn gevoel dat hij in goede handen is.
Ik heb bijna niet geslapen afgelopen nacht en ben heel erg brak.

Vanochtend werd ik netjes gebeld, dat het weer beter met hem gaat en dat ik hem kon halen.

Wat een geweldig geluid is dat blaffen dan op zo'n moment dat je binnen komt en je hoort hem boven iedereen uit. :verliefd1:

Vriend is weer thuis !!!!!!!!!!!!!!!!! :D :verliefd1: :D :verliefd1:

Hij slaapt al de hele ochtend, maar dat vind ik logisch na zo'n heftige dag en nacht.

Wat kan een mens toch schrikken. En zo merk je wel weer, hoe snel je aan zo'n beesie gehecht raakt, want ik heb me toch een pot staan janken.

:D :cry:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

jeetje dat is schrikken! Weet je inmiddels al waar dit zo plots vandaan is gekomen?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Amai dat is schrikken! Gelukkig gaat het al beter met Vriend! En ja, goed ook dat je snel bij die andere DA terecht kon!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Gelukkig dat het weer beter gaat met Vriend, maar wat zal je je rot geschrokken zijn.
Weet je eigenlijk wat het geweest is?
Beterschap.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Echt schrikken zoiets! Waar zou die ontsteking moeten zitten waar Vriend zo'n last van heeft?

Gelukkig dat hij nu weer thuis is en het beter gaat. :D

Geen beste beurt voor je DA overigens. :? Zelfs al ben je bezig laat je iemand in nood niet zo hangen, hadden ze je gelijk door moeten verwijzen vind ik. Beterschap voor Vriend hoor. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Vriend !!

Ongelezen bericht door Vriend !! »

Bedankt alvast voor de lieve berichten.

Ja ik ben me dood geschrokken en nee, geen beste beurt van de dierenarts, maarja tis gebeurt en daar kan je niets meer aan doen, denk ik dan maar. Het belangrijkste is dat Vriend zich nu al weer wat beter voelt.

Ontsteking weten ze niet precies waar, omdat alles goed was, alleen de bloedwaardes dus niet. Ze DENKEN dat het met maag/darmen te maken heeft, wegens het spugen en toen hun voelden aan zijn buik, begon hij te piepen. (deed hij niet smiddags bij de andere dierenarts)

Hij wilde nu net zelfs al weer naar buiten, niet in de achtertuin, dat was te min :D , maar echt naar buiten.... Dus het gaat weer helemaal de goede kant op!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Fijn dat ie hard opknapt, komt vast snel weer helemaal in orde dus. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Miep »

Wat een schrik zeg en dat de DA dan geen tijd heeft sjonge wat een sukkels heb je er toch bij zeg. Gelukkig dat Vriend aan het opknappen is
Groetjes van Erna
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Pfff jeetje wat een verhaal!!
Maar gelukkig is alles weer goed gekomen!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Sterkte, ik hoop dat Vriend gauw weer helemaal opknapt!
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Krijg er gewoon kippenvel van, wat vreselijk zeg. Gelukkig dat hij nu weer aan het opknappen is. Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude en ben jij snel over de schrik heen, want dat zal niet mee vallen.
Jitske-Esther

Ongelezen bericht door Jitske-Esther »

kan ik geloven dat je dan schrikt.
hou hem maar goed in de gaten dat ie niet terug hervalt als je niet weet wat het geweest is
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

jeetje dat is schrikken zeg hoop dat hij n u de goede kant op gaat en gauw beter is
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Jemig als je er niet bij was geweest zeg.....

Beterschap Vriend
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Oh jemig, wat erg zeg!

En wat fijn dat het nu weer goed gaat!
Plaats reactie