NLV Clubdiplomadag in maart (Uffelte)

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
EricaM
Speurneus
Speurneus

NLV Clubdiplomadag in maart (Uffelte)

Ongelezen bericht door EricaM »

Bram heeft nu de basiscursus jachttraining erop zitten. En ik moet zeggen dat hij het best leuk doet. Dus we gaan door. :)

Nu lijkt het me een leuke uitdaging om hem in te schrijven voor de NLV clubdiplomadag in Uffelte (5 maart) en kijken of hij daar z'n C-certificaat kan halen. Misschien is het te snel, maar proberen kan altijd dacht ik zo.

Gaan er nog meer forummers naar deze dag?

En ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen op dit soort dagen. Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt, dus heb ook geen idee wat ons te wachten staat.

Bram en ik zijn weer benieuwd naar jullie reacties :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik weet natuurlijk niet hoe snel je vooruit gaat, maar het is altijd leuk om eens te proberen. De c heeft 5 onderdelen:
- aangelijnd en los volgen in een zandlopervorm
- vooruit sturen en komen op bevel
- 2 minuten blijven uit zicht
- apport 25m te land
- apport uit diep water

Deze onderdelen worden doorgaans allemaal in de ochtend afgerond en sinds dit jaar kun je dan in de middag "voor de fun" meedoen aan 2 workingtestjes. De apporten gaan met dummy's. De sfeer is doorgaans heel gemoedelijk en je zit per proef met je groepje in de "wachtkamer" tot je aan de beurt bent. Tussen de proeven moet je hond aangelijnd blijven. De keurmeesters leggen je bij elk proef precies uit wat je moet doen, dus ook daarin hoef je niet bang te zij dat je niet weet wat je moet doen :)
Het geeft ook helemaal niets als je hond inspringt of piept, of niet perfect naast je loopt, want je krijgt bij een clubdiploma dag alleen punt-aftrek voor deze foutjes. Bij Orweja workingtesten lig je er gelijk uit als je hond dit doet en de drempel om daaraan mee te doen is dan ook wat hoger. Ik denk dat het voor de beginnende voorjager een leuke stert is om eens te proberen :wink:

Dan je vraag of er meer forummers gaan: ik niet (loop alleen ORWEJA's en workingtesten in Belgie), maar er zijn er vast wel die wel gaan :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Weet Niet hoe het eraan toe gaat! Maar ik rij graag mee om te kijken...
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
EricaM
Speurneus
Speurneus

Nou Lupos, Dat klinkt wel heel erg gezellig. Thanks!

Bram kan goed volgen, alleen als hij er geen zin in heeft... lastig. Mag ik dan iets lekkers in m'n hand houden??

Vooruit sturen doen we nu nog steeds met een apport in zicht. Als er geen apport ligt begrijpt hij vaak niet wat de bedoeling is. Dus dat wordt nog flink oefenen.

Af uit zicht en apporteren zal wel goed gaan denk ik.Op de trainingen doet hij dat in ieder geval perfect. Hij gaat tegenwoordig zelfs al voor me zitten om de dummy af te geven. :D

Al met al klinkt het wel dat het te doen is. En vooral de gemoedelijke sfeer die je omschrijft spreekt me erg aan.

En @Riwka... Gezellig meegaan. Met of zonder Storm. En misschien durf je dan een volgende keer ook met Storm de stap te wagen. Want volgens mij kunnen jullie het net zo goed :wink:

Het is nog geen maart, maar ik heb er al zin in. 8)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

EricaM schreef:
Bram kan goed volgen, alleen als hij er geen zin in heeft... lastig. Mag ik dan iets lekkers in m'n hand houden??
Voor zover ik weet mag dat niet, maar als je alle regels exact wil lezen moet je even op de site van de NLV bij JPC het reglement erbij pakken. Hier staat precies wat wel en niet mag en waar op gekeurd wordt :klasse:
Heel veel plezier!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
ester

Re: NLV Clubdiplomadag in maart (Uffelte)

Ongelezen bericht door ester »

EricaM schreef:Bram heeft nu de basiscursus jachttraining erop zitten. En ik moet zeggen dat hij het best leuk doet. Dus we gaan door. :)

Nu lijkt het me een leuke uitdaging om hem in te schrijven voor de NLV clubdiplomadag in Uffelte (5 maart) en kijken of hij daar z'n C-certificaat kan halen. Misschien is het te snel, maar proberen kan altijd dacht ik zo.

Gaan er nog meer forummers naar deze dag?

En ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen op dit soort dagen. Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt, dus heb ook geen idee wat ons te wachten staat.

Bram en ik zijn weer benieuwd naar jullie reacties :D
Misschien is het slim om even met je trainer te overleggen of Bram hier aan toe is. Nou is het nog lang geen 5 maart dus heb je nog even de tijd om de puntjes op de i te zetten.
Ellenn.
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ellenn. »

Ik denk dat ik wel eventjes kom kijken.. evt met Narda, wil namelijk in maart met haar beginnen met jachttraining, waar weet ik nog niet precies.. denk in Uffelte
EricaM
Speurneus
Speurneus

@Ellen. Heb ik gedaan. Zij denken dat Bram er wel aan toe zal zijn. Afgelopen training speciaal voor Bram geoefend met apporteren na schot. En ook dat ging weer prima :D

@Narda. Gezellig, misschien zie ik je daar. 8)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Ik lees net dat de clubdiplomadag is uitgesteld tot 14 mei :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
EricaM
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef:Ik lees net dat de clubdiplomadag is uitgesteld tot 14 mei :wink:
Inderdaad, Ik had het gehoord. Wel jammer, maar aan de andere kant hebben we zo nog iets meer tijd gekregen. :)
Mieke

Ongelezen bericht door Mieke »

Oeh leuk! Ik zou ook wel mee willen doen met Otis, maar voor hem is het nét nog wat te vroeg denk ik.
We hadden laatst (club) examen met dezelfde onderwerpen, behalve apport over water. Maar we zijn gezakt! :cry:
Meneer had geen zin in 2 minuten af uit zicht, dus daarvoor hadden we een NUL :D Verder wel echt goed punten, allemaal zevens en achten :klasse:
Tip voor als je geen koekje vast mag houden; geitenkaas in je zak en daar je handen mee insmeren :D
EricaM
Speurneus
Speurneus

Mieke schreef:Oeh leuk! Ik zou ook wel mee willen doen met Otis, maar voor hem is het nét nog wat te vroeg denk ik.
We hadden laatst (club) examen met dezelfde onderwerpen, behalve apport over water. Maar we zijn gezakt! :cry:
Meneer had geen zin in 2 minuten af uit zicht, dus daarvoor hadden we een NUL :D Verder wel echt goed punten, allemaal zevens en achten :klasse:
Tip voor als je geen koekje vast mag houden; geitenkaas in je zak en daar je handen mee insmeren :D
Dank voor je tip. Die zal ik onthouden.

Maarrree als je allemaal 7/8-en hebt gehaald behalve voor het blijven uit zicht is dat toch super. :applaus: En het is nog lang geen mei, dus misschien kan je toch wel inschrijven. Flink oefenen/// 8)
Mieke

Ongelezen bericht door Mieke »

Officieel heeft Otis nog geen jachttraining, maar een soort pré-jachttraining. Hij heeft het basis gehoorzaamheids examen overgeslagen ( dat bij de puppytaining hoort) en is meteen met de gevorderden meegegaan (goed hè?!). Het is wel bij een jachthonden school, dus vandaar ook de jachtonderdelen tijdens training en in het examen.
Soms gaan we stiekem mee met de échte jachttraining en dan merk ik dat hij nog niet steady genoeg is. En hij gaat er daar met de dummy vandoor :oops: Doet hij bij de normale training zelden meer.
Ach, hij is nog geen 11 maanden, dus tijd zat. Wil ook zeker niks forceren.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Mieke schreef:Oeh leuk! Ik zou ook wel mee willen doen met Otis, maar voor hem is het nét nog wat te vroeg denk ik.
Salami werkt ook goed! :D
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Altijd leerzaam en gezellig zo'n clubdiplomadag. Je ontmoet over het algemeen leuke en gezellige mensen die dezelfde hobby hebben als jij. Je ervaart hoe het er aan toe gaat. Ik vond het de eerste keer geweldig en direct verslaafd geraakt. De eerste keer had ik geen diploma, maar de ervaring om samen met je hond aan het werk te zijn is geweldig en dat is het belangrijkste. Gewoon doen.
Plaats reactie