struviet in urine puppy

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

struviet in urine puppy

Ongelezen bericht door hobie »

Ik heb de uitslag van Tipsy haar urine onderzoek: ze heeft geen blaasinfectie, maar wel heel veel struviet kristallen in haar urine. Mijn dierenarts sprak van eventueel van voedsel veranderen, maar de dierenarts van de fokker (ik heb gebeld) zegt dat het een infectie moet zijn, dat daardoor ze die kristallen heeft en raad een kuur antibiotica aan.
De fokker sugereert ook als ik verander van eten, ze krijgt nu Orijen brokken, van dan ineens over te schakelen naar BARF, niet naar speciale voeding van de dierenarts.
Nu weet ik het niet meer, als twee dierenartsen elkaar tegenspreken.
Ik ga denk ik zeker nog achter een derde opinie gaan.
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ik denk dat je in de zenuwen bedoelt Joeki
maar ik ben het met de dierensrts eens van de fiokker geef een ab en niet zo snel veranderen van voer(maar dat is mijn mening) sterkte met alles
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Struviet wordt veroorzaakt door een bacterie die ook vaak verantwoordelijk is voor blaasonsteking. Dus ik zou ook kiezen voor AB kuurtje.
En veranderen van voer alleen als je dat zelf wilt, want het lijkt me niet echt nodig. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door hobie »

Vorige week had ik de indruk dat ze lichte blaasontsteking had, was daarvoor dat ik haar urine had laten onderzoeken. Is die nu vanzelf overgegaan ondertussen? Of moet ze toch nog antibiotica krijgen, ik geef ook liever geen medicatie als het niet nodig is.
Ik denk dat ik gewoon verder doe met haar voer en mij grondig ga inlezen over vers voer, ik ben er van overtuigd dat het beter is, maar ik er natuurlijk wel genoeg over weten om het volledig goed te doen.
Plaats reactie