kussentje door de midden

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
renate
Speurneus
Speurneus

kussentje door de midden

Ongelezen bericht door renate »

Bij Basco is zijn kussentje van zijn linker voorpootje is door de helft gescheurd.
Het is het kussentje dat boven de poot zit ( dus niet waar hij op loopt maar die enkele die hoger zit ).
Ik heb zijn pootje al in een soda badje gedaan en als ik er maar heel zachtjes aanzit doet het hem zeer. Het is gelukkig niet tot aan zijn vlees gescheurd maar wel heel ver ( een stukje hangt er los onder en zit nog net vast ). Doordat hij er steeds aan wast gaat het ook steeds kapot.

Moet ik dit nu verbinden met een jodiumgaasje? En dan een paar keer per dag in de soda doen?
chantal-77

Ongelezen bericht door chantal-77 »

Dana heeft dit ook gehad, bij haar was het wel het kussentje waar ze op loopt. Ik ben toen bij de da geweest, die adviseerde het zo te laten en zei dat het loshangende stukje er met de tijd vanzelf af zou vallen. Vanzelf is het geloof ik niet gegaan, want een aantal dagen later zat Dana met het stukje te spelen.
In elk geval is het vanzelf weer helemaal genezen.
Beterschap!
renate
Speurneus
Speurneus

Dank je wel voor je antwoord
Dus jij hebt ook geen soda badje gedaan?
Ging het bij Dana ook steeds kapot omdat ze eraan zat?
chantal-77

Idd geen badjes en het liefst ook geen verbandjes, daar wordt het week van dacht mijn da. Dana zat er wel eens aan te likken, maar als ik erbij was was dit goed te corrigeren. Bij haar kon ik wel het ''leven'' rauw vlees dus zien, maar het bloedde niet. Ik geloof niet dat het steeds weer open ging als ze eraan likte.
renate
Speurneus
Speurneus

Bij Basco kan ik niet kijken of ik het leven kan zien want zodra ik ook maar zijn pootje aanraak trekt hij hem snel weg :(
Bij hem bloed het wel steeds omdat hij het steeds open likt ( ook al corrigeer ik hem dan zit hij er weer aan zodra ik omdraai ).
chantal-77

Als hij een verbandje wel laat zitten dan zou je dat misschien toch kunnen doen tegen het openlikken. Wel in de gaten houden, want verbandjes gaan al snel broeien en komt viezigheid onder wat natuurlijk niet bevordelijk is voor de genezing. Wanneer heeft hij deze verwonding opgelopen? Vandaag? Zou het kunnen zijn dat er nog iets in zit dat hij er daarom aan blijft likken? In dat geval zou een sodabadje juist weer wel goed zijn.......
renate
Speurneus
Speurneus

Het is gisteren avond gebeurd.
Ik heb net met een zaklampje gekeken ( hij lag uitgebreid op zijn rug dus ik kon ik kijken zonder eraan te zitten ). Er zit niks is maar het is wel helemaal rood en vochtig.
Dan ga ik dadelijk verband halen met tape en dan doe ik dat er om als we buiten lopen ( zodat er niks in komt ) en na het badje er even omheen met wat jodium zodat het goed ontsmet is.

Bedankt voor je tips en ik zal het verband er maximaal 30 minuten om laten zitten na het badje zodat het alleen even goed kan intrekken zonder dat hij eraan zit en voor de rest laten luchten binnen
mookje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door mookje »

Bico heeft dit onlangs ook gehad. Wij zijn naar de dierenarts geweest en we hebben toen Dermiel wondzalf gekregen. Tijdens het wandelen hebben we wel een schoentje om zijn poot gedaan om infecties te voorkomen.
Veel beterschap voor Basco :klasse:
Afbeelding
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Balen meis, idd een schoentje aan buiten zodat er geen rotzooi in kan komen en al helemaal geen pekelrestanten of vuurwerkzooi. En binnen lekker laten luchten.

Sterkte!!
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Guus heeft dit ook laatst gehad, alleen dan het kussentje waar hij op loopt. Enorme snee erin en ik zag allemaal rauw vlees :( Ik heb wondzalf gehaald bij de DA (rook naar Purol) en na het wandelen buiten deed ik de eerste dagen zijn poot ff in de soda. Eigenlijk niet helemaal de bedoeling omdat het dan weer week wordt, maar een ontsteking lijkt me nog rotter.. Het was bij Guus in 5 dagen weer oke :klasse:
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ollie »

Ollie heeft op moment een ontsteking aan zijn achterpootje. Hij gaat idd ook met zijn pootjes in een badje (groene biotex, maar soda is ook prima). Daarna idd geen verbandje, maar om te verkomen dat hij er aan likt en het erger maakt doe ik altijd een babysokje om zijn poot.
Sokje er overeen, even wat lukoplast eromheen, werkt perfect en sluit de boel niet af.

Beterschap Basco!
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ollie schreef:Ollie heeft op moment een ontsteking aan zijn achterpootje. Hij gaat idd ook met zijn pootjes in een badje (groene biotex, maar soda is ook prima). Daarna idd geen verbandje, maar om te verkomen dat hij er aan likt en het erger maakt doe ik altijd een babysokje om zijn poot.
Sokje er overeen, even wat lukoplast eromheen, werkt perfect en sluit de boel niet af.

Beterschap Basco!
Als je geen babysokje hebt, gewoon je eigen sok, zit alleen iets minder handig :wink:
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ollie schreef:
Ollie schreef:Ollie heeft op moment een ontsteking aan zijn achterpootje. Hij gaat idd ook met zijn pootjes in een badje (groene biotex, maar soda is ook prima). Daarna idd geen verbandje, maar om te verkomen dat hij er aan likt en het erger maakt doe ik altijd een babysokje om zijn poot.

Beterschap Basco!
Als je geen babysokje hebt, gewoon je eigen sok, zit alleen iets minder handig :wink:
Nog een aanvulling :)
Buiten doe ik er een stevig boterham zakje om, en daaroverheen een schoentje. Blijft het goed droog en schoon.
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
renate
Speurneus
Speurneus

Hey allemaal bedankt voor de tips.
Wij hebben er buiten een gaasje met wat betadine op ( verdunt ), daar een verbandje omheen en daar tape overheen. Dit blijft goed zitten ( sokken trekt hij eraf en schoentjes hebben we helaas niet ) en er kan zo ook geen vuil en water bijkomen. We maken nu expres wandelingen van maximaal een half uur zodat het niet te lang ingepakt zit en thuis gaat het er meteen weer af zodat het goed kan luchten.

Het doet hem wel veel zeer als we eraan zitten hij begint dan heel hard te piepen de stakker :cry:
Het nadeel is ook dat het van boven naar beneden open is ( en dan van helemaal door van links naar rechts ), de onder kant van dat kussentje hangt er los aan. Maar nu zag ik dat het bij zijn andere poot ook zo is dus die zijn we ook in de soda aan het doen en met buiten lopen zit die nu ook ingepakt. Het is wel een gek gezicht een zwart hondje met bruine tape om zijn pootjes :D
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Heel eerlijk gezegd.. Zou ik er heel weinig mee doen... Een schoentje werkt denk ik niet, omdat het dat hoge kussentje is (mijn schoentjes komen niet zo hoog).. En weken in de soda om het schoon te houden houdt het ook erg week.. Ik zou er zelf buiten niets om doen.. Thuis even afspoelen met gewoon kraanwater, laten drogen en verder het lichaam het lekker zelf laten oplossen.. Dan is het voor je het weet dicht... Ook zou ik Basco er niet zelf aan laten likken..

Succes en beterschap voor het mannetje!!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Plaats reactie