De laatste dagen krijg ik steeds "stroom" van Keo met dit koude weer. Hebben jullie ook zo'n statisch geladen hond?
Komt hij bij me knuffelen, maar dan vertrekt hij maar weer, want het is voor hem natuurlijk ook niet prettig.
Hier ook een statische hond.
Vooral wanneer ze op de bank ligt. Alleen zijn wij het die de schokjes krijgen
zodra ze tegen ons aan gaat liggen.
Miep merkt niets.
Aardkabel met bandje aan Keo bevestigen en dan aan een verwarmingsbuis?
Nee volgens mij komt het gewoon doordat het vriest en het soort vloer dat je hebt.
M_n_q_e schreef:
Nee volgens mij komt het gewoon doordat het vriest en het soort vloer dat je hebt.
Ik bedoel trouwens vriezerij in combinatie met het soort vloerbedekking .
Bepaalde tapijtsoorten of (dun) laminaat met een folie ondergrond kunnen dan heel statisch worden. Ik weet uiteraard niet of je dat hebt.
Waar Miep huist liggen tegels en een massief houten vloer, daar geen last mee. Maar op zolder waar we dun laminaat hebben kunnen we zelf geen stap zetten zonder dat onze haren rechtop gaan staan zeg maar
Hier ook geen last met Jolie, maar wel met mijn eigen haar in combi met kleding.
Ik gebruik met deze kou haarcreme van andrelon na het wassen, misschien helpt het ook als je Keo zijn vacht hier wat mee inwrijft?
Het ruikt heerlijk in ieder geval
Hier in huis schijnbaar goed laminaat en een goede ondervloer want niets geen last.
Ja mijn haar wat alle kanten op gaat, misschien toch de schaar er eens in.
Bij een vriendin thuis kan ik niets van metaal vast pakken want dan zie ik vonken springen.
dat statische wordt ook erger als de lucht droog is. Dus zo'n bakje water aan de radiator helpt vaak ook al erg goed en schoenen uit en idd de verwarmingsbuis vastpakken voor je keo wil gaan aaien.
Wij hebben een houten vloer, maar het knettert hier behoorlijk hoor! Als Jones van de bank af wil, hoor je het echt knetteren. Met regelmaat krijgt ie een tik, of van mij, manlief of de katten. Eigenlijk best zielig, hij kijkt me dan echt aan 'Baas, wat doe je nu?? Ik doe toch niets verkeerd??". De katten durf ik al bijna niet meer aan te raken, soms doet het echt zeer!
luckylabrador schreef:Hier ook geen last, maar Keo is ook wel een apart gevalletje maakt altijd wat mee.
Groetjes in ieder geval van Chester (vandaag jarig)en Bolton
Van harte gefeliciteerd Chester
En iedereen al bedankt voor de tips!
Ben gelukkig niet de enige met een "knetter"-hond Dus zo apart is Keo nu ook weer niet
Hier is het andersom. Ik heb zelf heel erg last van statische elektriciteit.
Sam is al heel voorzichtig met begroeten, want soms springen de vonken over. Ik doe dus meteen schoenen uit en pak iets vast voor ik de honden aanraak. Oja wij hebben een tegelvloer.