Raar plekje ooglid
-
Santhos
Raar plekje ooglid
Santhos heeft een plekje op zijn onderste ooglid,een donkerbruin soort van moedervlekje die nu ook ietsjes bol gaat staan.
Dit heeft hij nooit gehad, het is ineens ontstaan en we moesten het goed in de gaten houden van de dierenarts of dat het niet groter zou worden.
Nu lijkt het erop dat het stilletjes aan groeit.
Dus wij naar de dierenarts.
Nu moet Santhos maandag een stukje weg laten halen dat ze op gaan sturen en dan horen we wat het is.
Ook laten we maandag gelijk een bultje aanprikken die hij heeft op zijn rechterheup.
Dus het wordt erg spannend wat er allemaal uit gaat komen.
Heeft iemand ervaring ermee met een stukje uit het ooglid halen?
Zou het dan nodig zijn dat hij zo'n kap om krijgt?
Dit heeft hij nooit gehad, het is ineens ontstaan en we moesten het goed in de gaten houden van de dierenarts of dat het niet groter zou worden.
Nu lijkt het erop dat het stilletjes aan groeit.
Dus wij naar de dierenarts.
Nu moet Santhos maandag een stukje weg laten halen dat ze op gaan sturen en dan horen we wat het is.
Ook laten we maandag gelijk een bultje aanprikken die hij heeft op zijn rechterheup.
Dus het wordt erg spannend wat er allemaal uit gaat komen.
Heeft iemand ervaring ermee met een stukje uit het ooglid halen?
Zou het dan nodig zijn dat hij zo'n kap om krijgt?
-
Desiree
- Erelid

Mijn honden (zowel Lara als Belle) zijn dit jaar aan een bultje bij hun oog geopereerd. Kijk hier maar http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=66162" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is hier allemaal heel goed verlopen. De DA heeft ons wel een kap geadviseerd, maar daar raakten ze zo van in de stress dat we dat heel snel hebben afgedaan. Overigens hebben ze geen van beiden aan de hechtingen gezeten.
Het is hier allemaal heel goed verlopen. De DA heeft ons wel een kap geadviseerd, maar daar raakten ze zo van in de stress dat we dat heel snel hebben afgedaan. Overigens hebben ze geen van beiden aan de hechtingen gezeten.
Groetjes,
Désirée

Désirée

-
Santhos
-
Santhos
Nou, we hebben Santhos vanmorgen naar de dierenarts gebracht.
Altijd zo zielig he, staat ie daar te bibberen met zijn staartje tussen zijn poten.
De dienenarts belde of dat het goed was of dat hij het helemaal maar gelijk mocht verwijderen, dat had ook de oogarts en nog iemand waar hij mee overlegd had aanbevolen.
Dus heel het plekje is weggehaald.
Ook zouden we gelijk een bultje die in de buurt van zijn heup zit aan laten prikken, maar de dierenarts belde of dat hij er ook gelijk een foto van mocht maken, aangezien het kraakte.
Dus nu is het wachten op de uitslagen van alles en wachten totdat Santhos goed wakker is en we hem mogen ophalen.....kan niet wachten.
Altijd zo zielig he, staat ie daar te bibberen met zijn staartje tussen zijn poten.
De dienenarts belde of dat het goed was of dat hij het helemaal maar gelijk mocht verwijderen, dat had ook de oogarts en nog iemand waar hij mee overlegd had aanbevolen.
Dus heel het plekje is weggehaald.
Ook zouden we gelijk een bultje die in de buurt van zijn heup zit aan laten prikken, maar de dierenarts belde of dat hij er ook gelijk een foto van mocht maken, aangezien het kraakte.
Dus nu is het wachten op de uitslagen van alles en wachten totdat Santhos goed wakker is en we hem mogen ophalen.....kan niet wachten.
-
Santhos
De uitslag weten ze nu nog niet, krijgen we de 31e als we de hechtingen laten verwijderen.
Het bultje die in de buurt van zijn heup zit was in ieder geval kalkhoudend.
Ben eigenlijk vergeten na te vragen wat dat inhoud.
het plekje die uit zijn ooglid is gehaald hebben ze opgestuurd en zo ook het geen wat ze uit het bultje hebben gehaald van zijn heup en de foto stuurt ie ook op.
We hebben een zalfje mee gehad die we op de wond en de hechtingen moeten smeren 4x daags.
De hechting hebben ze lang gelaten, er bungelt een lang draadje nu aan zijn ooglid, zat me net af te vragen wat daar de reden nu eigenlijk van is?
We waren vanmiddag erg blij dat we onze Santhos op konden gaan halen, hij was nog wat wiebelig van de narcose en kwam kwispelend aangewaggelt.
Gek he dat je zo aan je hond gewend bent he, je mist hem gelijk als ie er niet is.
Normaal loop ik altijd te kletsen tegen hem en wilde dat nu ook heel de tijd doen, maar dan keek je naar die mand en was die leeg.
Kortom, ben blij dat hij weer thuis is en nu maar duimen op goede uitslagen.
Het bultje die in de buurt van zijn heup zit was in ieder geval kalkhoudend.
Ben eigenlijk vergeten na te vragen wat dat inhoud.
het plekje die uit zijn ooglid is gehaald hebben ze opgestuurd en zo ook het geen wat ze uit het bultje hebben gehaald van zijn heup en de foto stuurt ie ook op.
We hebben een zalfje mee gehad die we op de wond en de hechtingen moeten smeren 4x daags.
De hechting hebben ze lang gelaten, er bungelt een lang draadje nu aan zijn ooglid, zat me net af te vragen wat daar de reden nu eigenlijk van is?
We waren vanmiddag erg blij dat we onze Santhos op konden gaan halen, hij was nog wat wiebelig van de narcose en kwam kwispelend aangewaggelt.
Gek he dat je zo aan je hond gewend bent he, je mist hem gelijk als ie er niet is.
Normaal loop ik altijd te kletsen tegen hem en wilde dat nu ook heel de tijd doen, maar dan keek je naar die mand en was die leeg.
Kortom, ben blij dat hij weer thuis is en nu maar duimen op goede uitslagen.
-
Santhos
-
rimanime
- Speurneus

http://img.photobucket.com/albums/v415/ ... 1292950355" onclick="window.open(this.href);return false;
Action is een paar jaar geleden ook geopereerd aan zijn oog. Ook een bultje verwijderd. De lange draadjes zijn inderdaad om de hechtingen te verwijderen
Action is een paar jaar geleden ook geopereerd aan zijn oog. Ook een bultje verwijderd. De lange draadjes zijn inderdaad om de hechtingen te verwijderen

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Santhos
-
Barry&Santhos
Nog een paar dagen volhouden, dan mogen de hechtingen eruit.
Daar zal ie wel blij mee zijn, want die rotkap istie nu wel beu denk ik.
Van de week kwam ik beneden en lag de kap (open) in zijn mand.
Meneer had hem zelf even afgedaan, haha
Nu voelt ie ook eens hoe het is altie niet aan zijn eigen *piep* kan likken.
Daar zal ie wel blij mee zijn, want die rotkap istie nu wel beu denk ik.
Van de week kwam ik beneden en lag de kap (open) in zijn mand.
Meneer had hem zelf even afgedaan, haha
Nu voelt ie ook eens hoe het is altie niet aan zijn eigen *piep* kan likken.