Wandelen en andere wandelaars

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
pippie

Wandelen en andere wandelaars

Ongelezen bericht door pippie »

Pffff wordt er soms zo moe van probeer ik mijn pup goed op te voeden alleen ik geloof dat ik andere eromheen moet opvoeden.
Loop ik buiten met Baja druk aan het oefenen gaat best lekker kom je iemand tegen met een hond die alle kanten op vliegt.
Ahhhhhhhhhhhhhh wat is ze lief ja zeg ik dan maar ik wil niet dat ze naar je toe gaat of naar je hond.
Staan ze je aan te kijken of je gek bent als ik dan uitleg dat ik dat met mijn andere hond verkeerd gedaan heb kijken ze nog gekker.
Toen cody klein was liet ik haar naar iedere hond en mensen toe lopen met het gevolg ze dat natuurlijk bleef doen. En dat deed ze ook bij een mevrouw met een witte jas op een regenachtige dag ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe die jas eruit zag :oops:
Gevolg mevrouw boos :evil: en ik maar sorry zeggen.
Dat wil ik niet meer want het is een heel gedoe om het af te leren.
Dus leg ik uit aan de mensen ja nu vinden jullie het nog leuk springen enz maar over een paar weken is ze groot en dan is het niet leuk meer. Dan kijken ze al minder raar vervolgens laten ze hun lijn los en hup de hond zit bij de pup ohhhh sorry pfffffffffffffffffffffffffffffff.
Vandaag was het weer raak ik wordt er moe van soms :twisted:
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik ken het helemaal!!!Onze Binky is nu bijna 8 maanden en we zijn er nog steeds volop mee aan het trainen.Hij heeft ook teveel aandacht voor andere honden en daarom hebben we geleerd op cursus om hem dan netjes te laten zitten en hem de aandacht naar jou te laten gaan.Van de week zat hij keurig toen er een andere hond aan kwam en hij had alleen maar aandacht van mij.Die vrouw (m'n schuinoverbuurvrouw die nog nooit haar hond heeft opgevoed)komt als een idioot met haar hond aan de rolriem naar mijn hond gevlogen.Ik roep van een afstand dat ik dat niet wil omdat ik Binky aan het trainen ben in het negeren.Nee....ze loopt gewoon door en zegt dat haar hond zo graag met Binky wil spelen.MAAR IK WIL DAT NIET!!Kortom:haar hond toch naar Binky toe en weg was Binky's aandacht.Kan het hem ook niet kwalijk nemen als ineens zo'n projectiel op je afkomt.Dus ik heb mijn buurvrouw het nog maar eens uitgelegd (voor de zoveelste keer)maar nu op een wat dringerder toon.Maar zij is helaas niet de enige,het komt regelmatig voor.Op de cursus vertelden ze ook dat ik het gewoon moet zeggen tegen mensen want wij willen tenslotte een goedopgevoede hond en jammer dan maar voor die mensen die tegenwerken.In het begin vond ik dat wel moeilijk hoor maar tegenwoordig ben ik het zo zat dat ik het idd gewoon zeg.En wat zullen wij straks veel plezier hebben met ons opgevoede hond!!! :D
pippie

Hahaha ja zo gaat het hier ook met de oude hond doe ik het ook netjes zitten enz dat gaat nu redelijk goed als ik optijd ben.
Maar met de pup wil ik het gelijk goed doen en inderdaad de hondenclub gaf mij ook dit advies alleen de OMGEVING pfffffffffff.
De vrouw van de hondenclub zei al je moet eigenlijk zn blindegeleidehond in training riem maarja die heb je niet bij de hand :oops:
Lastig dit allemaal.. 8)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Sommige hebben inderdaad weinig begrip voor je als je met je hond aan het trainen bent :?
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Heeeeel herkenbaar.. Zeker nu ze nog klein zijn is het schattig allemaal.. Maar ik ben het al aardig zat. Nu dus ook eerst Tabor bij me roepen(gaat redelijk) netjes bij me zitten en naar mij kijken tot ik zeg toemaar. En soms is de persoon(&hond) alweer voorbij gelopen en soms heeft ie mazzel en krijgt ie aandacht. Wel zet ik tegenwoordig mn voet op de riem zodat ie ook niet kan opspringen. Tot op heden gaat dit gelukkig erg goed en beloon ik het ook uitbundig want dit is precies zoals ik het wil! En idd soms is het sorry maar ik ben aan het trainen en ga ik gewoon door (helaas voor het misschien wat ontactvolle overkomen, maja ik wil een netjes opgevoedde hond), dan zeg ik "ga je mee" en straks "volg", maar dat heeft ie nog niet helemaal door. Op "ga je mee" reageerd ie al aardig goed. Super hond :support: En helaas heb je er idd van die eigenwijze mensen tussen zitten die het na 3 keer netjes zeggen nog niet snappen.. Vorige week toevallig uiteindelijk mn tante maar eens gezegd dat ik dit niet wens en nu dan maar op en onvriendelijke maar zeer duidelijke manier.. Had het al een aantal keer netjes gezegd :roll:
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Leuk he een pup hebben :D

Werd en wordt er ook dol gestoord van hoor.
"ah mag hij niet eens even hallo zeggen"
NEE! dat mag hij niet want ik loop vaak genoeg ook met een buggy en dan wil ik niet alle kanten op worden getrokken.
"oh ja tja ehm ja"

Ik laat Mexx uit aan een flexilijn omdat hij anders mij mee het uitlaatveld in trok.
Ik heb geen losloopveld hier dus dit is een mooie oplossing en kan ik toch oefenen met hem.
Als we lopen dan loopt hij op korte afstand en mag hij zijn gang gaan dan gaat de lijn lang.
Kreeg ik commentaar van iemand (mexx was 14 weken oud) dat zo'n lijn niet goed was voor hem.
Weet je wat niet goed is voor mij, dat ik 8 keer per dag poep onder mijn schoenen sta weg te schrobben.

Mensen snappen er soms niets van.
Mijn ouders hebben in de straat een pup waar goed mee wordt getraind en de honden van mijn ouders gaan dan ook niet los als ze bezig zijn.
Pas als ze commando vrij hebben gegeven aan de pup dan gaan Bas en Oscar ook los.
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Ik ken dit ook allemaal. Mijn eerste hond trok me alle kanten op en sprong iedereen ondersteboven. Dus bij Donna gingen we het anders doen. Met de neus in de lucht vertellen: Ik ben in training en stug doorlopen. Daar wordt je hond niet sociaal van. Hoezo niet sociaal. Ik ben ook niet sociaal, dus mijn hond hoeft ook niet sociaal te zijn. Donna is nu drie en meestal loopt ze heel goed door. En nog steeds proberen mensen je onderuit te halen. Het is natuurlijk niet leuk wanneer je een goed opgevoede hond tegenkomt en die van jou trekt je altijd onderste boven.
Het hele circus gaat nu weer van voren af aan beginnen. Ik heb nu de neiging om te zeggen dat ze schurft heeft en dat dat besmettelijk is. Misschien blijven ze dan uit de beurt van mijn lieve pupje. En ik zoek zelf wel uit wie mijn pup mag aanhalen en wie niet. Ik heb ook wel de neiging gehad om een dekje te zoeken die ze gebruiken bij hulphonden in opleiding, maar dat vind ik niet eerlijk.
Allemaal heel veel succes met het opvoeden van de omgeving. Twee keer aardig zeggen, daarna niet meer.
hobie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door hobie »

Ik ken het fenomeen ook, ik denk soms gelukkig dat ik een zwarte hond heb, ik heb de indruk dat het bij een blonde labrador nog slechter gaat.
Ik neem nu standaard super lekkere worst mee op wandeling voor als ik van die lastige mensen tegenkom die allerlei lokgeluidjes maken. Mijn worst is toch interessanter :twisted:
Joeki vindt ook echt alles en iedereen interessant, dus het is echt werken om haar aandacht bij mij te houden. Zij kent wel al goed het commando dicht en loopt dan mooi mee en kijkt naar mij. Een stevig tempo aanhouden en geen oogcontact maken met de mensen helpt ook goed. En soms pas ik mijn route aan of steek ik over als ik de echte ambetanterikken zie aankomen. Ik ga ook met haar naar de markt om echt te oefenen om andere mensen te negeren, ben dan achteraf doodmoe, maar het werkt wel.
Andere honden is het moeilijkste, ik heb in het begin Joeki wel laten kennismaken omdat ik met mijn vorige hond een niet zo sociaal geval in huis had. Nu vooral vermijden, of op voldoende afstand oefenen.
Kwam er toen ze nog echt klein was een hond aangestormd op het strand, dan pakte ik ze gewoon op. Die madam die dan een kwartier later kwam dan: jamaar, ge moogt ze niet oppakken, als de andere hond dan wil bijten dan bijt die u. Awel liever dat ik gebeten wordt dan mijn hond een trauma en asociaal voor de rest van haar leven.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Zucht... heel bekend allemaal.

We waren afgelopen zondag in het bos. Harstikke mooi weer dus veel mensen in het bos.
Komen we een vrouw met kinderwagen en nog 2 kleine kindjes die mee liepen tegen. Ik laat Miep zitten langs het pad en probeer haar aandacht bij mij te houden met worst. Lukt net!
Gaat de mevrouw met kinderen stilstaan. "Ooh kijk eens wat een lief hondje, die heeft bladiebla ook" etc. Nouja, Miep had geen aandacht meer voor mij of de worst en trekt en springt en gedraagd zich als een dolle. Kinderen lachen en zwaaien met de armen... Miep helemaal gek. Dus ik geef aan dat ze beter niet kunnen blijven staan omdat mijn hond moet leren niet naar anderen te springen. Zegt de mevrouw: "Maar hij wil zo graag spelen." (Grr, hij is een zij..) Vervolgens zei ik maar dat ze zo enthousiast is dat ze bijt en dat haar kinderen daar de perfecte lengte voor hebben. Ben verder gelopen Miep al meeslepend. Niet erg aardig om te zeggen maar mijn geduld raakt soms snel op met andere wandelaars.
pippie

Hoe herkenbaar allemaal pfffffffffffff vandaag was het hier ook weer raak.
Maar ik zeg het toch gewoon want ik heb het met de oude hond gezien het is echt een heel gedoe om het af te leren en die doet het nog steeds wel eens.
Uiteindelijk gaan we het winnen alleen is het de vraag of andere honden bezitters ons aardig vinden :eusashhh:
:lol: :lol:
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Of ze ons nog aardig vinden.....
jawel ze zijn toch te dom om dat te begrijpen :lol:

Had van de week wel een goede man trouwens.
Ik liep alleen met Mexx buiten en omdat het toch wat frisser was dan ik dacht wilde ik even mijn bovenste knoop van mijn jas dicht doen.
Had nooit de man met hondje aan zien komen schuin achter me dus hatseeee weg Mexx met de riem achter zich aan.
Die man, liep gewoon door met zijn hondje en toen hij mij passerde heb ik hem excuus geboden en gezegd dat ik zijn actie heel goed vond.
Kreeg een knipoog :oops:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

kimmeding schreef:Leuk he een pup hebben :D

Werd en wordt er ook dol gestoord van hoor.
"ah mag hij niet eens even hallo zeggen"
NEE! dat mag hij niet want ik loop vaak genoeg ook met een buggy en dan wil ik niet alle kanten op worden getrokken.
"oh ja tja ehm ja"

Ik laat Mexx uit aan een flexilijn omdat hij anders mij mee het uitlaatveld in trok.
Ik heb geen losloopveld hier dus dit is een mooie oplossing en kan ik toch oefenen met hem.
Als we lopen dan loopt hij op korte afstand en mag hij zijn gang gaan dan gaat de lijn lang.
Kreeg ik commentaar van iemand (mexx was 14 weken oud) dat zo'n lijn niet goed was voor hem.
Weet je wat niet goed is voor mij, dat ik 8 keer per dag poep onder mijn schoenen sta weg te schrobben.

Mensen snappen er soms niets van.
Mijn ouders hebben in de straat een pup waar goed mee wordt getraind en de honden van mijn ouders gaan dan ook niet los als ze bezig zijn.
Pas als ze commando vrij hebben gegeven aan de pup dan gaan Bas en Oscar ook los.
Het nadeel van een flexlijn is dat ze daar door leren trekken.
Kaplaarsen zijn dé oplossing, uittrekken en hop even onder de kraan :wink:

Wat heel goed helpt bij hardnekkige mensen, zeggen "mijn hond heeft kennelhoest" dan blijven ze wel uit je buurt :lol:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Lenie

Ongelezen bericht door Lenie »

Hier dezelfde ervaringen.. Ik probeer Diego los te laten lopen ( op groot veld en doe het al sinds ik hem heb) en dat hij dan bij mij blijft ook als hij andere honden/mensen ziet. Dat ik als baasje op zo'n moment de volledige aandacht krijg. Gaat erg goed, 8 van de 10 keer reageert hij.

Dus ik druk aan het oefenen met hier, blijf enz.. Komt er een hond aan die losloopt, prima, maar goed Diego gaat er achter aan. Ik roepen Diego let op en hier, maar ik was helemaal naar de achtergrond verdwenen :? Hond hele veld over en baasje erachter aan. Zodra ik Diego kan pakken, pak ik hem en lijn ik hem aan, omdat hij niet geluisterd heeft. Ik wil wel dat hij reageert als ik hem roep en als ik vrij zeg dan is het vrij.

Ok ik weet dat hij nog maar 14 weken is, maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen. Ik zei tegen de baasjes als ik hem roep moet hij komen en of zij dan in het vervolg niet zo enthousiast op Diego kunnen reageren. Kreeg ik als reactie dat hij nog veels te jong is om het aan te leren en dat hij later altijd wel bij je terug komt :? . Ik moest hem gewoon achter honden en mensen aan laten rennen.... Zit er nog steeds vol verbazing over na te denken :confused: Wil het eigenlijk wel eens zien als hij 35 kilo is, na lekker gezwommen te hebben dan enthousiast op hen af komt rennen. Dan is het vast zo grappig niet meer :lol:

Straks eerst maar even lekker naar het bos en hopen dat ik niet veel van die eigenwijze mensen tegenkom 8)
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Zo herkenbaar :(

Ik ben ook vanaf het begin al bezig om Guus zn aandacht vast te houden door hem te laten zitten of lekkere worst aan te bieden voor volgen, maar mensen schijnen niet te snappen dat het dan gewenst is om gewoon door te lopen :? Nee in plaats daarvan blijven ze liever staan: 'Heeey Guus jij bent al groot' :evil:
Alle aandacht voor mij natuurlijk weg :mad: En straks als hij 2 is en dat nog doet moet je ze horen 'Je mag 'm wel eens op gaan voeden..'
lien86

Ongelezen bericht door lien86 »

hihi idd heel herkenbaar! maarja wij kiezen zo'n leuke labrador als hond:P
Plaats reactie