Poten houding bij zit

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Linnie

Poten houding bij zit

Ongelezen bericht door Linnie »

Hebben meer honden dit? Guus zet zijn poter iedere keer weer anders als hij zit. Guus doet dit al sinds wij hem hebben overigens. Soms staan ze recht, soms helemaal scheef.

Volgens de trainster en fokster hoefde ik me (nog) geen zorgen te maken, want hij staat wel kaarsrecht met zijn poten en hij loopt als een zonnetje.
Ik wil wel voor de zekerheid over 2 maanden foto's maken. Kan iemand me vertellen waar ik dat kan doen en wat het kost (omgeving Papendrecht)?

Even wat foto's ter illustratie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Ja dat ziet er op de foto wel wat raar uit.. :( Lijkt net of de ene poot langer is als de andere..
Vind het een goed idee van je om foto's te laten maken.. Weet niet of Sleeuwijk in de buurt ligt van Papendrecht, maar Walter Strikkers is een hele goeie da en maakt ook foto's.. :klasse:
Maar niet te veel zorgen maken gelijk hoor, als hij goed rechtop staat en mooi loopt.. :)
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Met foto's zou ik wachten tot Guus 18 maanden is. Voor die tijd is de beoordeling toch niet helemaal definitief.
Ik zie niet veel bijzonders op deze foto's, puppen zitten vaak wat scheef, of helemaal op 1 bil. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Linnie

Zijn poten zijn even lang, maar snap dat dat op de foto's zo lijkt :) wil gewoon aangeven dat zijn poten in werkelijk alle standen staan als hij zit ;)

Wat kosten voorpootfoto's eigenlijk?
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Als hij goed loopt zou ik me geen zorgen maken hoor.
Is een gewoonte van hem om zo te zitten denk ik, vindt hij gewoon prettig.
Zolang hij tijdens het lopen de ellebogen (dus de voetjes ook) maar niet naar buitenuitdraait en dat doet hij volgens jou dus niet.
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Linnie

Nee tijdens lopen en staan staan zijn voetjes recht gelukkig! Mn trainster is zelf ook labfokker en zei ook dat ie goed loopt en staat. Maar ik ben echt een megamuts als t over Guus gaat :oops:
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Niet te veel zorgen maken hoor.. :wink:
Het is altijd goed om foto's te maken, als je twijfeld maar als hij verder geen pijn aangeeft of mankt.. Gewoon foto's laten maken na een jaar als je echt zekerheid wil hebben..
Weet alleen niet wat de kosten zijn..
Linnie schreef:Nee tijdens lopen en staan staan zijn voetjes recht gelukkig! Mn trainster is zelf ook labfokker en zei ook dat ie goed loopt en staat. Maar ik ben echt een megamuts als t over Guus gaat :oops:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Greetje

Ongelezen bericht door Greetje »

Beter een megamuts dan iemand die niet naar andere wil luisteren terwijl er wel wat aan de hand is
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

aan houding van zitten of lopen, buiten het mank lopen is niet op te maken hoe de botten en gewrichten er van binnen uitzien,alleen alser daadwerkelijk iets te zien is, bv het mank lopen, of een knie die duidelijk anders staat dan hoort.

maar hd en ed is alleen definitief te beoordelen via een foto

dus scheef zitten, puppy zit of liggen als een kikker zegt weinig
al me kinders uitgevlogen
Linnie

speurneus carola schreef:aan houding van zitten of lopen, buiten het mank lopen is niet op te maken hoe de botten en gewrichten er van binnen uitzien,alleen alser daadwerkelijk iets te zien is, bv het mank lopen, of een knie die duidelijk anders staat dan hoort.

Dus je bedoelt dat die scheve voorpoten als hij zit niets betekenen zolang hij niet mank loopt?
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Linnie schreef:
speurneus carola schreef:aan houding van zitten of lopen, buiten het mank lopen is niet op te maken hoe de botten en gewrichten er van binnen uitzien,alleen alser daadwerkelijk iets te zien is, bv het mank lopen, of een knie die duidelijk anders staat dan hoort.

Dus je bedoelt dat die scheve voorpoten als hij zit niets betekenen zolang hij niet mank loopt?
Misschien ben ik een zwartkijker, maar met Daan heb ik daar toch andere ervaringen mee.
Daan zijn voorpoten stonden (en nu nog wel) naar buiten gedraaid bij zit, en die heeft toch echt in beide poten ED gehad.
Nu wil ik niet zeggen dat Guus ED heeft (ik hoop zeker van niet) maar het valt me wel op bij veel puppen die met hun poten naar buiten zitten...
Kay zat ook wel op 1 bil bv als pup maar zijn poten stonden wel gewoon recht vooruit.
Dit is zeker geen reactie om je bang te maken hoor, want nogmaals ik hoop absoluut niet dat Guus ED heeft :oops:

Foto's maken kan je altijd laten doen, als het ED is is dit vanaf een maand of 5 te zien.
En buiten dat, een goede orthopeet zal ook door bewegingen (rekkingen/strekkingen ed) kunnen beoordelen of er afwijkingen zitten en dat eventueel kunnen ondersteunen met een foto.
Je kan dus ook gewoon eerst eens langs een orthopeet om de poten te laten beoordelen met klinisch onderzoek

Ik vind het loopje trouwens niet erg makkelijk om te bekijken ... Maar zolang hij geen bokkende bewegingen maakt (en die kunnen heel minimaal zijn) zou ik me niet al teveel zorgen maken!!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik vind het op het filmpje moeilijk te zien, maar tijdens onze ontmoeting vond ik Guus lopen als een zonnetje. En na zo lang met een mankende hond te zitten, kan ik mezelf wel een mank-kenner noemen :?
Ik zag werkelijk geen enkele oneffenheid (ben een beetje obsessief met het lopen, dus kijk onbewust altijd goed naar de loopjes :oops: )
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Linnie

Kay, ik heb nu 3 foto's geplaatst waar hij zo zit, maar ik heb ze ook met twee rechte poten :) Het is dus dat hij ze gewoon iedere keer anders zet en het is maar net hoe hij aan komt lopen. Hij wiegt absoluut niet met z'n kop tijdens lopen, als je hem van de zijkant ziet is het één rechte lijn tijdens het lopen. Gister met de trainster hebben we hem volgens mij wel 10 x achter elkaar in de zit gezet en iedere keer zet ie z'n poten weer anders :? Dus zij zei al van maak je nou maar geen zorgen want hij is niet aan het ontlasten, maar ja.. wilde het toch hier nog even voorleggen :oops:

Tosca, thanx, ik ben blij dat jij ook echt niks zag aan zijn loopje en het filmpje is van voor onze wandeling ;) Zit Bob wel altijd goed recht met zn poten? En altijd gedaan ook?
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Linnie schreef:Kay, ik heb nu 3 foto's geplaatst waar hij zo zit, maar ik heb ze ook met twee rechte poten :) Het is dus dat hij ze gewoon iedere keer anders zet en het is maar net hoe hij aan komt lopen. Hij wiegt absoluut niet met z'n kop tijdens lopen, als je hem van de zijkant ziet is het één rechte lijn tijdens het lopen. Gister met de trainster hebben we hem volgens mij wel 10 x achter elkaar in de zit gezet en iedere keer zet ie z'n poten weer anders :? Dus zij zei al van maak je nou maar geen zorgen want hij is niet aan het ontlasten, maar ja.. wilde het toch hier nog even voorleggen :oops:

Tosca, thanx, ik ben blij dat jij ook echt niks zag aan zijn loopje en het filmpje is van voor onze wandeling ;) Zit Bob wel altijd goed recht met zn poten? En altijd gedaan ook?
Ik snap heel goed dat je bevestiging zoekt hoor, je leest en ziet het zo vaak op het moment....
Maar Daan zat/zit wel altijd met zijn poten naar buiten, dus ik denk idd dat jij je ten onrechte ongerust maakt meis!!
Gelukkig maar, want Guus is een heerlijk hondje om te zien dus gewoon lekker gaan genieten van elkaar :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Linnie

Kay schreef:
Linnie schreef:Kay, ik heb nu 3 foto's geplaatst waar hij zo zit, maar ik heb ze ook met twee rechte poten :) Het is dus dat hij ze gewoon iedere keer anders zet en het is maar net hoe hij aan komt lopen. Hij wiegt absoluut niet met z'n kop tijdens lopen, als je hem van de zijkant ziet is het één rechte lijn tijdens het lopen. Gister met de trainster hebben we hem volgens mij wel 10 x achter elkaar in de zit gezet en iedere keer zet ie z'n poten weer anders :? Dus zij zei al van maak je nou maar geen zorgen want hij is niet aan het ontlasten, maar ja.. wilde het toch hier nog even voorleggen :oops:

Ik snap heel goed dat je bevestiging zoekt hoor, je leest en ziet het zo vaak op het moment....
Maar Daan zat/zit wel altijd met zijn poten naar buiten, dus ik denk idd dat jij je ten onrechte ongerust maakt meis!!
Gelukkig maar, want Guus is een heerlijk hondje om te zien dus gewoon lekker gaan genieten van elkaar :klasse:
Ja ik schrok er best wel van dat mn trainster het zag van zijn poten, maar ze zei ook dat ze het echt eerlijk zou zeggen als ze zou vinden dat ik direct naar een ortopeed moest gaan. Maar ja de schrik zat er nu al in.. ;)
Bedankt voor je berichtjes!
Nu hopen dat Daan ook snel weer lekker hond kan zijn! :verliefd1:
Plaats reactie