Ervaring hondenschool

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Dunya
Snuffelneus
Snuffelneus

Ervaring hondenschool

Ongelezen bericht door Dunya »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Martin Gaus hondenschool. Graag hoor ik wat jullie weten of jullie ervaringen.

Gr. Michelle
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik heb met Lina de puppencursus gedaan bij MG in Lelystad. (Bij mijn KC zat de zomercursus al vol toen) en ik vond het een goede positieve training. Voor de vervolgcursussen ben ik wel teruggegaan naar de KC omdat ik daar al mijn trainingen doe altijd en ik de hal in Lelystad met mijn astma niet prettig vond. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Danielle

Ongelezen bericht door Danielle »

Ik les bij de Martin Gaus in Voorhout. Ik vind het persoonlijk erg leuk en vooral voor een labje hahaha klik koekie klik koekie klik koekie.
Ik heb de basis gedaan en ben nu met het vervolg bezig. Uiteindelijk wil ik wel behendigheid o.i.d.
Stomme vraag maar wat is KC eigenlijk?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Danielle schreef:Ik les bij de Martin Gaus in Voorhout. Ik vind het persoonlijk erg leuk en vooral voor een labje hahaha klik koekie klik koekie klik koekie.
Ik heb de basis gedaan en ben nu met het vervolg bezig. Uiteindelijk wil ik wel behendigheid o.i.d.
Stomme vraag maar wat is KC eigenlijk?
Dat is een Kynologen Club en die vallen onder cynophilia. :wink:

Zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kynologie" onclick="window.open(this.href);return false; :)
Danielle

Ongelezen bericht door Danielle »

Oh oké ja nu je het zegt.... hahahaha. Ik ga je linkje even bekijken. Bedankt hè!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Danielle schreef:Oh oké ja nu je het zegt.... hahahaha. Ik ga je linkje even bekijken. Bedankt hè!
Graag gedaan. :)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wij lessen bij de Martin Gaus hondenschool in Son (nabij Eindhoven) en vinden het erg leuk. Vond de basiscursus wel wat saai maar dat komt omdat Zyva heel snel leert. Andere cursisten vonden het zelfs te snel gaan en er waren er ook die niet geslaagd zijn. We hebben eerst 4 lessen puppycursus gedaan. Hier kun je gewoon bij starten wanneer je wilt. Met 8 weken zijn wij begonnen. Aansluitend de basiscursus. Dit zijn 11 lessen in 3,5 week. Je hebt dus 3x per week les. Nu zijn wij net begonnen met de vervolgcursus voor jonge honden tot 10 maanden. Deze is erg leuk. Erg gevarieerd. Verder moet wel gezegd dat ze erg aan de prijs zijn. De vervolgcursus vind ik zijn geld wel waard, de basiscursus vond ik te duur voor wat je er voor krijgt.
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Ik vind het goede cursussen, er wordt positief gewerkt.
Alleen wel duur; maar goed, dat zijn veel hondenscholen in Nederland.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik train ook bij een MG school, en ik ben erg tevreden. Positief, en je krijgt ook de nodige achtergrond informatie. De instructeurs zijn ook heel deskundig vind ik. En duur....tja, ik ga binnenkort beginnen met vervolg II, 10 lessen voor 110 euro. Daarvoor ben je een kleine drie maanden bezig met je hond, op die manier bezien valt het me wel weer mee.
Kijk maar eens wat een gemiddelde honden bezitter uitgeeft aan onnodige dingen als kleedjes, speeltjes, extra riemen, halsbanden enz., dan geef ik het toch liever aan een cursus uit.
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

doggie schreef:Ik train ook bij een MG school, en ik ben erg tevreden. Positief, en je krijgt ook de nodige achtergrond informatie. De instructeurs zijn ook heel deskundig vind ik. En duur....tja, ik ga binnenkort beginnen met vervolg II, 10 lessen voor 110 euro. Daarvoor ben je een kleine drie maanden bezig met je hond, op die manier bezien valt het me wel weer mee.
Kijk maar eens wat een gemiddelde honden bezitter uitgeeft aan onnodige dingen als kleedjes, speeltjes, extra riemen, halsbanden enz., dan geef ik het toch liever aan een cursus uit.
Hier in BE betaal je gemiddeld 60 euro voor een heel jaar (2x per week); vandaar dat ik soms achterover val wellicht :D
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Karlien schreef:
doggie schreef:Ik train ook bij een MG school, en ik ben erg tevreden. Positief, en je krijgt ook de nodige achtergrond informatie. De instructeurs zijn ook heel deskundig vind ik. En duur....tja, ik ga binnenkort beginnen met vervolg II, 10 lessen voor 110 euro. Daarvoor ben je een kleine drie maanden bezig met je hond, op die manier bezien valt het me wel weer mee.
Hier in BE betaal je gemiddeld 60 euro voor een heel jaar (2x per week); vandaar dat ik soms achterover val wellicht :D
En hiervan val ik weer van mijn stoel: echt goedkoop!!!!
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

De prijzen in NL zijn echt niet normaal.
Ik betaal € 50 per jaar om 2x per week te kunnen trainen.
Voor de jachtcursus betaal ik € 40.

en dat is bij een retrieverhondenschool (http://www.willtoplease.be" onclick="window.open(this.href);return false;)

Maar terug op onderwerp, ik zelf heb iets tegen MG.
Das puur persoonlijk, en kan niet over de hondenscholen oordelen.

Bij de hondenschool waar ik train werken we ook op de positieve manier maar niet met een klicker.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

De kosten vallen mij hier eigenlijk wel mee. 22.50 lidmaatschap per jaar en dan iets van 45 euro per 16 weken. Het wedstrijdteam trainit nog vaker voor het zelfde geld.

De jachthondenschool betaal je per les. 13.50 per anderhalf uur.

Voor deze bedragen krijg je dan heel gedegen les in kleine groepen op een positieve manier. :D
Elke hobby kost geld en deze ook. So what?
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Hondensport is een leuke hobby, maar kost inderdaad geld. Gisteren tijdens de training toevallig nog over gehad. Het is niet de aanschaf van de hond, maar wat ga je er daarna mee doen. Bij jachttraining heb je ook goede kleding nodig. Is ook niet goedkoop, maar je krijgt er zoveel voor terug. Het is geweldig om met je hond te werken en als ik zie hoeveel plezier ze heeft dan heb ik het er graag voor over. En iedere hobby kost geld.
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Dan zijn de KC's waar ik train erg goedkoop!
De ene is €12,50 lidmaatschap per jaar en € 45,- cursusgeld voor een heel jaar per hond.
En de andere KC is 17,50 lidmaatschap en €40,- cursusgeld voor een heel jaar....
En dan heb je per KC 1x per week een uur les.(ik train dus 2x per week)
Valt dus reuze mee...Ik vind het niet duur!

Maar even terug on topic...geen ervaring met de MG hondenschool..
Plaats reactie