Waarschijnlijk een Labrador aanschaffen.

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
vitgije

Waarschijnlijk een Labrador aanschaffen.

Ongelezen bericht door vitgije »

Hallo,

Zoals jullie misschien hebben gelezen in mijn bericht van het voorstellen, is onze hond Sara een aantal dagen overleden. Nu hebben wij Sammy ( Beagle, +-4 jaar) nog over. Dit is een ontzettende eigenwijze ( en ik vind zelf) domme hond. Wij zijn nu van plan om een chocolade bruine Labrador te kopen. Maar onze/mijn vraag is: zou dat goed gaan met Sammy?

Ook lopen onze honden vrijwel altijd buiten. er is een soort van kamertje ( onverwarmd) in de schuur waar ze natuurlijk ook naar binnen kunnen. Maar zal ook dat goed gaan, zeker die eerste paar nachten? Kunnen we hem direct alleen laten met Sammy? Heeft de pup dan niet teveel last van de kou?

Ook heb ik nog een vraag over de pup zelf. Mijn vader/moeder wil niet teveel uitgeven aan een hond ( hij is er gewoon voor de gezelligheid), dus een rasechte stamboom pup zal er zeer waarschijnlijk niet komen. Maar lopen wij dan risco dat de hond HD heeft?

Het lijkt me zelf wel super leuk om weer een pup te hebben. Ik heb zelf op school gekozen voor de praktijk lessen Dier-klein gekozen. Dus cavias, konijnen, vogels, honden etc.

Alvast bedankt,

Thomas Wolters.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zou niet een jonge pup meteen in de schuur leggen denk ik. Dat lijkt me nu echt nog veel te koud.

en een stamboom heeft weinig te maken met of de hond voor de gezelligheid is of niet hoor. Het is vooral belangrijk om te controleren of de moederhond niet uitgebuit wordt. Misschien heb je wat aan deze link, ik raad je zeker aan dit eens te lezen :)
http://www.labradorforum.nl/puppy.php" onclick="window.open(this.href);return false;
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Een pup heeft nog geen wintervacht, dus die kun je niet in een onverwarmde ruimte buiten laten zitten. Daarnaast is het voor de pup niet verstandig om die continu zonder toezicht met een volwassen hond te laten zitten (ivm gewrichten).
Tot slot je laatste vraag: niet teveel uitgeven aan een hond. Weet je, er zitten zoveel honden (ook pups!) in het asiel, die vast gezellig genoeg zijn voor jullie gezin! Kies er daar eentje uit: heeft die een goed thuis en kost jullie ook niet zoveel geld als een verantwoord gefokt labrador pupje!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Ik zou een pup ook niet buiten en met een volwassenhond alleen laten, in het asiel zitten genoeg labradors te wachten of een nieuwe baas... Maar je hebt echt wel een aantal weken nodig om een band te krijgen en te leren wat wel en niet mag bij jullie :D
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
mookje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door mookje »

Een pup heeft nog geen wintervacht, dus die kun je niet in een onverwarmde ruimte buiten laten zitten. Daarnaast is het voor de pup niet verstandig om die continu zonder toezicht met een volwassen hond te laten zitten (ivm gewrichten)
Helemaal mee eens!
Dit is een ontzettende eigenwijze ( en ik vind zelf) domme hond
Er bestaan volgens mij geen domme honden en het stukje eigenwijsheid heeft ook met opvoeding te maken
Wij zijn nu van plan om een chocolade bruine Labrador te kopen
Bedenk wel dat een labrador een energieke hond is die veel lichamelijke en geestelijke uitdaging nodig heeft!
Maar onze/mijn vraag is: zou dat goed gaan met Sammy?
Weet niet hoe Sammy is in de omgang met andere honden maar het ligt er ook aan of je een teef of een reu neemt.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

mookje schreef:
Een pup heeft nog geen wintervacht, dus die kun je niet in een onverwarmde ruimte buiten laten zitten. Daarnaast is het voor de pup niet verstandig om die continu zonder toezicht met een volwassen hond te laten zitten (ivm gewrichten)
Helemaal mee eens!
Dit is een ontzettende eigenwijze ( en ik vind zelf) domme hond
Er bestaan volgens mij geen domme honden en het stukje eigenwijsheid heeft ook met opvoeding te maken
Wij zijn nu van plan om een chocolade bruine Labrador te kopen
Bedenk wel dat een labrador een energieke hond is die veel lichamelijke en geestelijke uitdaging nodig heeft!
Maar onze/mijn vraag is: zou dat goed gaan met Sammy?
Weet niet hoe Sammy is in de omgang met andere honden maar het ligt er ook aan of je een teef of een reu neemt.
:klasse: helemaal mee eens.

Ik zou even heel goed gaan kijken en lezen over het ras hond waar je naar kijkt.
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Onze hond is ook pas overleden en we hadden al een labrador pup besproken. Maar voordat je dat overweegt verdiep je aub goed in het ras en koop echt bij een vernatwoorde fokker, goedkoop is duurkoop en dieronvriendelijk. Wij krijgen 10 maart een pup een teefje, we gaan haar Vida noemen (leven), maar gewoon binnen het wordt een deel van het gezin.

Ik wens je veel suc6 bij het nemen van een goede beslissing,
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

Een stamboomloze pup (kan) in de toekomst juist meer geld kosten aan medische klachten etc. Bij een pup met stamboom betaal je inderdaad iets meer bij de aanschaf ervan maar daarbij zijn ouder dieren getest, en maak je dus de risico's kleiner.

Een pup buiten bij een volwassen plan is in de begin periode niet verstandig. Dit vanwege zijn gewrichten en pupjes hebben nog geen volgroeide vacht.

Succes! :)
Afbeelding
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Ik weet eigenlijk niet of Je er wel aan moet beginnen.
De hond moet overwegend buiten zitten en er mogen niet te veel kosten aan vast hangen.
Een hond kan altijd voor dokters kosten zorgen ook al zijn heupen en ellebogen goed.
Voor wie en voor welk doel wil Je een hond als hij toch alleen maar buiten zit?
Groetjes Lucia
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

lmolen schreef:Ik weet eigenlijk niet of Je er wel aan moet beginnen.
De hond moet overwegend buiten zitten en er mogen niet te veel kosten aan vast hangen.
Een hond kan altijd voor dokters kosten zorgen ook al zijn heupen en ellebogen goed.
Voor wie en voor welk doel wil Je een hond als hij toch alleen maar buiten zit?
Dat heeft ze al aangegeven: voor de gezelligheid...
Maar ik vraag me af welke gezelligheid als de honden (bijna) altijd buiten zitten?
Ik zou zelf voor een pup gaan die volgens de regels is gefokt, ook al is dit natuurlijk geen garantiebewijs.
Misschien kun je beter overwegen om een herplaatser te nemen (kijk eens op http://www.ikzoekbaas.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, daar zitten ook genoeg retrievers voor herplaatsing!).
Plaats reactie